Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene pro oficiální stránky F1 uvedl, že nehledá náhradu za Kimiho Räikkönena, jemuž po sezóně vyprší smlouva. Očekává ale, že bude předvádět dobré výkony.
Arrivabene tvrdí, že se momentálně vyhodnocováním ostatních pilotů, kteří by Fina mohli nahradit, nevěnuje: "Teď se soustředím na naše dva kluky. Velmi dobře vím, že když to bude zapotřebí, tak v kteroukoliv minutu můžeme mít závodníka, který by chtěl jezdit za Ferrari, pokud bychom se rozhodli Räikkönena nahradit."
"To není problém. Problém je pracovat s jezdcem, kterého máme, a zajistit, aby nám poskytoval tu nejlepší výkonnost. Jak už jsem řekl - záleží to na výsledcích. Pokud dosahuje cíle, který jsem mu stanovil, tak proč s ním neprodloužit?" ptá se šéf Ferrari.
Kimi je v šampionátu se 72 body čtvrtý a na svého týmového kolegu Sebastiana Vettela ztrácí 36 bodů, zaostává za ním i v kvalifikacích. Na otázku, co musí udělat, aby si místo udržel, Arrivabene říká: "Převádět dobrou výkonnost. Přidávat body na účet týmu."
Chce-li Kimi Räikkönen u Ferrari zůstat, musí předvádět dobré výkony a pravidelně získávat body (foto: Scuderia Ferrari)
"Pracuji pro tým s velkou tradicí a Enzo Ferrari tuto tradici diktoval. Pro Enza Ferrariho měl šampionát konstruktérů vždy větší hodnotu než jezdecký titul. Pro nás je tedy šampionát konstruktérů velmi důležitý.
Abyste ho vyhráli, potřebuje dobré výkony od obou jezdců. S Kimim jsem na rovinu hovořil a moc dobře to ví: čím více bodů získá, tím vyšší je šance na to, že zůstane," vysvětluje šéf stáje z Maranella, který loni ve funkci nahradil po krátkém působení Marca Mattiacciho.
Ten loni vyhodil Fernanda Alonsa, který nedávno prohlásil, že chtěl stejně odejít, protože by nechtěl být "věčně druhý." Co na tento výrok Španěla říká Arrivabene?
"Myslím na Vettela, na Kimiho a na tým. Tým je nade vším. A lidé můžou říkat, co chtějí. Vím, že to, co řekl, nebylo zdvořilé, ale nestarám se o to," říká šéf momentálně druhého nejrychlejšího týmu šampionátu.
Bude mít příští rok Ferrari na vítězství v šampionátu?(foto: Scuderia Ferrari)
Kdy porazí všechny soupeře včetně Mercedesu a získají titul? "Na začátku sezóny jsem dal jasně najevo, že v roce 2015 je naším cílem vyhrát alespoň tři závody a příští rok bojovat o titul. V mysli vůbec nepochybuji o tom, že se nám to podaří - tvrdě na tom pracujeme."
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.