Jak se k mokrému závodu na Silverstone vyjádřili samotní piloti a zástupci týmů?
MERCEDES
Lewis Hamilton, 1. místoNejdříve bych chtěl všem poděkovat za to, že se přišli podívat na mou domácí velkou cenu, podpora byla fantastická! To bylo to, co mi opravdu pomohlo. Jsem vděčný za podporu, nemohl byhc to bez vás dokázat. Každé kolo jsem viděl fanoušky v zatáčkách, moc děkuji! Na startu byla má spojka dobrá, jen jsem postrádal přilnavost. MYslím, že to samé se stalo i Nicovi, ale závod byl o to vzrušující, musel jsem na to tlačit. Myslím, že jsem poprvé v kariéře udělal dobré rozhodnutí ohledně pneumatik. Ztratil jsem hodně tlaku v pneumatikách [na slickách].
Nico Rosberg, 2. místoByl to dobrý závod, snažil jsem se dohnat Lewise za těžkých podmínek na trati. Potom ale udělal lepší rozhodnutí ohledně zastávky v boxech, takže jsem hodně ztratil. Fanoušci byli také skvělí, až neuvěřitelní. Atmosféra byla skvěla, bylo potěšením zde závodit.
Niki Lauda, nevýkonný šéfZávod byl riskantní, ale nemůžu si stěžovat, všechno nám nakonec hrálo do karet - i počasí. S první zastávkou v boxech se to mělo tak, že Lewise povolal inženýr, abychom se dostali před Williamsy, což pěkně vyšlo.
FERRARI
Sebastian Vettel, 3. místoBez deště bychom nebyli na pódiu, myslím, že jsme měli dobrou strategii, opravdu jsme počkali, až se déšť začne skutečně snášet na trať. Na konci závodu ale zase vysvitlo slunce, klasické anglické počasí. To nám pomohlo v kombinaci s dobrou strategií, tým udělal správné rozhodnutí. Všem moc děkuji, je tu skvělá atmosféra!
Kimi Räikkönen, 8. místoKolo od kola se to měnilo, jednou to klouzalo, v dalším kole ne. Vypadalo, to, že začíná pršet víc a víc a rozhodl jsem se zajet do boxů, protože jsem si myslel, že bude pršet. O čtyři kola brzy, byla to špatná volba. Ale snažili jsme se. Pneumatiky byly ok, ale v zatáčce č. 7 a 8 pršelo. Ztratil jsem rychlost a rozhodl jsem se na konci toho kola zajet do boxů, ale bylo to moc brzy.
Maurizio Arrivabene, šéf týmuCelkově nemohu být spokojen, kdyby bylo sucho, mohlo to být jiné. Jsem rád za Seba, kterému opět vyšlo zavolání do boxů a zajel skvěle, aby si udělal náskok na Williamsy. Jsem i spokojen se strategií. Musíme být skromní, protože třetí místo bylo díky skvělé Sebastianově jízdě, dobrému autu a strategii. Stratégové nerozhodují o zajetí do boxů, když začne pršet. Kimi měl strategii stejnou jako Seb, ale myslel, že je lepší zajet do boxů. Pokud by pršelo víc, možná by vyhrál. Ale musíme být upřímní a přiznat, že Williams byl dnes silnější než my.
WILLIAMS
Felipe Massa, 4. místoMěl jsem skvělý start. Už jsem před závodem přemýšlel, že když se mi vše povede, s těmito středně tvrdými pneumatikami se mi na startech vždy daří, tak dokážu předjíždět, což se mi nakonec i díky protočení kol u mercedesů povedlo. I Valtteri měl dobrý start, vše bylo skvělé. Můj pit stop byl příliš pomalý, museli jsme vyčistit zadní křídlo, takže jsem ztratil jednu pozici, mohl jsem ztratit i dvě, protože jsme soupeřili v i boxové uličce.Myslel jsem, že se dostanu na pódium, potom ale přišel déšť. Jsem frustrovaný. Úžasný závod, ale jsem zklamán z výsledku, který mohl být opravdu dobrý.
Valtteri Bottas, 5. místoCo se týče situace na začátku, je to těžké hodnotit až zpětně, měl jsem lepší tempo. Měl jsem jednu nebo dvě skvělé příležitosti Massu předjet, když jsem to měl zakázáno. Bylo to pro mě zklámání, musíme to přejít, ale stejně pro nás byl největší problém, že jsme zastavili pozdě pro intermediálky, potom jsme hodně ztráceli. Probereme s týmem, co jsme mohli udělat lépe. Rozhodně bych preferoval, kdyby zůstalo sucho, trošku se s mokrou tratí trápíme. Měli jsme ale dobrý start, možná to byl můj nejlepší. Celý víkend jsme na tom pracovali s mým inženýrem. Byl jsem i spokojenější se svým pedálem na startu.
