Šéf závodního týmu Scuderia Ferrari, Maurizio Arrivabene, byl po kvalifikaci v Malajsii potěšen výkonem Sébastiana Vettela. Naopak jeho druhý svěřenec, Kimi Räikkönen, ho zklamal.
Itala potěšil výkon Sebastiana Vettela, který svým výkonem jen těsně zaostal za pole position. Druhé místo je pro Scuderii po loňském roce opravdu hodně solidní výsledek - naposledy jsme viděli monopost Ferrari v první řadě před 38 Grand Prix...
"Jsem šťastný, protože Sebastian zajel opravdu neuvěřitelně. Jsem za něho i tým rád, všichni kluci v týmu si to zaslouží. Potřebovali jsme takovýto výsledek, ale teď se musíme soustředit na zítřejší závod," řekl Marizio Arrivabene pro britskou 'Sky Sport'.
Naopak výkon Kimiho Räikkönena Maurizia spíše zarmoutil. Jedenácté místo na startu je málo. Fin se po kvalifikaci hájil, že měli se svým týmem vyjet dřív na trať v Q2. Jeho šéf však nesdílí tento názor. "Nebyla to chyba našich stratégů. Na mezičase jel na čtvrtém místě, i Ericsson se před něj dostal.
Räikkönen podal špatný výkon, tým chybu neudělal, míní Arrivabene (foto: Scuderia Ferrari)
Navíc Ericsson a Hamilton jeli až za ním a z Q2 dokázali postoupit. Nenechám se svést těmito závěry." I přes tento špatný výkon Arrivabene stále plně důvěřuje mistru světa z roku 2007: "Vždycky jsem věřil, že s dobrým autem může jezdit Kimi dobře. Jednoduše je třeba, aby se víc koncentroval!"
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.