Týmy jsou jednoznačně proti návratu tankování - proč by závody byly horší?

Räikkönen, Kimi
Räikkönen, Kimi, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 5. června 2015 06:30
Sdílej:

K návratu tankování v nejbližší budoucnosti ve Formuli 1 zřejmě nedojde. Týmy na čtvrteční schůzce v Montrealu hlasovaly jednomyslně proti tomuto návrhu.

S nápadem na opětovné zavedení tankování během velkých cen přišla původně Strategická skupina F1, mezi týmy ale nenalezl žádnou podporu. Důvodem je to, že by nikterak nepřispěl ke zlepšení podívané, a navíc by zvýšil náklady a snížil bezpečnost v boxech.

"Osobně jsem proti dotankovávání, protože když jsme se jej zbavili, tak jsme to udělali na základě velmi pádných důvodů. Nebyl jsem toho velkým fanouškem, protože jsme všichni věděli, jak na to. Všichni jsme dělali ty stejné věci a k předjíždění docházelo jen v boxech. Absolvovali jste poslední zastávku, a pak jste jen kroužili až do konce," uvádí technický ředitel Williamsu Pat Symonds.

"Zbavení se tankování mělo vliv na zvýšení počtu předjížděcích manévrů a na zavedení rozmanitějších strategií," potvrzuje technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe.

Stratégové týmu před Montrealem analyzovali data a své závěry předložili na čtvrteční schůzce. Poskytla důkaz o tom, že by návrat tankování závodění nikterak nezlepšil. Mezi klíčové údaje patří také čísla o předjížděcích manévrech, kterých po zákazu tankování v roce 2010 přibylo dvojnásobně.

Týmy jsou jednomyslně proti návratu tankování (foto: McLaren)

Týmy se shodly i na tom, že by se piloti kvalifikovali na základě množství paliva v nádrži a že by tento koncept v sobotu neodhaloval, kdo má skutečně nejrychlejší auto. Náklady sice nebyly tím hlavním důvodem zamítnutí, přesto se očekává, že by návrat tankování týmy vyšel v prvním roce na 37,5 milionů Kč a pak v každém dalším roce by náklady zvyšoval o polovinu této částky.

Někteří také vyjádřili své obavy ohledně bezpečnosti, protože honba za rychlými zastávkami by vyžadovala možná až trojnásobně vyšší průtok benzínu než zvažovaných 12 litrů za sekundu.

Charlie Whiting nyní závěry ze včerejší schůzky předá zpět Strategické skupině F1. Vzhledem k tomu, že týmy byly proti návrhu tankování zajedno, je vysoce nepravděpodobné, že by jej Bernie Ecclestone jakožto jeho fanoušek dokázal protlačit do příští sady pravidel.

Témata:
Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Boj Lewise Hamiltona nekončí: David Coulthard v jeho výkonu vidí pro Ferrari naději

Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.

Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.