Piloti Formule 1 byli varováni, že v zatáčce Copse bude nulová tolerance k překročení traťových limitů po zbytek víkendu Velké ceny Británie.
V zatáčce, která bývala dříve první na trati, piloti mohou získat drahocenný čas, když přejedou obrubník a najedou do výběhové zóny. Ale v páteční večer na poradě v Silverstonu Charlie Whiting, ředitel závodu F1, prohlásil, že by nemělo být povoleno porušení traťových limitů.
Ve zprávě, poslané týmům v sobotu ráno, stálo: "Bude nulová tolerance, pokud auto opustí trať na výjezdu ze zatáčky číslo 9 v průběhu kvalifikace. Pokud usoudíme, že pilot opustil trať v těchto místech z důvodů nezávislých na jeho vůli, například když bude nucen vyjet z tratě, čas toho kola bude vymazán."
"Každý jezdec, který získá jasnou výhodu tím, že opustí trať v deváté zatáčce, nebo který opustí trať v tomto místě opakovaně, bude předložen sportovním komisařům," dodal Whiting pro motorsport.com.
Byly podány i návrhy o zavedení traťového limitu do poslední zatáčky, ale neuspěly. Na Silverstone se obecně dá získat hodně času vyjížděním mimo trať.
Určitě si vybavíte loňský závod, kdy se kočkovali Sebastian Vettel a Fernando Alonso, oba si stěžovali, že ten druhý opouští trať. Přičemž sami toto pravidlo nedodržovali.
Zajímavé je, že se loni pravidlo ohledně opuštění tratě nesektalo s úspěchem, na konci sezóny se ztratilo a neobjevilo se ani při letošní VC Rakouska, kde minulou sezónu nabylo na intenzitě. Každopádně dnes při kvalifikaci sledujte pečlivě průjezdy jezdců zatáčkou Copse, protože se možná dočkáme vymazání několika rychlých časů.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.