Lewise Hamiltona mrzí mizerná kvalita trofejí, které dostávají vítězové velkých cen v královské třídě motorsportu. Srovnává je s tím, co dostávají děti v motokárách.
Na tuto věc si již minulý rok postěžoval Berniemu Ecclestoneovi poté, co se mu rozpadla (viz zde), letos bude ale zklamaný znovu, pokud se ve víkendové Velké ceně Británie v neděli vyhraje. Pořadatelé totiž zveřejnili obrázek poháru, který je opět vyroben z plastu místo z tradičního zlata.
The 2015 FORMULA 1 BRITISH GRAND PRIX trophies have arrived.... here's a little teaser for you.... ;) #BritishGP #F1 pic.twitter.com/emPBqP4jcO
— Silverstone (@SilverstoneUK) June 29, 2015"Zkrátka musíme dělat lepší trofeje. Je to šokující, jak mizerné jsou. Ty trofeje jsou na úrovni motokár, fakt špatné," uvedl lídr šampionátu v úterý večer. "Ve Formuli Renault to byly jen drobné krabičky s autem uprostřed. Ve Formuli tři to bylo dobré, a na začátku mé kariéry v F1 byly fakt výborné. Ale teď vám řeknu, že jsou fakt hrozné. Jsou příšerné.
Řekl jsem to Berniemu, přivedl do místnosti chlapa, který je má na starosti, a já jsem jen řekl: »Víš to«," popisuje Hamilton. Na pódiu mu po loňském vítězství řekl: "Kde je ta zlatá trofej, chlape?"
"Tohle je jediná trofej, kterou za Silverstone můžete dostat. Minulý rok mi dali plastovou věc a já jsem si říkal: »Tohle není trofej, to je jak z GP2, ne z F1«. Ta zlatá je opravdu zvláštní. Bylo by to skvělé, kdyby každá země měla takovou skutečnou trofej - s charakterem, který za ta léta dozrával díky historii. Nevím, proč už ty stejné nedělají."
Výhrady podle britského Telegraphu ale nemá jen vůči té britské trofeji, nelíbila se mu ani v Monaku, ani minulý týden v Rakousku: "Viděli jste tu z Monaka? A ta poslední v Rakousku byla dřevěná. Celá ta věc byla ze dřeva. Základ byl jako z olova. Říkám si: 'Co to?' Měla by být stříbrná."
Poháry má Lewis evidentně v oblibě a po svém přestupu z McLarenu, kde si originály pro tým Ron Dennis nechával, si ve smlouvě s Mercedesem vybojoval podmínku, že si je bude moci nechávat a v Brackley budou zůstávat repliky. Soudě dle jeho slov to ale již není takovým privilegiem, jak tomu bývalo dříve.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.