K návratu tankování v nejbližší budoucnosti ve Formuli 1 zřejmě nedojde. Týmy na čtvrteční schůzce v Montrealu hlasovaly jednomyslně proti tomuto návrhu.
S nápadem na opětovné zavedení tankování během velkých cen přišla původně Strategická skupina F1, mezi týmy ale nenalezl žádnou podporu. Důvodem je to, že by nikterak nepřispěl ke zlepšení podívané, a navíc by zvýšil náklady a snížil bezpečnost v boxech.
"Osobně jsem proti dotankovávání, protože když jsme se jej zbavili, tak jsme to udělali na základě velmi pádných důvodů. Nebyl jsem toho velkým fanouškem, protože jsme všichni věděli, jak na to. Všichni jsme dělali ty stejné věci a k předjíždění docházelo jen v boxech. Absolvovali jste poslední zastávku, a pak jste jen kroužili až do konce," uvádí technický ředitel Williamsu Pat Symonds.
"Zbavení se tankování mělo vliv na zvýšení počtu předjížděcích manévrů a na zavedení rozmanitějších strategií," potvrzuje technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe.
Stratégové týmu před Montrealem analyzovali data a své závěry předložili na čtvrteční schůzce. Poskytla důkaz o tom, že by návrat tankování závodění nikterak nezlepšil. Mezi klíčové údaje patří také čísla o předjížděcích manévrech, kterých po zákazu tankování v roce 2010 přibylo dvojnásobně.
Týmy jsou jednomyslně proti návratu tankování (foto: McLaren)
Týmy se shodly i na tom, že by se piloti kvalifikovali na základě množství paliva v nádrži a že by tento koncept v sobotu neodhaloval, kdo má skutečně nejrychlejší auto. Náklady sice nebyly tím hlavním důvodem zamítnutí, přesto se očekává, že by návrat tankování týmy vyšel v prvním roce na 37,5 milionů Kč a pak v každém dalším roce by náklady zvyšoval o polovinu této částky.
Někteří také vyjádřili své obavy ohledně bezpečnosti, protože honba za rychlými zastávkami by vyžadovala možná až trojnásobně vyšší průtok benzínu než zvažovaných 12 litrů za sekundu.
Charlie Whiting nyní závěry ze včerejší schůzky předá zpět Strategické skupině F1. Vzhledem k tomu, že týmy byly proti návrhu tankování zajedno, je vysoce nepravděpodobné, že by jej Bernie Ecclestone jakožto jeho fanoušek dokázal protlačit do příští sady pravidel.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.