Okruh v Barceloně měl smlouvu ještě na příští rok, v pátek však bylo podepsáno její prodloužení a to znamená, že Katalánsko bude hostit Velkou cenu Španělska až do roku 2019.
Smlouva okruhu s Berniem Ecclestonem měla vypršet příští rok, včera však byly dohodnuty podmínky a podepsáno prodloužení o další tři roky.
"Jsme rádi, že můžeme oznámit prodloužení smlouvy během takto výjimečného roku, kdy slavíme dvacáté páté výročí pořádání Velké ceny Španělska na tomto okruhu," uvedl šéf Vincenc Aguilera.
Před pár roky to přitom s budoucností hostování podniku Formule 1 nevypadalo v Katalánsku příliš dobře, hovořilo se o střídání s okruhem ve Valencii, avšak to nebylo nikdy realizováno a tamější okruh dokonce z kalendáře zmizel úplně. Nyní však Barcelona následuje například Malajsii, když okruh v Sepangu také prodloužil smlouvu a to do roku 2018.
Otazník však visí nad jinými evropskými tratěmi. Německo (letošní závod na okruhu Nürburgring) letos poprvé po půl století vypadlo z kalendáře F1 a mračna se stahují také nad Velkou cenou Itálie v Monze. Tamější slavný historický okruh má smlouvu platnou do roku 2016 a na jeho prodloužení se zatím jeho zástupci s Berniem Ecclestonem nedohodli.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.