2. TRÉNINK, Silverstone ; I ve druhém tréninku byl nejrychlejší Nico Rosberg, následován Kimim Räikkönenem, Vettel třetí, Hamilton čtvrtý.
V prvním tréninku byl Nico Rosberg s Mercedesem nejrychlejší, ačkoliv většinu času prostál v garáži. Nyní je tým i vyšetřován kvůli zakrytí jeho vozu při přejezdu do garáže.
Technický delegát Jo Bauer uvedl, že Mercedes zakryl podvozek, zadní difuzor a zadní křídlo, poté, co byl Rosberg donucen zastavit kvůli mechanickému problému. Bauer dodává, že jelikož vůz neutrpěl žádná poškození následkem nehody, je to podle něj porušení pravidel (článek 27.4).
Nejrychlejší Rosberův i Hamiltonův čas z ranního tréninku byl rychlejší, než nejrychlejší čas celého víkendu během loňského roku. Tehdy to byl Hamilton, čas 1:34,508. Navíc ráno suverenně nejrychlejší, více než sekundu před dalšími soupeři.
Co se počasí týče, je v Británii 23°C, teplota tratě je 46°C. Zelené vlajky se rozsvítily, avšak na trať se zatím nikdo nevydal. Po dvou minutách je prvním vozem Marcus Ericsson. Po chvíli se k němu přidává Räikkönen, Grosjean a Stevens.
Prvním časem je pokus Ericssona, 1:43,551s, poté se zlepšuje o více než tři sekundy. A na trať už vyjely další auta, krouží jich dohromady 13. Nicméně Rosberg stále v garáži a hlásí další problémy, po potížích s hydraulikou se přidala i převodovka. Tým jej však rádiem ujišťuje, že vše je v pořádku a doporučuje pouze menší přenastavení.
Po deseti minutách nejrychlejší Hamilton, 1:55.055s. Räikkönen si stěžuje na nedostatek přilnavosti. Verstappen zase na přetáčivost. Hamilton se zlepšuje na 1:34,877s. Po šestnácti minutách se na trati ještě neobjevil Ricciardo, Kvjat a Button.
Romain Grosjean v zatáčce Luffield vyjíždí mimo trať a máme tu červené vlajky. Stěžuje si na špatné chování zádě jeho Lotusu. Pořadí pod červenými vlajkami.
Prozatímní pořadí: Hamilton, Rosberg, Vettel, Hülkenberg, Sainz, Verstappen, Räikkönen, Pérez, Massa, Maldonado, Bottas, Alonso, Nasr, Grosjean, Stevens, Ericsson, Merhi.
Po třiadvaceti minutách se opět ukazují zelené vlajky. Ricciardo, Button i Kvjat na trati. Kvjat se řadí na druhé místo, 0,132s ztráta na vedoucího Hamiltona. Zlepšuje se i Hülkenberg. Také Alonso si udělal v zatáčce Luffield výlet mimo trať, ale pokračuje dál.
Info o vyšetřování Mercedesu: tým byl komisaři napomenut. Button shrnuje svoji jízdu: "Dost hrozné. Hodně to skáče, je to nepředvídatelné a vypadá to jako by bylo něco špatně." Na trati nyní pouze dva vozy (Räikkönen a Button).
Začínají simulace kvalifikace a rychlých jízd. První na středně-tvrdé sadě vyráží Vettel a Rosberg. A své časy zlepšují (1:34,155s). Hamilton zůstává třetí. Bottas si stěžuje na přehřívání pneumatik. Ostatní na středně-tvrdé sadě také postupně zlepšují časy.
Prozatímní pořadí: Rosberg, Vettel, Hamilton, Kvjat, Verstappen, Sainz, Maldonado, Hülkenberg. Jezdci z čela zajeli do boxů.
Massa hlásí, že není lehké dát dohromady dobré kolo, zlepšuje se však a řadí se na sedmé místo.
Zlepšuje se i Räikkönen, zajel fialové sektory a na prvního Rosberga ztrácí 0,347s. a je druhý. Pérez si po chvíli stěžuje, že je Räikkönen zdržoval. Podobný problém má Verstappen, kterému se nelíbilo, že jej blokoval Hülkenberg.
Znovu se na trati objevuje Grosjean. Merhi dostal v zatáčce Luffield hodiny, máme tu druhé červené vlajky. Hamilton si stěžuje, že je auto nestálé a není schopen svůj čas zlepšit. Merhiho Manor už je odtažen, po čtyřech minutách se trénink opět rozjíždí.
Všichni piloti kromě Hamiltona a Alonsa na trati. Do konce už zbývá pouze pár minut. Hamilton si ještě zkouší start, i Rosberg bere tuto proceduru vážně. Na čele už se nic nemění.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.