Sebastian Vettel je už několikátým týmovým kolegou Kimiho Räikkönena ve Formuli 1. Mistr světa z roku 2007 přiznal, že se od Němce může něčemu přiučit.
Se svými 35 lety je Kimi Räikkönen aktuálně nejstarším jezdcem ve startovním poli. Co se účastí v Grand Prix týče, patří Icemanovi třetí místo. O několik málo měsíců mladší Button a o dva roky mladší Alonso mají na svém kontě více Grand Prix. To je také způsobeno tím, že Räikkönen v letech 2010 a 2011 jezdil MS v rally.
Proto je sezona 2015 pro Kimiho teprve 13. sezonou, i když v F1 debutoval již před 14 lety. U týmu Ferrari jede již pátou sezonu, předtím působil v tomto týmu v letech 2007, 2008, 2009 a 2014. Letos má ale nového týmového kolegu: Sebastiana Vettela. Oba jezdci si dobře rozumí a znají se z minulosti, v jednom týmu však ještě nikdy nejeli.
V čem se tedy Sebastian Vettel liší v očích Kimiho Räikkönena od Fernanda Alonsa, Romaina Grosjeana, Felipeho Massy, Juana Pabla Montoyi, Davida Coultharda a Nicka Heidfelda, kteří byli v dosavadní kariéře Fina jeho kolegy? "Má svůj vlastní způsob práce. To je dobré i pro mě, protože se můžu něco přiučit."
Kimi se od Sebastiana může přiučit (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari má letos sestavu mistrů světa - Kimi vyhrál titul v roce 2007, Sebastian slavil mezi lety 2010 - 2013 čtyři tituly. Detaily odlišnosti Vettelovy práce však jeho kolega prozrazovat nechce. Závěr je ale takový, že "se Sebastian od mých předešlých kolegů liší." Jejich přátelství mimo závodní trať zatím působení v jenom týmu nijak neovlivnilo: "Neřekl bych, že se chová jinak, když je mým týmovým kolegou."
Kromě výše zmíněných kolegů působili s Räikkönenem ještě další piloti: Jerome D'Ambrosio, Giancarlo Fisichella, Luca Badoer, Pedro de la Rosa a Alexander Wurz. Jejich nasazení však bylo spíše pro jednotlivé závody. Kimi tedy nastoupil po boku celých 12 pilotů!
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.