Kimimu Räikkönenovi po letošní sezóně vyprší smlouva s Ferrari. Bude za ně závodit i příští rok? A co by na to řekl jeho týmový kolega Sebastian Vettel?
V Maranellu mají na jeho služby opci, kterou se po vypršení kontraktu dle italských médií chystají využít. Räikkönen sice zaostává za výsledky, které dosahuje jeho týmový kolega, s výkony Fina jsou ale přesto spokojeni.
Kimi na otázku, zda u Ferrari zůstane, odpovídá: "To je na týmu, jak se rozhodne. Mají na mé služby opci, takže zajděte za nimi a zeptejte se jich!" Ale na dohodu musí být dva - muselo by se to tedy zamlouvat i jemu. Na to s úsměvem pro oficiální web F1 reaguje: "Nebyl bych tady, kdyby se mi to nelíbilo..."
Před několika lety si dal přestávku a závodil v rallye, nyní mu motivace nechybí: "Věci se mění. Chci tady podávat dobré výkony. To je ten hlavní důvod, proč se zde pořád pohybuji."
U Ferrari je nyní spokojený i se svým týmovým kolegou, který moc nepolitikaří: "Řekl by, že to pomáhá. Dobré je, že když něco máme, tak si můžeme navzájem promluvit. Můžeme přímo jeden s druhým hovořit a nepotřebujeme k tomu využívat prostředníky. Ale nemáme spolu žádné problémy a žádné ani nečekám. Ale kdo může vidět do budoucnosti?"
Kimi Räikkönen a Ferrari - dohodnou se na pokračování spolupráce? (foto: Scuderia Ferrari)
Co říká Vettel na to, že by s Räikkönen pokračoval i příští rok? "Neznám detaily Kimiho kontraktu. Má to ve svých rukou, pokud bude chtít v F1 pokračovat. O rychlého pilota jako je Kimi, s jeho zkušenostmi, je velký zájem. A když nebude chtít zůstat, tak to řekne... Kimi odvádí velmi dobrou práci, stejně jako v minulosti. Loni to nebylo moc vidět, ale uvnitř týmu ano."
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.