Bývalý mistr světa Formule 1, Mika Häkkinen, zatím nemá jasno v tom, zda by Ferrari mělo prodloužit smlouvu s jeho krajanem Kimim Räikkönen, který by měl pravidelně předvádět takový výkon, jaký jsme u něj zaznamenali v posledním závodě.
Kimi Räikkönen letos na svého týmového kolegu výrazně ztrácí, své místo by si u Ferrari přesto přál udržet, jak potvrdil v Bahrajnu, kde před týdnem vybojoval v závodě druhé místo za Lewisem Hamiltonem s Mercedesem.
Finův kontrakt po sezóně vyprší, ale v Maranellu mají na prodloužení opci. Co by jim doporučil Häkkinen? "V této fázi to je těžké analyzovat, zda by šlo pro ně o dobré či špatné rozhodnutí," odpovídá Mika, který svému krajanovi uvolnil před 13 lety místo v McLarenu.
Chválí však výkon svého svěřence Valtteriho Bottase, jehož pomáhá zastupovat: "Valtteri předvedl, jak dobře se dokáže vyrovnat s tlakem. Má přesně ty silné nervy, které piloti potřebují v bitvě i mistrovský titul." Bottas ve druhé části Velké ceny Bahrajnu úspěšně odolával tlaku druhého vozu Ferrari řízeného chybujícím Sebastianem Vettelem a dojel čtvrtý.
"Kimi jel závod tak, jak by měl. Víme, jakou má rychlost a talent," pokračuje Häkkinen. Pro setrvání u Ferrari však musí výborných výsledků dosahovat pravidelně: "Velmi zkušený jezdec jako on musí pravidelně prokazovat výkonnost, kterou jsme viděli v Bahrajnu," dodává Mika.
Kimi Räikkönen musí pravidelně předvádět výborné výkony, má-li sisvé místo u Ferrari udržet (foto: Scuderia Ferrari)
Kimi ví, že musí zabrat zejména v kvalifikacích, aby v úvodních fázích závodů neztrácel cenný čas předjížděním soupeřů. V šampionát je se 42 body na čtvrtém místě, jeho týmový kolega Vettel jich zatím nasbíral 65, patří mu tedy třetí příčka.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.
Po zisku konstruktérského titulu 2025 v Singapuru varoval Andrea Stella z McLarenu, že teprve před nimi stojí skutečně nejtěžší zkouška.
Alex Palou u londýnského soudu promluvil o svém zklamání z jednání s McLarenem a Zakam Brownem. Jeho slova naznačují, že za původními sliby o Formuli 1 se skrývalo víc, než se zdálo.
Toto Wolff, který má bohaté zkušenosti s napětím mezi týmovými kolegy, poslal do Mclarenu varovný vzkaz.
Podle Flavia Briatoreho čeká Lewise Hamiltona u Ferrari zásadní zlom. Po náročném začátku působení u italské stáje naznačil, že v příštím roce by se mohlo odehrát něco, co všechno změní.
Bývalý závodník Formule E Sam Bird naznačil, že by Red Bull mohl uvažovat o nahrazení Yukiho Tsunody mladším talentem Isackem Hadjarem. Podle něj by takový krok mohl být logický pro optimalizaci jezdecké sestavy týmu.
Valtteri Bottas prozradil nové detaily o svém přechodu do týmu Cadillac, který se chystá na vstup do Formule 1.
Max Verstappen naznačil, že Red Bull nehodlá v závěru sezony polevit. Svým prohlášením směrem k Mercedesu dal jasně najevo, že tým zůstává plně odhodlaný pokračovat v boji.
Carlos Sainz po událostech v Singapuru promluvil o svých pocitech po nepříjemné diskvalifikaci a o aktuálním vztahu k týmu.
George Russell má za sebou úspěšnou sezónu v roli týmové jedničky Mercedesu, přesto stále nepodepsal novou smlouvu.