Bývalý šéfinženýr McLarenu a Ferrari, Pat Fry, vzpomíná na společnou éru s Kimim Räikkönenem u McLarenu. Fin považoval simulátor za ztrátu času, svého pilně trénujícího týmového kolegu Davida Coultharda přesto vždy na dráze zničil.
Kimi loni u Ferrari výrazně zaostával za svým týmovým kolegou Fernandem Alonsem. Letos nastupuje se Sebastianem Vettelem a monopost SF15-T mu vyhovuje mnohem více než ten loňský, byť to zatím na výsledcích tolik vidět není, protože měl v úvodních dvou podnicích sezóny 2015 velkou smůlu. Fin je známý tím, že simulátory moc nemusí, což potvrzuje inženýr, který s ním pracoval u McLarenu i u Ferrari.
"Svým talentem dohání to, co mu schází v přípravě. Před léty, když jsme v letech 2003 - 2005 poprvé vyvíjeli simulátory, se pro nás stávaly užitečnými a my jsme se snažili získat řádného závodního pilota, který by je využíval," vzpomíná Fry pro F1 Racing.
"David přijížděl a hodně na simulátoru pracoval, což jsme si přáli. Ale Kimiho jste nedonutili, aby se na něm ukázal: 'Mě to nezajímá, jde jen o počítačovou hru. Nechci s tím marnit čas.' Ten stroj tedy odepsal zejména proto, aby na něm nemusel trávit čas, protože je obecně líný.
David dělal veškerou tu přípravu a myslel si: 'Jo, v pátek se skutečně ukážu.' A Kimi jen přišel a zametl s ním, aniž by cokoliv udělal. Což Davida samozřejmě ničilo, a našemu simulátoru to také neprospívalo. Je ale třeba říct, že kdyby Kimi trávil na simulátoru čas, pokud by se více připravoval, pak by byl ještě lepší," myslí si Fry, kterého ke konci minulého roku Ferrari při velké restrukturalizaci propustilo.
Kimiho Räikkönena simulátory nikdy moc nebavili, svým přirozeným talentem alenedostatečnou přípravu dokázal vynahradit (foto: Scuderia Ferrari)
Räikkönen zatím s novým týmovým kolegou obě letošní kvalifikace prohrál a ztrácí na něj 28 bodů, během závodních víkendů ale podává velmi dobré výkony. Prokáže v následujících závodech svůj talent a začne Vettela porážet?
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.