Rob Smedley, šéfinženýrPár věcí v závodě nešlo v náš prospěch. Musíme být pozitivní a pyšní na tento výsledek. Rychlost byla skvělá, bylo to velmi dobré, než začalo pršet. Bojovali jsme po většinu času s Mercedesy a to ukazuje pokrok ve vývoji. Zmenšili jsme ztrátu a byl to dobrý víkend.
RED BULL
Daniil Kvjat, 6. místoDnes jsme byli konkurenceschopní a závod byl zábavný, šílený s tím deštěm, ale užil jsem si to. Tým odvedl dobrou práci, auto se řídilo dobře. Budeme se dál snažit zlepšovat.
Daniel Ricciardo, nedokončilMohl to být optimistický víkend, ale nevyšlo to. Měl jsem elektronický problém a musel odstoupit. Cítil jsem, že v zatáčce č. 7 ztrácím výkon, snažili jsme se to napravit, ale nevyšlo to. Pár posledních závodů nebylo v náš prospěch, ale takové je závodění. Těšíme se do Maďarska, kde by nám to mělo sednout víc.
Christian Horner, šéf týmuPočasí dodalo zajímavosti této Velké ceně a snad si ji fanoušci užili. Dany zajel skvěle a mohl být teoreticky na pódiu, kdybychom nezajeli do boxů. Zajel moc pěkně. Bohužel Daniel měl problém se systém a musel odstoupit.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 7. místoByla to zábava a je skvělé, že máme body. Start byl skvělý, možná můj vůbec nejlepší. Byl jsem před oběma Ferrari. Držel jsem se v prvním stintu před nimi, ale byli moc rychlí a i díky strategii se dostali před nás. Když začalo pršet, hodně to klouzalo a nebylo to dobře načasováno, protože jsem zrovna mířil z boxů a musel ujet celé další kolo. Celkově je to však výsledek, se kterým můžeme být spokojeni. Hodně nám pomohly novinky a jdeme správným směrem. Díky týmu.
Sergio Pérez, 9. místoOba vozy na bodech je pozitivní výsledek. Mohlo to být možná ještě lepší, ale nevyšlo to. Po první zastávce jsem se dostal za Sainze a zasekl se chvíli za ním. Další déšť přišel a po dlouhé debatě jsme zajeli do boxů moc pozdě a stálo nás to pozici. Když maximálně nevyužijete příležitost, jste zklamaní, ale musíme se zaměřit na pozitiva. Potenciál do dalších závodů jsme ukázali.
Vijay Mallya, šéf týmuZískat osm bodů posílilo naši pozici v tabulce. Historicky se nám zde zrovna nedařilo, ale VJM08 dnes vypadala za všech okolností konkurenceschopně. Nico i Sergio zajeli skvěle, vyhnuli se trablům a zvládli proměnlivé podmínky a tým udělal dobrá rozhodnutí.
McLAREN
Fernando Alonso, 10. místoJe to dobrý výsledek pro tým, i když nejsme extrémně spokojení jen s jedním bodem, ale je pravda, že týmová morálka je lepší, po několika měsících se ubíráme dobrým směrem. Ale někdy potřebujete výsledky, abyste to dokázali. Je to výsledek hlavně pro tým. Start byl zajímavý, oba lotusy byly moc agresivní ve 3. zatáčce, dotkly se, chtěl jsem se jim vyhnout, ale dostal jsem smyk, když jsem se jim chtěl vyhnout, a trefil jsem Jensona.
Jenson Button, nedokončilDíval jsem se na video, dvě auta měla těžkou chvíli ve 3. zatáčce, Fernando se jim chtěl vyhnout, ale narazil do mé přední pneumatiky. Důsledek byl, že jsem musel odstoupit ze závodu. Nic dalšího ani nemůžu říct, žádná pozitiva zde nejsou. Když startujete vzadu, vždy je velká šance, že se k něčemu takovému připletete, divím se, že se nám to nestalo vícekrát. Vepředu to je lehčí, ale tohle se nám bude stávat, dokud vepředu nebudeme.
Eric Boullier, závodní ředitelAčkoliv stojí za zmínku, že Fernando získal bod, není to výsledek, ze kterého bychom byli nadšení. Ale bylo skvělé vidět, že jeho vůz se chová spolehlivě, i když rychlost scházela. Nevzdal ae a zasloužil si ten bod za desáté místo. On se nevzdává. Proměnlivé podmínky, které mu většinou sedí, Jenson nemohl využít, měl smůlu, že byl vyřazen v prvním kole. Byla to řada neovlivnitelných reakcí a byla to smůla. Fanoušci byli úžasní.
SAUBER
Marcus Ericsson, 11. místoJe to zklamání, že jsme nedosáhli na body, když jsme je měli na dosah většinu dne. První část závodu byla dobrá, měl jsem dobrý start, dobré tempo, získal jsem nějaké pozice. Ale potom na některých částech okruhu začalo pršet, nebyla to lehká situace a my jsme udělali špatný pit stop, celkově jich bylo hodně. Musíme si na to sednout, příště to musíme zvládnout lépe.
