Jednou z překvapivě schválených změn od roku 2017 na zasedání Strategické skupiny byl návrat tankování v průběhu velkých cen. Podle sportovního ředitele Tota Wolffa k tomu ale nedojde, pokud by to mělo příliš zvýšit náklady.
Kvůli tomuto kroku bude třeba opět zavést v boxech všech týmů drahé tankovací systémy, zvýšit počet lidí, kteří je budou obsluhovat. Stoupnou také náklady na jejich pořízení a převážení ze závodu na závod, stejně jako bezpečnostní riziko během práce v boxové uličce.
Tankování během závodu přitom z F1 zmizelo před 5 lety. Tehdy Světová rada motorsportu FIA vysvětlovala: "Tankování během závodu bude zakázáno kvůli úspoře nákladů na převážení tankovacího vybavení a kvůli podnícení výrobců motorů ke zlepšení palivové šetrnosti."
Zákaz tankování také zvýšil atraktivitu zastávek, protože se zkrátily až na pouhé dvě sekundy. Jeho návrat, který má zlepšit podívanou, ale ke kýžené úspoře nákladů, o které se hodně hovořilo, rozhodně nepovede.
"Chceme to znovu prozkoumat a uvidíme, jestli dokážeme zastávky v boxech kvůli palivu a pneumatikám zvládat za stejnou dobu, jakou nyní zabírá výměna pneumatik - za dvě až tři sekundy," uvádí Wolff.
Kvůli tankování v boxech nepřibude pouze další zařízení - týmy kvůli němu budou takémuset zvýšit počet mechaniků, kteří se o něj budou muset starat (foto: Scuderia Ferrari)
Pokud by však tato změna měla být příliš drahá, pak k ní nedojde. Závěry Strategické skupiny jsou pouze návrhy, které pak musí ještě schválit Komise F1 a Světová rada motorsportu FIA.
"Souhlasili jsme s prozkoumáním této cesty a s ní spojených nákladů, protože by to mohlo být atraktivní. Pokud to bude příliš drahé, pak k tomu nepřistoupíme," potvrzuje sportovní ředitel Mercedesu. K potvrzení tohoto kroku by mělo po patřičném průzkumu dojít za půl roku.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.