Bývalý mistr světa Formule 1, Mika Häkkinen, zatím nemá jasno v tom, zda by Ferrari mělo prodloužit smlouvu s jeho krajanem Kimim Räikkönen, který by měl pravidelně předvádět takový výkon, jaký jsme u něj zaznamenali v posledním závodě.
Kimi Räikkönen letos na svého týmového kolegu výrazně ztrácí, své místo by si u Ferrari přesto přál udržet, jak potvrdil v Bahrajnu, kde před týdnem vybojoval v závodě druhé místo za Lewisem Hamiltonem s Mercedesem.
Finův kontrakt po sezóně vyprší, ale v Maranellu mají na prodloužení opci. Co by jim doporučil Häkkinen? "V této fázi to je těžké analyzovat, zda by šlo pro ně o dobré či špatné rozhodnutí," odpovídá Mika, který svému krajanovi uvolnil před 13 lety místo v McLarenu.
Chválí však výkon svého svěřence Valtteriho Bottase, jehož pomáhá zastupovat: "Valtteri předvedl, jak dobře se dokáže vyrovnat s tlakem. Má přesně ty silné nervy, které piloti potřebují v bitvě i mistrovský titul." Bottas ve druhé části Velké ceny Bahrajnu úspěšně odolával tlaku druhého vozu Ferrari řízeného chybujícím Sebastianem Vettelem a dojel čtvrtý.
"Kimi jel závod tak, jak by měl. Víme, jakou má rychlost a talent," pokračuje Häkkinen. Pro setrvání u Ferrari však musí výborných výsledků dosahovat pravidelně: "Velmi zkušený jezdec jako on musí pravidelně prokazovat výkonnost, kterou jsme viděli v Bahrajnu," dodává Mika.
Kimi Räikkönen musí pravidelně předvádět výborné výkony, má-li sisvé místo u Ferrari udržet (foto: Scuderia Ferrari)
Kimi ví, že musí zabrat zejména v kvalifikacích, aby v úvodních fázích závodů neztrácel cenný čas předjížděním soupeřů. V šampionát je se 42 body na čtvrtém místě, jeho týmový kolega Vettel jich zatím nasbíral 65, patří mu tedy třetí příčka.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.