Bývalý šéfinženýr McLarenu a Ferrari, Pat Fry, vzpomíná na společnou éru s Kimim Räikkönenem u McLarenu. Fin považoval simulátor za ztrátu času, svého pilně trénujícího týmového kolegu Davida Coultharda přesto vždy na dráze zničil.
Kimi loni u Ferrari výrazně zaostával za svým týmovým kolegou Fernandem Alonsem. Letos nastupuje se Sebastianem Vettelem a monopost SF15-T mu vyhovuje mnohem více než ten loňský, byť to zatím na výsledcích tolik vidět není, protože měl v úvodních dvou podnicích sezóny 2015 velkou smůlu. Fin je známý tím, že simulátory moc nemusí, což potvrzuje inženýr, který s ním pracoval u McLarenu i u Ferrari.
"Svým talentem dohání to, co mu schází v přípravě. Před léty, když jsme v letech 2003 - 2005 poprvé vyvíjeli simulátory, se pro nás stávaly užitečnými a my jsme se snažili získat řádného závodního pilota, který by je využíval," vzpomíná Fry pro F1 Racing.
"David přijížděl a hodně na simulátoru pracoval, což jsme si přáli. Ale Kimiho jste nedonutili, aby se na něm ukázal: 'Mě to nezajímá, jde jen o počítačovou hru. Nechci s tím marnit čas.' Ten stroj tedy odepsal zejména proto, aby na něm nemusel trávit čas, protože je obecně líný.
David dělal veškerou tu přípravu a myslel si: 'Jo, v pátek se skutečně ukážu.' A Kimi jen přišel a zametl s ním, aniž by cokoliv udělal. Což Davida samozřejmě ničilo, a našemu simulátoru to také neprospívalo. Je ale třeba říct, že kdyby Kimi trávil na simulátoru čas, pokud by se více připravoval, pak by byl ještě lepší," myslí si Fry, kterého ke konci minulého roku Ferrari při velké restrukturalizaci propustilo.
Kimiho Räikkönena simulátory nikdy moc nebavili, svým přirozeným talentem alenedostatečnou přípravu dokázal vynahradit (foto: Scuderia Ferrari)
Räikkönen zatím s novým týmovým kolegou obě letošní kvalifikace prohrál a ztrácí na něj 28 bodů, během závodních víkendů ale podává velmi dobré výkony. Prokáže v následujících závodech svůj talent a začne Vettela porážet?
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.