Renault dodává své pohonné jednotky stájím Red Bull a Toro Rosso. Jak hodnotí své výkony v Silverstone, co bylo příčinou odstoupení jejich pilotů a co jim dodává motivaci pro nadcházející závody?
- Daniil Kvjat startoval ze sedmého místa na roštu a závodil v nabité první desítce. Když začalo pršet, zůstal poměrně dlouho na dráze před zajetím do boxů. Za proměnlivých podmínek jezdil výborně. V posledních kolech stahoval Bottase rychlostí dvě sekundy na kolo a při průjezdu cílovou vlajkou byl těsně za jeho zadním křídlem.
- Daniel Ricciardo odstoupil se svým Red Bullem v 22. kole kvůli elektrické závadě.
- Jezdec Toro Rosso Max Verstappen vylétl z dráhy ve 3. kole a nedokázal se na ni vrátit. Jeho týmový kolega Carlos Sainz zastavil v 31. kole s elektrickým problémem, který prošetřujeme.
Rémi Taffin, provozní ředitelPro fanoušky šlo o fascinující závod, pro nás byl ale frustrující. Daniil [Kvjat] jel dobře až do cíle, kde na páté místo ztratil sekundu. Auto i motor společně fungovaly a on se dokázal výjimečně dobře přizpůsobit proměnlivým a velmi náročným podmínkám.
Daniel zastavil kvůli elektrickému problému, který ovlivnil ERS, a my musíme prošetřit, co se přesně stalo. Zkoušeli jsme v závodě několik resetů, ale žádný z nich plně nezabral a my jsme museli s vozem odstoupit.
U Toro Rosso je škoda, že Carlos a Max nebyli schopni využít svůj výkonnostní potenciál, který předváděli po celý víkend. U Carlose jsme zaznamenali elektrický problém, na který se musíme podívat a vyřešit před příštím závodem. Ale výkonnost tam byla, což je před další částí sezóny plus pro všechny.
Cyril Abiteboul, generální ředitelVzhledem k tomu, že naše spolehlivost byla v posledních čtyřech závodech perfektní, to bylo zklamání zažít dvě zastavení v závodě během stejného víkendu. Jak Daniela [Ricciarda], tak i Carlose [Sainze], postihly elektrické potíže. V obou případech musíme analyzovat, co se stalo.
O víkendu jsme ale zaznamenali několik pozitivních věcí. Oba týmy - Toro Rosso a Red Bullu - pevně patřily ve všech částech do první desítky a závodní tempo bylo velmi dobré.
I když nás před Maďarskem čeká nějaká práce, úroveň celkové výkonnosti se v předchozích závodech zlepšila. Musíme si to udržet v mysli v třítýdenní přestávce a přetavit to v Budapešti v solidní závodní výsledek se všemi čtyřmi vozy.
Také bychom měli říci, že F1 předvedla nádhernou show, což nám dodává ještě více motivace pro stažení náskoku a pro to, abychom se těchto bitev účastnili.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.