Manor včera oznámil angažování svého rezervního pilota - Fabia Leimera. Nastoupí za britský tým v letošní sezóně i do závodů?
Šampion GP2 z roku 2013 posílí F1 tým po příchodu několika zkušených inženýrů, např. Boba Bella, Lucy Furbatta či Gianlucy Pisanella (více zde). Podpis s Leimerem je dalším důležitým krokem - již se nemusí trápit s tím, že by musel narychlo někoho shánět, pokud by některý z jeho závodních pilotů nemohl nastoupit.
Manor potvrdil, že mu dá šanci v několika pátečních trénincích, jeho nasazení do závodů ale zatím nepotvrdil. U týmu zatím tahá za kratší konec o 11 kg těžší Roberto Merhi, který v kvalifikaci ani jednou nevyhrál - průměrně v nich ztrácí přes 7 desetin sekundy. Do cíle závodů dojel před Willem Stevensem pouze jednou, naposledy v Monaku.
S Leimerem do týmové kasy přibydou také další finanční prostředky. Je možné, že po dokončení finančního procesu bude nasazen i do závodů. Merhi často opakuje, že neví, zda se objeví i během dalšího závodního víkendu, protože moc peněz nemá.
"Jsme rádi, že můžeme Fabia přivítat v našem týmu. Vždy sledujeme jezdce soutěžící v nižších sériích a jejich potenciál, aby mohl pokročit do F1. Fabia mám na radaru už několik let, takže jsme potěšeni tím, že mu můžeme poskytnout příležitost k dalšímu pokroku, protože je velmi talentovaný a určitě si tuto příležitost zaslouží," uvedl včera šéf týmu Booth.
Šestadvacetiletý Leimer prohlašuje: "Jsem nadšený touto příležitostí a rád bych potěkoval týmu Manor Marussia F1 za jejich důvěru v mé schopnosti. Nadšený jsem obzvláště šancí řídit auto ve vybraných prvních trénincích.
Ale také se těším na to, že s týmem strávím hodně času na dráze, přispěji svým pozorování a zkušenostmi v inženýrských situacích a také poznám tým a fungování F1. Jde pro mě o obrovský krok a už se nemůžu dočkat, až začnu. Doufám, že týmu oplatím důvěru, kterou ve mne projevil," dodává švýcarský jezdec.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.