Strategická skupina schválila návrat tankování od roku 2017 a agresivnější vozy

Ferrari
Ferrari, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 15. května 2015 15:40
Sdílej:

Strategická skupina F1 se včera při jednání v Anglii dohodla na větší podpoře zákaznických vozů, návratu tankování a o pět až šest sekund rychlejších vozech s agresivnějším vzhledem od roku 2017.

Zástupci šesti týmů (Ferrari, Force Indie, McLarenu, Mercedesu, Red Bullu a Williamsu) se včera společně s vedením FIA a FOM zastupovaných Jeanem Todtem a Berniem Ecclestonem dohodli na velkých změnách, kterých bychom se měli dočkat v sezóně 2017.

Do hry se má vrátit tankování, které z F1 zmizelo v roce 2010. Díky tomu se sníží požadavky na vnitřní prostor a vozy budou moci mít agresivnější vzhled.

K tomu pomohou i nová pravidla, která přispějí k vyšší výkonnosti: auta tak mají být díky  o pět až šest sekund na kolo rychlejší. To má být dosaženo díky vývoji aerodynamických pravidel, širším pneumatikám a nižší hmotnosti monopostů, což pomůže k agresivnějšímu vzhledu formulí.

Formát motorů či limit průtoku se nemění kvůli velkým investicím automobilek do současných pohonných jednotek a tomu, aby to neodradilo další výrobce, kteří zvažují vstup vstupu do F1. Má dojít pouze ke zvýšení otáček a zvýšení jejich hlučnosti (zřejmě dojde ke snížení počtu převodů z 8 na 6). Zamítnuto bylo zvýšení počtu motorů ze čtyř na pět pro každého jezdce v letošní sezóně.

Šéfové také schválili návrh na to, aby si týmy mohly už od sezóny 2016 samy vybírat pro závody dvě ze čtyř směsí pneumatik, které nabízí Pirelli.

Vozy budou mít od roku 2017 agresivnější vzhled (ilustrační foto: Lotus F1 Team)

Hovořilo se také o změně formátu závodního víkendu (hovořilo se o dvou závodech za víkend jako v DTM) či o opatřeních, díky kterým by piloti mohli startovat sami bez jakékoliv vnější pomoci. Před další diskusí a případným zakotvením do pravidel ale vyžadují další šetření.

Návrhy strategické skupiny však musí ještě schválit Komise F1, a pak je ratifikovat Světová rada motorsportu FIA.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Boj Lewise Hamiltona nekončí: David Coulthard v jeho výkonu vidí pro Ferrari naději

Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.

Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.