Šéf závodního týmu Scuderia Ferrari, Maurizio Arrivabene, byl po kvalifikaci v Malajsii potěšen výkonem Sébastiana Vettela. Naopak jeho druhý svěřenec, Kimi Räikkönen, ho zklamal.
Itala potěšil výkon Sebastiana Vettela, který svým výkonem jen těsně zaostal za pole position. Druhé místo je pro Scuderii po loňském roce opravdu hodně solidní výsledek - naposledy jsme viděli monopost Ferrari v první řadě před 38 Grand Prix...
"Jsem šťastný, protože Sebastian zajel opravdu neuvěřitelně. Jsem za něho i tým rád, všichni kluci v týmu si to zaslouží. Potřebovali jsme takovýto výsledek, ale teď se musíme soustředit na zítřejší závod," řekl Marizio Arrivabene pro britskou 'Sky Sport'.
Naopak výkon Kimiho Räikkönena Maurizia spíše zarmoutil. Jedenácté místo na startu je málo. Fin se po kvalifikaci hájil, že měli se svým týmem vyjet dřív na trať v Q2. Jeho šéf však nesdílí tento názor. "Nebyla to chyba našich stratégů. Na mezičase jel na čtvrtém místě, i Ericsson se před něj dostal.
Räikkönen podal špatný výkon, tým chybu neudělal, míní Arrivabene (foto: Scuderia Ferrari)
Navíc Ericsson a Hamilton jeli až za ním a z Q2 dokázali postoupit. Nenechám se svést těmito závěry." I přes tento špatný výkon Arrivabene stále plně důvěřuje mistru světa z roku 2007: "Vždycky jsem věřil, že s dobrým autem může jezdit Kimi dobře. Jednoduše je třeba, aby se víc koncentroval!"
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.