Bývalý šéfinženýr McLarenu a Ferrari, Pat Fry, vzpomíná na společnou éru s Kimim Räikkönenem u McLarenu. Fin považoval simulátor za ztrátu času, svého pilně trénujícího týmového kolegu Davida Coultharda přesto vždy na dráze zničil.
Kimi loni u Ferrari výrazně zaostával za svým týmovým kolegou Fernandem Alonsem. Letos nastupuje se Sebastianem Vettelem a monopost SF15-T mu vyhovuje mnohem více než ten loňský, byť to zatím na výsledcích tolik vidět není, protože měl v úvodních dvou podnicích sezóny 2015 velkou smůlu. Fin je známý tím, že simulátory moc nemusí, což potvrzuje inženýr, který s ním pracoval u McLarenu i u Ferrari.
"Svým talentem dohání to, co mu schází v přípravě. Před léty, když jsme v letech 2003 - 2005 poprvé vyvíjeli simulátory, se pro nás stávaly užitečnými a my jsme se snažili získat řádného závodního pilota, který by je využíval," vzpomíná Fry pro F1 Racing.
"David přijížděl a hodně na simulátoru pracoval, což jsme si přáli. Ale Kimiho jste nedonutili, aby se na něm ukázal: 'Mě to nezajímá, jde jen o počítačovou hru. Nechci s tím marnit čas.' Ten stroj tedy odepsal zejména proto, aby na něm nemusel trávit čas, protože je obecně líný.
David dělal veškerou tu přípravu a myslel si: 'Jo, v pátek se skutečně ukážu.' A Kimi jen přišel a zametl s ním, aniž by cokoliv udělal. Což Davida samozřejmě ničilo, a našemu simulátoru to také neprospívalo. Je ale třeba říct, že kdyby Kimi trávil na simulátoru čas, pokud by se více připravoval, pak by byl ještě lepší," myslí si Fry, kterého ke konci minulého roku Ferrari při velké restrukturalizaci propustilo.
Kimiho Räikkönena simulátory nikdy moc nebavili, svým přirozeným talentem alenedostatečnou přípravu dokázal vynahradit (foto: Scuderia Ferrari)
Räikkönen zatím s novým týmovým kolegou obě letošní kvalifikace prohrál a ztrácí na něj 28 bodů, během závodních víkendů ale podává velmi dobré výkony. Prokáže v následujících závodech svůj talent a začne Vettela porážet?
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.