Kimi Räikkönen patří mezi jedny z nejtalentovanějších jezdců F1, avšak David Coulthard pochybuje o tom, že patří 'Iceman' mezi výjimečné.
Názory na Kimiho Räikkönena se rozcházejí. Zcela nepochybně patří mezi nejtalentovanější jezdce F1 v historii a má velké charisma. Vždyť má na svém kontě již 20 vyhraných Grand Prix a jeden mistrovský titul. Také patří mezi jezdce s nejvyšším platem v historii. Pokud si ale položíme otázku, jestli patří mezi opravdu výjimčné piloty světa F1, pak se názory odborné veřejnosti rozchází.
Také jeho bývalý týmový kolega, David Coulthard, pochybuje o tom, že by se mohl zařadit po bok hvězd jako jsou Ayrton Senna, Michael Schumacher nebo Fernando Alonso. Mistr světa z roku 2007 má totiž dny, kdy nadchne celé publikum, avšak má také dny, kdy nijak neoslní (například sezona 2014 kdy obsadil až 12. místo mezi jezdci).
"Je velkou hádankou - v jeho kariéře jsou období, kdy byl dost 'bezbarvý'," říká Skot pro 'F1 Racing'. "Opravdu výjimeční piloti nemají žádné opravdu špatné dny. Občas mají třeba nehodu nebo něco pokazí, ale zůstat nevýrazní dlouhodobě? To se jim jednoduše nestává." Räikkönena také u Ferrari v sezoně 2008 pravidelně převyšoval Felipe Massa, vloni oproti Alonsovi neměl šanci.
Své nejlepší časy zažil Kimi podle Coultharda mezi roky 2003 a 2005 u McLarenu. Tehdy podal několik opravdu neuvěřitelných výkonů a jen velká smůla (obvykle na straně techniky) jej připravila o tituly. Tehdy byl jeho kolegou právě David, který předtím jezdil po boku jiného Fina, Miki Häkkinena. Kdo z nich byl lepší?
Vzpomínáte na sezonu 2005 a rychlost Räikkönena s McLarenem MP4/20? (foto: McLaren)
"Odhadovat to podle rychlosti, to je velmi obtížné," říká vice-mistr světa z roku 2001. "Kimi i Mika byli oba neuvěřitelně talentovaní. Mohli skočit do auta a bez velkých analýz hned jezdit rychle. Oba jsou lepší, rychlejší a talentovanější, než jsem já," přiznává DC. Co však činí Häkkinena lepším než je Räikkönen, je jeho pracovní morálka. Tým je od začátku za ním.
Coulthard se teď moc těší na duel u Ferrari. Způsob, jakým si Kimi poradí s Vettelem, který v roce 2014 také nezažil dobrou sezonu, může být pro jeho kariéru rozhodující. "Skončí na konci sezony nebo jej čekají další roky? Kimi musí ve svém Ferrari něco najít, aby se vrátil starý dobrý Kimi."
"Je téměř nedotknutelný. Kritizujte ho a brzy to pocítíte." I to je však jedna z jeho kvalit. Räikkönenovi se také podařilo vybudovat si velkou fanouškovskou základu a to i přesto, že o to vlastně moc nestojí.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.