2. TRÉNINK, Silverstone ; I ve druhém tréninku byl nejrychlejší Nico Rosberg, následován Kimim Räikkönenem, Vettel třetí, Hamilton čtvrtý.
V prvním tréninku byl Nico Rosberg s Mercedesem nejrychlejší, ačkoliv většinu času prostál v garáži. Nyní je tým i vyšetřován kvůli zakrytí jeho vozu při přejezdu do garáže.
Technický delegát Jo Bauer uvedl, že Mercedes zakryl podvozek, zadní difuzor a zadní křídlo, poté, co byl Rosberg donucen zastavit kvůli mechanickému problému. Bauer dodává, že jelikož vůz neutrpěl žádná poškození následkem nehody, je to podle něj porušení pravidel (článek 27.4).
Nejrychlejší Rosberův i Hamiltonův čas z ranního tréninku byl rychlejší, než nejrychlejší čas celého víkendu během loňského roku. Tehdy to byl Hamilton, čas 1:34,508. Navíc ráno suverenně nejrychlejší, více než sekundu před dalšími soupeři.
Co se počasí týče, je v Británii 23°C, teplota tratě je 46°C. Zelené vlajky se rozsvítily, avšak na trať se zatím nikdo nevydal. Po dvou minutách je prvním vozem Marcus Ericsson. Po chvíli se k němu přidává Räikkönen, Grosjean a Stevens.
Prvním časem je pokus Ericssona, 1:43,551s, poté se zlepšuje o více než tři sekundy. A na trať už vyjely další auta, krouží jich dohromady 13. Nicméně Rosberg stále v garáži a hlásí další problémy, po potížích s hydraulikou se přidala i převodovka. Tým jej však rádiem ujišťuje, že vše je v pořádku a doporučuje pouze menší přenastavení.
Po deseti minutách nejrychlejší Hamilton, 1:55.055s. Räikkönen si stěžuje na nedostatek přilnavosti. Verstappen zase na přetáčivost. Hamilton se zlepšuje na 1:34,877s. Po šestnácti minutách se na trati ještě neobjevil Ricciardo, Kvjat a Button.
Romain Grosjean v zatáčce Luffield vyjíždí mimo trať a máme tu červené vlajky. Stěžuje si na špatné chování zádě jeho Lotusu. Pořadí pod červenými vlajkami.
Prozatímní pořadí: Hamilton, Rosberg, Vettel, Hülkenberg, Sainz, Verstappen, Räikkönen, Pérez, Massa, Maldonado, Bottas, Alonso, Nasr, Grosjean, Stevens, Ericsson, Merhi.
Po třiadvaceti minutách se opět ukazují zelené vlajky. Ricciardo, Button i Kvjat na trati. Kvjat se řadí na druhé místo, 0,132s ztráta na vedoucího Hamiltona. Zlepšuje se i Hülkenberg. Také Alonso si udělal v zatáčce Luffield výlet mimo trať, ale pokračuje dál.
Info o vyšetřování Mercedesu: tým byl komisaři napomenut. Button shrnuje svoji jízdu: "Dost hrozné. Hodně to skáče, je to nepředvídatelné a vypadá to jako by bylo něco špatně." Na trati nyní pouze dva vozy (Räikkönen a Button).
Začínají simulace kvalifikace a rychlých jízd. První na středně-tvrdé sadě vyráží Vettel a Rosberg. A své časy zlepšují (1:34,155s). Hamilton zůstává třetí. Bottas si stěžuje na přehřívání pneumatik. Ostatní na středně-tvrdé sadě také postupně zlepšují časy.
Prozatímní pořadí: Rosberg, Vettel, Hamilton, Kvjat, Verstappen, Sainz, Maldonado, Hülkenberg. Jezdci z čela zajeli do boxů.
Massa hlásí, že není lehké dát dohromady dobré kolo, zlepšuje se však a řadí se na sedmé místo.
Zlepšuje se i Räikkönen, zajel fialové sektory a na prvního Rosberga ztrácí 0,347s. a je druhý. Pérez si po chvíli stěžuje, že je Räikkönen zdržoval. Podobný problém má Verstappen, kterému se nelíbilo, že jej blokoval Hülkenberg.
Znovu se na trati objevuje Grosjean. Merhi dostal v zatáčce Luffield hodiny, máme tu druhé červené vlajky. Hamilton si stěžuje, že je auto nestálé a není schopen svůj čas zlepšit. Merhiho Manor už je odtažen, po čtyřech minutách se trénink opět rozjíždí.
Všichni piloti kromě Hamiltona a Alonsa na trati. Do konce už zbývá pouze pár minut. Hamilton si ještě zkouší start, i Rosberg bere tuto proceduru vážně. Na čele už se nic nemění.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.