Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene pro oficiální stránky F1 uvedl, že nehledá náhradu za Kimiho Räikkönena, jemuž po sezóně vyprší smlouva. Očekává ale, že bude předvádět dobré výkony.
Arrivabene tvrdí, že se momentálně vyhodnocováním ostatních pilotů, kteří by Fina mohli nahradit, nevěnuje: "Teď se soustředím na naše dva kluky. Velmi dobře vím, že když to bude zapotřebí, tak v kteroukoliv minutu můžeme mít závodníka, který by chtěl jezdit za Ferrari, pokud bychom se rozhodli Räikkönena nahradit."
"To není problém. Problém je pracovat s jezdcem, kterého máme, a zajistit, aby nám poskytoval tu nejlepší výkonnost. Jak už jsem řekl - záleží to na výsledcích. Pokud dosahuje cíle, který jsem mu stanovil, tak proč s ním neprodloužit?" ptá se šéf Ferrari.
Kimi je v šampionátu se 72 body čtvrtý a na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela ztrácí 36 bodů, zaostává za ním i v kvalifikacích. Na otázku, co musí udělat, aby si místo udržel, Arrivabene říká: "Převádět dobrou výkonnost. Přidávat body na účet týmu."
Chce-li Kimi Räikkönen u Ferrari zůstat, musí předvádět dobré výkony a pravidelně získávat body (foto: Scuderia Ferrari)
"Pracuji pro tým s velkou tradicí a Enzo Ferrari tuto tradici diktoval. Pro Enza Ferrariho měl šampionát konstruktérů vždy větší hodnotu než jezdecký titul. Pro nás je tedy šampionát konstruktérů velmi důležitý.
Abyste ho vyhráli, potřebuje dobré výkony od obou jezdců. S Kimim jsem na rovinu hovořil a moc dobře to ví: čím více bodů získá, tím vyšší je šance na to, že zůstane," vysvětluje šéf stáje z Maranella, který loni ve funkci nahradil po krátkém působení Marca Mattiacciho.
Ten loni vyhodil Fernanda Alonsa, který nedávno prohlásil, že chtěl stejně odejít, protože by nechtěl být "věčně druhý." Co na tento výrok Španěla říká Arrivabene?
"Myslím na Vettela, na Kimiho a na tým. Tým je nade vším. A lidé můžou říkat, co chtějí. Vím, že to, co řekl, nebylo zdvořilé, ale nestarám se o to," říká šéf momentálně druhého nejrychlejšího týmu šampionátu.
Bude mít příští rok Ferrari na vítězství v šampionátu?(foto: Scuderia Ferrari)
Kdy porazí všechny soupeře včetně Mercedesu a získají titul? "Na začátku sezóny jsem dal jasně najevo, že v roce 2015 je naším cílem vyhrát alespoň tři závody a příští rok bojovat o titul. V mysli vůbec nepochybuji o tom, že se nám to podaří - tvrdě na tom pracujeme."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.