Strategická skupina F1 se včera při jednání v Anglii dohodla na větší podpoře zákaznických vozů, návratu tankování a o pět až šest sekund rychlejších vozech s agresivnějším vzhledem od roku 2017.
Zástupci šesti týmů (Ferrari, Force Indie, McLarenu, Mercedesu, Red Bullu a Williamsu) se včera společně s vedením FIA a FOM zastupovaných Jeanem Todtem a Berniem Ecclestonem dohodli na velkých změnách, kterých bychom se měli dočkat v sezóně 2017.
Do hry se má vrátit tankování, které z F1 zmizelo v roce 2010. Díky tomu se sníží požadavky na vnitřní prostor a vozy budou moci mít agresivnější vzhled.
K tomu pomohou i nová pravidla, která přispějí k vyšší výkonnosti: auta tak mají být díky o pět až šest sekund na kolo rychlejší. To má být dosaženo díky vývoji aerodynamických pravidel, širším pneumatikám a nižší hmotnosti monopostů, což pomůže k agresivnějšímu vzhledu formulí.
Formát motorů či limit průtoku se nemění kvůli velkým investicím automobilek do současných pohonných jednotek a tomu, aby to neodradilo další výrobce, kteří zvažují vstup vstupu do F1. Má dojít pouze ke zvýšení otáček a zvýšení jejich hlučnosti (zřejmě dojde ke snížení počtu převodů z 8 na 6). Zamítnuto bylo zvýšení počtu motorů ze čtyř na pět pro každého jezdce v letošní sezóně.
Šéfové také schválili návrh na to, aby si týmy mohly už od sezóny 2016 samy vybírat pro závody dvě ze čtyř směsí pneumatik, které nabízí Pirelli.
Vozy budou mít od roku 2017 agresivnější vzhled (ilustrační foto: Lotus F1 Team)
Hovořilo se také o změně formátu závodního víkendu (hovořilo se o dvou závodech za víkend jako v DTM) či o opatřeních, díky kterým by piloti mohli startovat sami bez jakékoliv vnější pomoci. Před další diskusí a případným zakotvením do pravidel ale vyžadují další šetření.
Návrhy strategické skupiny však musí ještě schválit Komise F1, a pak je ratifikovat Světová rada motorsportu FIA.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.