Nick Yelloly se v úterý při testech v Barceloně poprvé svezl s vozem Formule 1. S Force Indií VJM08 v pohodě zvládl 109 kol, tj. přes 507 kilometrů. Jaká má z řízení dojmy?
"Bylo to vlastně jednodušší, než jsem očekával. Jízdy na simulátoru mi s výkonností hodně pomohly a já jsem dokázal zvládnout auto velmi brzy. Největším rozdílem pro mě bylo posilované řízení - to, jak to je fyzicky jednoduché ve srovnání s vozem GP2," popisuje 24letý Brit.
"Myslel jsem si, že to bude těžší, ale přišlo mi to vlastně docela jednoduché, takže to bylo příjemné. Bylo to skvělé pracovat s inženýry. Ve srovnání s GP2 jich máte tolik, což je jedním z hlavních rozdílů. Takže jsem si svůj čas ve voze F1 užil a už se nemůžu dočkat, až se do něj dostanu znovu," těší se nováček, který letos absolvoval své první dva závody v GP2, v nichž skončil nejvýše 14.
Na co se zaměřovali s Force Indií, která stále čeká na svůj velký balík vylepšení? "Procházeli jsme hodně věcí - něco z korelace se simulátorem, pozorovali jsme, co dělají rozdíly v nastavení, aby viděli, zda je to ve voze stejné jako na simulátoru. Odjel jsem několik aerodynamických a výkonnostních jízd, 10 kol opravdu ne naplno, protože toho stále máme ještě dost v zásobě."
Ujet napoprvé 500 km se současným vozem F1 nečiní mladíkům žádné problémy(foto: Sahara Force India)
"Myslím, že jsme na ně svou práci během mého prvního dne s vozem F1 zapůsobili. Podle mě jsou spokojení, takže teď budeme počkat a uvidíme, zda nezazvoní telefon. Být součástí týmu F1 a dostat tuto možnost je už tak skvělé a já bych to rád dále rozvíjel," dodává Yelloly po prvním dnu s Force Indií, která oznámila, že hodlá brzy přijmout třetího jezdce.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.