Bývalý mistr světa Formule 1, Mika Häkkinen, zatím nemá jasno v tom, zda by Ferrari mělo prodloužit smlouvu s jeho krajanem Kimim Räikkönen, který by měl pravidelně předvádět takový výkon, jaký jsme u něj zaznamenali v posledním závodě.
Kimi Räikkönen letos na svého týmového kolegu výrazně ztrácí, své místo by si u Ferrari přesto přál udržet, jak potvrdil v Bahrajnu, kde před týdnem vybojoval v závodě druhé místo za Lewisem Hamiltonem s Mercedesem.
Finův kontrakt po sezóně vyprší, ale v Maranellu mají na prodloužení opci. Co by jim doporučil Häkkinen? "V této fázi to je těžké analyzovat, zda by šlo pro ně o dobré či špatné rozhodnutí," odpovídá Mika, který svému krajanovi uvolnil před 13 lety místo v McLarenu.
Chválí však výkon svého svěřence Valtteriho Bottase, jehož pomáhá zastupovat: "Valtteri předvedl, jak dobře se dokáže vyrovnat s tlakem. Má přesně ty silné nervy, které piloti potřebují v bitvě i mistrovský titul." Bottas ve druhé části Velké ceny Bahrajnu úspěšně odolával tlaku druhého vozu Ferrari řízeného chybujícím Sebastianem Vettelem a dojel čtvrtý.
"Kimi jel závod tak, jak by měl. Víme, jakou má rychlost a talent," pokračuje Häkkinen. Pro setrvání u Ferrari však musí výborných výsledků dosahovat pravidelně: "Velmi zkušený jezdec jako on musí pravidelně prokazovat výkonnost, kterou jsme viděli v Bahrajnu," dodává Mika.
Kimi Räikkönen musí pravidelně předvádět výborné výkony, má-li sisvé místo u Ferrari udržet (foto: Scuderia Ferrari)
Kimi ví, že musí zabrat zejména v kvalifikacích, aby v úvodních fázích závodů neztrácel cenný čas předjížděním soupeřů. V šampionát je se 42 body na čtvrtém místě, jeho týmový kolega Vettel jich zatím nasbíral 65, patří mu tedy třetí příčka.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.