Šéf závodního týmu Scuderia Ferrari, Maurizio Arrivabene, byl po kvalifikaci v Malajsii potěšen výkonem Sébastiana Vettela. Naopak jeho druhý svěřenec, Kimi Räikkönen, ho zklamal.
Itala potěšil výkon Sebastiana Vettela, který svým výkonem jen těsně zaostal za pole position. Druhé místo je pro Scuderii po loňském roce opravdu hodně solidní výsledek - naposledy jsme viděli monopost Ferrari v první řadě před 38 Grand Prix...
"Jsem šťastný, protože Sebastian zajel opravdu neuvěřitelně. Jsem za něho i tým rád, všichni kluci v týmu si to zaslouží. Potřebovali jsme takovýto výsledek, ale teď se musíme soustředit na zítřejší závod," řekl Marizio Arrivabene pro britskou 'Sky Sport'.
Naopak výkon Kimiho Räikkönena Maurizia spíše zarmoutil. Jedenácté místo na startu je málo. Fin se po kvalifikaci hájil, že měli se svým týmem vyjet dřív na trať v Q2. Jeho šéf však nesdílí tento názor. "Nebyla to chyba našich stratégů. Na mezičase jel na čtvrtém místě, i Ericsson se před něj dostal.
Räikkönen podal špatný výkon, tým chybu neudělal, míní Arrivabene (foto: Scuderia Ferrari)
Navíc Ericsson a Hamilton jeli až za ním a z Q2 dokázali postoupit. Nenechám se svést těmito závěry." I přes tento špatný výkon Arrivabene stále plně důvěřuje mistru světa z roku 2007: "Vždycky jsem věřil, že s dobrým autem může jezdit Kimi dobře. Jednoduše je třeba, aby se víc koncentroval!"
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.