Felipe Nasr, nedokončilDneska jsem neměl štěstí, když jsem najížděl na rošt, zůstala mi zařazená 6. rychlost. Tým později odhalil mechanický problém, je to škoda. Když se podíváme, kolik aut odstoupilo, mohli jsme z toho vytěžit. Teď se musíme dívat dopředu.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmuVelmi nešťastný den pro tým, nepovedlo se hodně věcí. Felipe se ani nedostal na rošt kvůli převodovce, Marcuse zbrzdilo počasí. Poté se ukázalo, že jsme na intermediálky přezuli příliš brzy. Předpokládaný déšť nepřišel, když jsme jej čekali, a jeho pneumatiky ztratily přilnavost. Přezuli jsme na slicky, ale začalo pršet.
MANOR
Roberto Merhi, 12, místoJsem tak rád, že tým dojel v domácím závodě takto skvěle. Pro mě to popravdě do závodu nebyl nejjednodušší víkend, ale vše se otočilo a našel jsem výkon, abych se posunul kupředu. Když začalo pršet, přezuli jsme na přechodné, bylo těžké odhadnout, jak to bude pokračovat, dlouho jsme na nich způstali, než se déž zintenzivnil a my museli opět do boxů. Je to odměna pro všechny.
Will Stevens, 13. místoDobrý výsledek pro tým, ale pro mě frustrující. Víkend byl pozitivní a i začátek závodu byl dobrý. Když začalo pršet, přezuli jsme na přechodné, ale déšť trval jen chvíli, na konci závodu jsem byl vlastně na hladkých a proto jsem dostal hodiny a poškodil si nos. Celkově to byl dobrý víkend, udělali jsme pokrok.
John Booth, šéf týmuSkvělý zívod! Klasická britská velká cena - trošku od všeho. Proměnlivé podmínky nás nenechali v klidu a bylo těžké číst podmínky. Roberto i Will zajeli skvěl a bylo dobré vidět, že to Robertovi nakonec vyšlo. V boxech Will ztratil čas kvůli problému se softwarem. Ke konci už podmínky byly náročné a Will dostal hodiny. I tak nám spolehlivost dokázala zajistit dojezd s oběma vozy do cíle a mohli jsme se dnes trošku ukázat.
TORO ROSSO
Carlos Sainz, nedokončilNebyl to nejlepší závod, ač vypadal slibně. Náročný start a v prvním stintu jsem se trápil, po výměně pneumatik to bylo lepší a mohl jsem na to šlápnout. Jel jsem pohodlně na devátém místě, potom přišel déšť a moje auto vypnulo a konec. Frustrující závěr víkendu na takovémto okruhu.
Max Verstappen, nedokončilKrátký závod. Neměl jsem nejlepší start a trápil se s protáčením kol. Unikl jsem naštěstí nehodě, ale po safety caru jsem v zatáčce č. dva ztratil zadní část auta a ačkoliv jsem si přední křídlo poškodil jen málo, závod už byl v podstatě u konce. Škoda, ale nemůžeme to změnit a musíme se zaměřit na následující závod a vrátit se silnější.
Franz Tost, zástupce šéf týmuOčekávali jsme lepší výsledek. Auto ukazovalo dobrý výkon. Maxovi ujel zadek auta, Carlos měl elektronický problém. Je to zklamání, protože si myslím, že jsme měli potenciál dojet na bodech. Odjíždme však s prázdnou a to nám nepomůže, protože naši soupeři bodovali. Musíme zanalyzovat data a být plně připraveni na další závod.
LOTUS
Romain Grosjean, nedokončilDaniel Ricciardo si na startu musel myslet, že jsou jeho pneumatiky a brzdy v mnohem lepším stavu, než v jakém skutečně byly, což zničilo závod mně i Pastorovi. Nikdo nechce skončit závod takto, když věnoval tolik úsilí, aby připravil auto. Byl to krátký závod pro tým a soucitím s každým v Silverstone a Enstone.
Pastor Maldonado, nedokončilKolem desátého místa se tu vždy pojuje, byl to dobrý, čistý start, ale všichni se snažili posunout. Byl jsem překvapen, když do mě Romain narazil, ale dostal ho Ricciardo, takže to bylo takové zmatené. Nejprve jsem si myslel, že mám defekt, ale bohužel poškození bylo závažnější a musel jsem odstoupit.
Federico Gastaldi, zástupce šéfa týmuMotorsport umí být krutý a to jsme dnes viděli. Naši piloti nemohli udělat nic, aby se tomu incidentu v první zatáčce vyhli a bylo po závodě. Frustrující, protože jsme nemohli ukázat potenciál a rychlost.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.