Piloti Formule 1 byli varováni, že v zatáčce Copse bude nulová tolerance k překročení traťových limitů po zbytek víkendu Velké ceny Británie.
V zatáčce, která bývala dříve první na trati, piloti mohou získat drahocenný čas, když přejedou obrubník a najedou do výběhové zóny. Ale v páteční večer na poradě v Silverstonu Charlie Whiting, ředitel závodu F1, prohlásil, že by nemělo být povoleno porušení traťových limitů.
Ve zprávě, poslané týmům v sobotu ráno, stálo: "Bude nulová tolerance, pokud auto opustí trať na výjezdu ze zatáčky číslo 9 v průběhu kvalifikace. Pokud usoudíme, že pilot opustil trať v těchto místech z důvodů nezávislých na jeho vůli, například když bude nucen vyjet z tratě, čas toho kola bude vymazán."
"Každý jezdec, který získá jasnou výhodu tím, že opustí trať v deváté zatáčce, nebo který opustí trať v tomto místě opakovaně, bude předložen sportovním komisařům," dodal Whiting pro motorsport.com.
Byly podány i návrhy o zavedení traťového limitu do poslední zatáčky, ale neuspěly. Na Silverstone se obecně dá získat hodně času vyjížděním mimo trať.
Určitě si vybavíte loňský závod, kdy se kočkovali Sebastian Vettel a Fernando Alonso, oba si stěžovali, že ten druhý opouští trať. Přičemž sami toto pravidlo nedodržovali.
Zajímavé je, že se loni pravidlo ohledně opuštění tratě nesektalo s úspěchem, na konci sezóny se ztratilo a neobjevilo se ani při letošní VC Rakouska, kde minulou sezónu nabylo na intenzitě. Každopádně dnes při kvalifikaci sledujte pečlivě průjezdy jezdců zatáčkou Copse, protože se možná dočkáme vymazání několika rychlých časů.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.