McLaren se letos po obnovení partnerství s Hondou trápí se spolehlivostí a není ani dostatečně rychlý, proto na vítězství v domácí velké ceně pomýšlet nemůže. Jenson Button je díky obrovské podpoře fanoušků přesto nadšený a na víkend se těší.
Mistr světa z roku 2009 v Silverstone nikdy neskončil ani na pódiu, tento rok je to navíc kvůli formě McLarenu také vysoce nepravděpodobné. Před závodním víkendem však není nikterak zkroušený.
"Myslím, že to je pro britského pilota velmi zvláštní, protože se vám dostává domácí podpory. Ale o skvělý víkend podle mě půjde pro všechny piloty. Zdá se, že dorazí spousta britských fanoušků, kteří opravdu ze srdce tento sport milují," vysvětluje Button pro Motorsport.
"Normálně na ně prší, ale přesto je v podstatě každý rok vyprodáno, ať už jsou podmínky jakékoliv, což je fantastické. Jsou skutečnými závodními fanoušky. Připomíná mi to období motokár nebo závodění ve Formuli Ford či v F1.
Já jakožto Brit tento závod absolutně miluji. Mám rád konfiguraci okruhu. Dal bych sice přednost tomu staršímu, ale stále mám rád i ten nový. A jde o závod, kde si přejete, aby se vám dobře vedlo, když jde o domácí velkou cenu. Pro mě byla vždy náročnou - ne proto, že bych se dostatečně nesnažil, ale většinou kvůli rychlosti," pokračuje pilot McLarenu.
Silverstone je podle něj skutečně klasickým okruhem, který by z kalendáře závodů F1 neměl nikdy vypadnout: "Myslím, že vždy půjde o zvláštní velkou cenu, na kterou se těšíte, protože je tak bohatá na historii. A patří k těm skvělým okruhům, které máme a které jsou rychlé a plynulé, jako je Suzuka, Spa a předpokládám i Monza. Jde tedy o zvláštní okruh."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.