Bývalý šéfinženýr McLarenu a Ferrari, Pat Fry, vzpomíná na společnou éru s Kimim Räikkönenem u McLarenu. Fin považoval simulátor za ztrátu času, svého pilně trénujícího týmového kolegu Davida Coultharda přesto vždy na dráze zničil.
Kimi loni u Ferrari výrazně zaostával za svým týmovým kolegou Fernandem Alonsem. Letos nastupuje se Sebastianem Vettelem a monopost SF15-T mu vyhovuje mnohem více než ten loňský, byť to zatím na výsledcích tolik vidět není, protože měl v úvodních dvou podnicích sezóny 2015 velkou smůlu. Fin je známý tím, že simulátory moc nemusí, což potvrzuje inženýr, který s ním pracoval u McLarenu i u Ferrari.
"Svým talentem dohání to, co mu schází v přípravě. Před léty, když jsme v letech 2003 - 2005 poprvé vyvíjeli simulátory, se pro nás stávaly užitečnými a my jsme se snažili získat řádného závodního pilota, který by je využíval," vzpomíná Fry pro F1 Racing.
"David přijížděl a hodně na simulátoru pracoval, což jsme si přáli. Ale Kimiho jste nedonutili, aby se na něm ukázal: 'Mě to nezajímá, jde jen o počítačovou hru. Nechci s tím marnit čas.' Ten stroj tedy odepsal zejména proto, aby na něm nemusel trávit čas, protože je obecně líný.
David dělal veškerou tu přípravu a myslel si: 'Jo, v pátek se skutečně ukážu.' A Kimi jen přišel a zametl s ním, aniž by cokoliv udělal. Což Davida samozřejmě ničilo, a našemu simulátoru to také neprospívalo. Je ale třeba říct, že kdyby Kimi trávil na simulátoru čas, pokud by se více připravoval, pak by byl ještě lepší," myslí si Fry, kterého ke konci minulého roku Ferrari při velké restrukturalizaci propustilo.
Kimiho Räikkönena simulátory nikdy moc nebavili, svým přirozeným talentem alenedostatečnou přípravu dokázal vynahradit (foto: Scuderia Ferrari)
Räikkönen zatím s novým týmovým kolegou obě letošní kvalifikace prohrál a ztrácí na něj 28 bodů, během závodních víkendů ale podává velmi dobré výkony. Prokáže v následujících závodech svůj talent a začne Vettela porážet?
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.