Lewise Hamiltona mrzí mizerná kvalita trofejí, které dostávají vítězové velkých cen v královské třídě motorsportu. Srovnává je s tím, co dostávají děti v motokárách.
Na tuto věc si již minulý rok postěžoval Berniemu Ecclestoneovi poté, co se mu rozpadla (viz zde), letos bude ale zklamaný znovu, pokud se ve víkendové Velké ceně Británie v neděli vyhraje. Pořadatelé totiž zveřejnili obrázek poháru, který je opět vyroben z plastu místo z tradičního zlata.
The 2015 FORMULA 1 BRITISH GRAND PRIX trophies have arrived.... here's a little teaser for you.... ;) #BritishGP #F1 pic.twitter.com/emPBqP4jcO
— Silverstone (@SilverstoneUK) June 29, 2015"Zkrátka musíme dělat lepší trofeje. Je to šokující, jak mizerné jsou. Ty trofeje jsou na úrovni motokár, fakt špatné," uvedl lídr šampionátu v úterý večer. "Ve Formuli Renault to byly jen drobné krabičky s autem uprostřed. Ve Formuli tři to bylo dobré, a na začátku mé kariéry v F1 byly fakt výborné. Ale teď vám řeknu, že jsou fakt hrozné. Jsou příšerné.
Řekl jsem to Berniemu, přivedl do místnosti chlapa, který je má na starosti, a já jsem jen řekl: »Víš to«," popisuje Hamilton. Na pódiu mu po loňském vítězství řekl: "Kde je ta zlatá trofej, chlape?"
"Tohle je jediná trofej, kterou za Silverstone můžete dostat. Minulý rok mi dali plastovou věc a já jsem si říkal: »Tohle není trofej, to je jak z GP2, ne z F1«. Ta zlatá je opravdu zvláštní. Bylo by to skvělé, kdyby každá země měla takovou skutečnou trofej - s charakterem, který za ta léta dozrával díky historii. Nevím, proč už ty stejné nedělají."
Výhrady podle britského Telegraphu ale nemá jen vůči té britské trofeji, nelíbila se mu ani v Monaku, ani minulý týden v Rakousku: "Viděli jste tu z Monaka? A ta poslední v Rakousku byla dřevěná. Celá ta věc byla ze dřeva. Základ byl jako z olova. Říkám si: 'Co to?' Měla by být stříbrná."
Poháry má Lewis evidentně v oblibě a po svém přestupu z McLarenu, kde si originály pro tým Ron Dennis nechával, si ve smlouvě s Mercedesem vybojoval podmínku, že si je bude moci nechávat a v Brackley budou zůstávat repliky. Soudě dle jeho slov to ale již není takovým privilegiem, jak tomu bývalo dříve.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.