Piloti Formule 1 byli varováni, že v zatáčce Copse bude nulová tolerance k překročení traťových limitů po zbytek víkendu Velké ceny Británie.
V zatáčce, která bývala dříve první na trati, piloti mohou získat drahocenný čas, když přejedou obrubník a najedou do výběhové zóny. Ale v páteční večer na poradě v Silverstonu Charlie Whiting, ředitel závodu F1, prohlásil, že by nemělo být povoleno porušení traťových limitů.
Ve zprávě, poslané týmům v sobotu ráno, stálo: "Bude nulová tolerance, pokud auto opustí trať na výjezdu ze zatáčky číslo 9 v průběhu kvalifikace. Pokud usoudíme, že pilot opustil trať v těchto místech z důvodů nezávislých na jeho vůli, například když bude nucen vyjet z tratě, čas toho kola bude vymazán."
"Každý jezdec, který získá jasnou výhodu tím, že opustí trať v deváté zatáčce, nebo který opustí trať v tomto místě opakovaně, bude předložen sportovním komisařům," dodal Whiting pro motorsport.com.
Byly podány i návrhy o zavedení traťového limitu do poslední zatáčky, ale neuspěly. Na Silverstone se obecně dá získat hodně času vyjížděním mimo trať.
Určitě si vybavíte loňský závod, kdy se kočkovali Sebastian Vettel a Fernando Alonso, oba si stěžovali, že ten druhý opouští trať. Přičemž sami toto pravidlo nedodržovali.
Zajímavé je, že se loni pravidlo ohledně opuštění tratě nesektalo s úspěchem, na konci sezóny se ztratilo a neobjevilo se ani při letošní VC Rakouska, kde minulou sezónu nabylo na intenzitě. Každopádně dnes při kvalifikaci sledujte pečlivě průjezdy jezdců zatáčkou Copse, protože se možná dočkáme vymazání několika rychlých časů.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.
Šéf Williamsu James Vowles varuje, že tým může být v Maďarsku méně konkurenceschopný, přestože nový upgrade vozu ve Spa fungoval. Hungaroring podle něj odhalí limity vozu, který lépe sedí rychlým tratím.
Max Verstappen přiznal, že při obhajobě svých manévrů u komisařů často cituje Ayrtona Sennu. Používá jeho slavná slova: „Pokud už nezkusíš mezeru, která tam je, nejsi závodník.“
Max Verstappen potvrdil setrvání u Red Bullu i pro sezonu 2026, ačkoliv jeho budoucnost byla dlouho předmětem spekulací. Jeho rozhodnutí přichází v době příprav na novou motorovou éru Formule 1.
Red Bull nasadil Yukimu Tsunodovi novou specifikaci podlahy před kvalifikací na Grand Prix Belgie. Tento krok se vyplatil a zlepšil jeho výkon.
Lewis Hamilton přiznal, že intenzita ve Ferrari je mnohem větší, než si dokázal představit. Přechod z Mercedesu do italského týmu pro něj znamenal zásadní kulturní i pracovní změnu.
Frédéric Vasseur prodloužil smlouvu a nadále povede tým Ferrari ve Formuli 1. Tým tím vyjadřuje důvěru v jeho dosavadní práci a směr, kterým Scuderii vede.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.