Strategická skupina F1 se včera při jednání v Anglii dohodla na větší podpoře zákaznických vozů, návratu tankování a o pět až šest sekund rychlejších vozech s agresivnějším vzhledem od roku 2017.
Zástupci šesti týmů (Ferrari, Force Indie, McLarenu, Mercedesu, Red Bullu a Williamsu) se včera společně s vedením FIA a FOM zastupovaných Jeanem Todtem a Berniem Ecclestonem dohodli na velkých změnách, kterých bychom se měli dočkat v sezóně 2017.
Do hry se má vrátit tankování, které z F1 zmizelo v roce 2010. Díky tomu se sníží požadavky na vnitřní prostor a vozy budou moci mít agresivnější vzhled.
K tomu pomohou i nová pravidla, která přispějí k vyšší výkonnosti: auta tak mají být díky o pět až šest sekund na kolo rychlejší. To má být dosaženo díky vývoji aerodynamických pravidel, širším pneumatikám a nižší hmotnosti monopostů, což pomůže k agresivnějšímu vzhledu formulí.
Formát motorů či limit průtoku se nemění kvůli velkým investicím automobilek do současných pohonných jednotek a tomu, aby to neodradilo další výrobce, kteří zvažují vstup vstupu do F1. Má dojít pouze ke zvýšení otáček a zvýšení jejich hlučnosti (zřejmě dojde ke snížení počtu převodů z 8 na 6). Zamítnuto bylo zvýšení počtu motorů ze čtyř na pět pro každého jezdce v letošní sezóně.
Šéfové také schválili návrh na to, aby si týmy mohly už od sezóny 2016 samy vybírat pro závody dvě ze čtyř směsí pneumatik, které nabízí Pirelli.
Vozy budou mít od roku 2017 agresivnější vzhled (ilustrační foto: Lotus F1 Team)
Hovořilo se také o změně formátu závodního víkendu (hovořilo se o dvou závodech za víkend jako v DTM) či o opatřeních, díky kterým by piloti mohli startovat sami bez jakékoliv vnější pomoci. Před další diskusí a případným zakotvením do pravidel ale vyžadují další šetření.
Návrhy strategické skupiny však musí ještě schválit Komise F1, a pak je ratifikovat Světová rada motorsportu FIA.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.