Jednou z překvapivě schválených změn od roku 2017 na zasedání Strategické skupiny byl návrat tankování v průběhu velkých cen. Podle sportovního ředitele Tota Wolffa k tomu ale nedojde, pokud by to mělo příliš zvýšit náklady.
Kvůli tomuto kroku bude třeba opět zavést v boxech všech týmů drahé tankovací systémy, zvýšit počet lidí, kteří je budou obsluhovat. Stoupnou také náklady na jejich pořízení a převážení ze závodu na závod, stejně jako bezpečnostní riziko během práce v boxové uličce.
Tankování během závodu přitom z F1 zmizelo před 5 lety. Tehdy Světová rada motorsportu FIA vysvětlovala: "Tankování během závodu bude zakázáno kvůli úspoře nákladů na převážení tankovacího vybavení a kvůli podnícení výrobců motorů ke zlepšení palivové šetrnosti."
Zákaz tankování také zvýšil atraktivitu zastávek, protože se zkrátily až na pouhé dvě sekundy. Jeho návrat, který má zlepšit podívanou, ale ke kýžené úspoře nákladů, o které se hodně hovořilo, rozhodně nepovede.
"Chceme to znovu prozkoumat a uvidíme, jestli dokážeme zastávky v boxech kvůli palivu a pneumatikám zvládat za stejnou dobu, jakou nyní zabírá výměna pneumatik - za dvě až tři sekundy," uvádí Wolff.
Kvůli tankování v boxech nepřibude pouze další zařízení - týmy kvůli němu budou takémuset zvýšit počet mechaniků, kteří se o něj budou muset starat (foto: Scuderia Ferrari)
Pokud by však tato změna měla být příliš drahá, pak k ní nedojde. Závěry Strategické skupiny jsou pouze návrhy, které pak musí ještě schválit Komise F1 a Světová rada motorsportu FIA.
"Souhlasili jsme s prozkoumáním této cesty a s ní spojených nákladů, protože by to mohlo být atraktivní. Pokud to bude příliš drahé, pak k tomu nepřistoupíme," potvrzuje sportovní ředitel Mercedesu. K potvrzení tohoto kroku by mělo po patřičném průzkumu dojít za půl roku.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.