Mika Häkkinen připustil, že udělal chybu, když posuzoval kvality 17 letého Maxe Verstappena předtím, než dostal šanci ukázat, co v něm je.
Vloni v srpnu dvojnásobný mistr světa, Mika Häkkinen, řekl, že "jezdec není v žádném případě [v 17 letech] připravený na F1. Jako manažer nebo otec bych tak mladému jezdci nikdy nepovolil závodit v tomto sportu."
Mladý Holanďan ale v prvních čtyřech závodech sezony za volantem ne zrovna dobrého Toro Rosso dokázal získat šest bodů. Verstappen navíc dokončil jen dva z těchto čtyř závodů. Když to Mika Häkkinen viděl, tak změnil svůj názor.
"Byl jsem proti tomu, aby někdo přišel do F1 ve věku 17 let. Ale rád teď přiznávám, že jsem se mýlil," řekl Mika Häkkinen pro španělský Marca. Dnes již 46 letý Fin se ale domnívá, že takto mladý jezdec by Formuli 1 za jeho doby nezvládl. "Je to příkladem toho, že časy se změnily. Technologie Formule 1 je teď hodně výkonná a informace, které jezdec dostává, jsou mnohem vyšší, můžete je tak studovat a stát se lepším jezdcem."
"Vše je lépe organizované, můžete celý den a za jakýchkoliv podmínek testovat na simulátoru... Neříkám, že je to teď lehčí, ale je teď možné přijít a dosáhnout vysoké úrovně."
Max Vestappen svými výkony překvapil nejen Miku Häkkinena(foto: Scuderia Toro Rosso)
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.