Manor se v příštích několika týdnech rozhodne, zda bude usilovat o nasazení nového vozu ještě tento rok, nebo od těchto plánů upustí.
Britská stáj do letošní sezóny vstoupila s loňským monopostem Marussie. Upravila pouze jeho nos tak, aby odpovídal letošním technickým pravidlům, a nový vůz chtěla nasadit až po letní přestávce.
Protože je však spokojená s rychlostí starého vozu, s nímž pohodlně plní kvalifikační limit 107 %, tak roste podezření, že se se nakonec nasazení letošního vozu vzdá a místo toho se bude soustředit na větší pokrok pro sezónu 2016.
Klíčové slovo bude mít v tomto rozhodnutí podle sportovního ředitele Graema Lowdona nově příchozí Bob Bell, bývalý technický ředitel Mercedesu. V příštích týden tým provede vyhodnocovací studii, ve které se zaměří na náklady na zavedení nového vozu a jeho potenciální přínosy.
"Myslím, že v příštích týdnech budeme muset učinit několik celkem klíčových rozhodnutí. Celé to začíná být jasnější, pokud jde o to, proti komu soutěžíme a co musíme udělat. Stává se to mnohem jasnější. Uděláme cokoliv, co bude pro společnost správné," říká Lowdon.
Manor letos závodí s upraveným loňským vozem a s loňskou pohonnou jednotkou Ferrari (foto: Manor Marussia F1 Team)
Podle něj by bylo chybou, kdyby se stále drželi své původní strategie, pokud by to podle Bella a dalších zkušených inženýrů nedávalo smysl: "Neustále do týmu přivádíme lidi, kteří budou mít podíl na procesu rozhodování.
A nemá smysl mít psa, abyste si pak sami štěkali. Nemá tedy smysl nabírat tyto lidi a říkali jim, že už máme taktický plán [nasadit letos nový vůz]. Neexistuje žádná snadná a rychlá cesta. Nedá se říct, že rozhodně nemůžeme mít jiný motor nebo jiné šasi.
Všechno je otevřené a cokoliv bude správné, to uděláme. Ale mějte na mysli to, že někteří lidé, kteří na to mohou mít velký vliv, teprve do týmu přicházejí," upozorňuje pro Motorsport sportovní ředitel Manoru, který jako jediný v letošní sezóně zatím nedosáhl na body.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.