Kimi Räikkönen patří mezi jedny z nejtalentovanějších jezdců F1, avšak David Coulthard pochybuje o tom, že patří 'Iceman' mezi výjimečné.
Názory na Kimiho Räikkönena se rozcházejí. Zcela nepochybně patří mezi nejtalentovanější jezdce F1 v historii a má velké charisma. Vždyť má na svém kontě již 20 vyhraných Grand Prix a jeden mistrovský titul. Také patří mezi jezdce s nejvyšším platem v historii. Pokud si ale položíme otázku, jestli patří mezi opravdu výjimčné piloty světa F1, pak se názory odborné veřejnosti rozchází.
Také jeho bývalý týmový kolega, David Coulthard, pochybuje o tom, že by se mohl zařadit po bok hvězd jako jsou Ayrton Senna, Michael Schumacher nebo Fernando Alonso. Mistr světa z roku 2007 má totiž dny, kdy nadchne celé publikum, avšak má také dny, kdy nijak neoslní (například sezona 2014 kdy obsadil až 12. místo mezi jezdci).
"Je velkou hádankou - v jeho kariéře jsou období, kdy byl dost 'bezbarvý'," říká Skot pro 'F1 Racing'. "Opravdu výjimeční piloti nemají žádné opravdu špatné dny. Občas mají třeba nehodu nebo něco pokazí, ale zůstat nevýrazní dlouhodobě? To se jim jednoduše nestává." Räikkönena také u Ferrari v sezoně 2008 pravidelně převyšoval Felipe Massa, vloni oproti Alonsovi neměl šanci.
Své nejlepší časy zažil Kimi podle Coultharda mezi roky 2003 a 2005 u McLarenu. Tehdy podal několik opravdu neuvěřitelných výkonů a jen velká smůla (obvykle na straně techniky) jej připravila o tituly. Tehdy byl jeho kolegou právě David, který předtím jezdil po boku jiného Fina, Miki Häkkinena. Kdo z nich byl lepší?
Vzpomínáte na sezonu 2005 a rychlost Räikkönena s McLarenem MP4/20? (foto: McLaren)
"Odhadovat to podle rychlosti, to je velmi obtížné," říká vice-mistr světa z roku 2001. "Kimi i Mika byli oba neuvěřitelně talentovaní. Mohli skočit do auta a bez velkých analýz hned jezdit rychle. Oba jsou lepší, rychlejší a talentovanější, než jsem já," přiznává DC. Co však činí Häkkinena lepším než je Räikkönen, je jeho pracovní morálka. Tým je od začátku za ním.
Coulthard se teď moc těší na duel u Ferrari. Způsob, jakým si Kimi poradí s Vettelem, který v roce 2014 také nezažil dobrou sezonu, může být pro jeho kariéru rozhodující. "Skončí na konci sezony nebo jej čekají další roky? Kimi musí ve svém Ferrari něco najít, aby se vrátil starý dobrý Kimi."
"Je téměř nedotknutelný. Kritizujte ho a brzy to pocítíte." I to je však jedna z jeho kvalit. Räikkönenovi se také podařilo vybudovat si velkou fanouškovskou základu a to i přesto, že o to vlastně moc nestojí.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.