Kimimu Räikkönenovi po letošní sezóně vyprší smlouva s Ferrari. Bude za ně závodit i příští rok? A co by na to řekl jeho týmový kolega Sebastian Vettel?
V Maranellu mají na jeho služby opci, kterou se po vypršení kontraktu dle italských médií chystají využít. Räikkönen sice zaostává za výsledky, které dosahuje jeho týmový kolega, s výkony Fina jsou ale přesto spokojeni.
Kimi na otázku, zda u Ferrari zůstane, odpovídá: "To je na týmu, jak se rozhodne. Mají na mé služby opci, takže zajděte za nimi a zeptejte se jich!" Ale na dohodu musí být dva - muselo by se to tedy zamlouvat i jemu. Na to s úsměvem pro oficiální web F1 reaguje: "Nebyl bych tady, kdyby se mi to nelíbilo..."
Před několika lety si dal přestávku a závodil v rallye, nyní mu motivace nechybí: "Věci se mění. Chci tady podávat dobré výkony. To je ten hlavní důvod, proč se zde pořád pohybuji."
U Ferrari je nyní spokojený i se svým týmovým kolegou, který moc nepolitikaří: "Řekl by, že to pomáhá. Dobré je, že když něco máme, tak si můžeme navzájem promluvit. Můžeme přímo jeden s druhým hovořit a nepotřebujeme k tomu využívat prostředníky. Ale nemáme spolu žádné problémy a žádné ani nečekám. Ale kdo může vidět do budoucnosti?"
Kimi Räikkönen a Ferrari - dohodnou se na pokračování spolupráce? (foto: Scuderia Ferrari)
Co říká Vettel na to, že by s Räikkönen pokračoval i příští rok? "Neznám detaily Kimiho kontraktu. Má to ve svých rukou, pokud bude chtít v F1 pokračovat. O rychlého pilota jako je Kimi, s jeho zkušenostmi, je velký zájem. A když nebude chtít zůstat, tak to řekne... Kimi odvádí velmi dobrou práci, stejně jako v minulosti. Loni to nebylo moc vidět, ale uvnitř týmu ano."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.