Renault dodává své pohonné jednotky stájím Red Bull a Toro Rosso. Jak hodnotí své výkony v Silverstone, co bylo příčinou odstoupení jejich pilotů a co jim dodává motivaci pro nadcházející závody?
- Daniil Kvjat startoval ze sedmého místa na roštu a závodil v nabité první desítce. Když začalo pršet, zůstal poměrně dlouho na dráze před zajetím do boxů. Za proměnlivých podmínek jezdil výborně. V posledních kolech stahoval Bottase rychlostí dvě sekundy na kolo a při průjezdu cílovou vlajkou byl těsně za jeho zadním křídlem.
- Daniel Ricciardo odstoupil se svým Red Bullem v 22. kole kvůli elektrické závadě.
- Jezdec Toro Rosso Max Verstappen vylétl z dráhy ve 3. kole a nedokázal se na ni vrátit. Jeho týmový kolega Carlos Sainz zastavil v 31. kole s elektrickým problémem, který prošetřujeme.
Rémi Taffin, provozní ředitelPro fanoušky šlo o fascinující závod, pro nás byl ale frustrující. Daniil [Kvjat] jel dobře až do cíle, kde na páté místo ztratil sekundu. Auto i motor společně fungovaly a on se dokázal výjimečně dobře přizpůsobit proměnlivým a velmi náročným podmínkám.
Daniel zastavil kvůli elektrickému problému, který ovlivnil ERS, a my musíme prošetřit, co se přesně stalo. Zkoušeli jsme v závodě několik resetů, ale žádný z nich plně nezabral a my jsme museli s vozem odstoupit.
U Toro Rosso je škoda, že Carlos a Max nebyli schopni využít svůj výkonnostní potenciál, který předváděli po celý víkend. U Carlose jsme zaznamenali elektrický problém, na který se musíme podívat a vyřešit před příštím závodem. Ale výkonnost tam byla, což je před další částí sezóny plus pro všechny.
Cyril Abiteboul, generální ředitelVzhledem k tomu, že naše spolehlivost byla v posledních čtyřech závodech perfektní, to bylo zklamání zažít dvě zastavení v závodě během stejného víkendu. Jak Daniela [Ricciarda], tak i Carlose [Sainze], postihly elektrické potíže. V obou případech musíme analyzovat, co se stalo.
O víkendu jsme ale zaznamenali několik pozitivních věcí. Oba týmy - Toro Rosso a Red Bullu - pevně patřily ve všech částech do první desítky a závodní tempo bylo velmi dobré.
I když nás před Maďarskem čeká nějaká práce, úroveň celkové výkonnosti se v předchozích závodech zlepšila. Musíme si to udržet v mysli v třítýdenní přestávce a přetavit to v Budapešti v solidní závodní výsledek se všemi čtyřmi vozy.
Také bychom měli říci, že F1 předvedla nádhernou show, což nám dodává ještě více motivace pro stažení náskoku a pro to, abychom se těchto bitev účastnili.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.