Jednou z překvapivě schválených změn od roku 2017 na zasedání Strategické skupiny byl návrat tankování v průběhu velkých cen. Podle sportovního ředitele Tota Wolffa k tomu ale nedojde, pokud by to mělo příliš zvýšit náklady.
Kvůli tomuto kroku bude třeba opět zavést v boxech všech týmů drahé tankovací systémy, zvýšit počet lidí, kteří je budou obsluhovat. Stoupnou také náklady na jejich pořízení a převážení ze závodu na závod, stejně jako bezpečnostní riziko během práce v boxové uličce.
Tankování během závodu přitom z F1 zmizelo před 5 lety. Tehdy Světová rada motorsportu FIA vysvětlovala: "Tankování během závodu bude zakázáno kvůli úspoře nákladů na převážení tankovacího vybavení a kvůli podnícení výrobců motorů ke zlepšení palivové šetrnosti."
Zákaz tankování také zvýšil atraktivitu zastávek, protože se zkrátily až na pouhé dvě sekundy. Jeho návrat, který má zlepšit podívanou, ale ke kýžené úspoře nákladů, o které se hodně hovořilo, rozhodně nepovede.
"Chceme to znovu prozkoumat a uvidíme, jestli dokážeme zastávky v boxech kvůli palivu a pneumatikám zvládat za stejnou dobu, jakou nyní zabírá výměna pneumatik - za dvě až tři sekundy," uvádí Wolff.
Kvůli tankování v boxech nepřibude pouze další zařízení - týmy kvůli němu budou takémuset zvýšit počet mechaniků, kteří se o něj budou muset starat (foto: Scuderia Ferrari)
Pokud by však tato změna měla být příliš drahá, pak k ní nedojde. Závěry Strategické skupiny jsou pouze návrhy, které pak musí ještě schválit Komise F1 a Světová rada motorsportu FIA.
"Souhlasili jsme s prozkoumáním této cesty a s ní spojených nákladů, protože by to mohlo být atraktivní. Pokud to bude příliš drahé, pak k tomu nepřistoupíme," potvrzuje sportovní ředitel Mercedesu. K potvrzení tohoto kroku by mělo po patřičném průzkumu dojít za půl roku.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.