Kimi Räikkönen patří mezi jedny z nejtalentovanějších jezdců F1, avšak David Coulthard pochybuje o tom, že patří 'Iceman' mezi výjimečné.
Názory na Kimiho Räikkönena se rozcházejí. Zcela nepochybně patří mezi nejtalentovanější jezdce F1 v historii a má velké charisma. Vždyť má na svém kontě již 20 vyhraných Grand Prix a jeden mistrovský titul. Také patří mezi jezdce s nejvyšším platem v historii. Pokud si ale položíme otázku, jestli patří mezi opravdu výjimčné piloty světa F1, pak se názory odborné veřejnosti rozchází.
Také jeho bývalý týmový kolega, David Coulthard, pochybuje o tom, že by se mohl zařadit po bok hvězd jako jsou Ayrton Senna, Michael Schumacher nebo Fernando Alonso. Mistr světa z roku 2007 má totiž dny, kdy nadchne celé publikum, avšak má také dny, kdy nijak neoslní (například sezona 2014 kdy obsadil až 12. místo mezi jezdci).
"Je velkou hádankou - v jeho kariéře jsou období, kdy byl dost 'bezbarvý'," říká Skot pro 'F1 Racing'. "Opravdu výjimeční piloti nemají žádné opravdu špatné dny. Občas mají třeba nehodu nebo něco pokazí, ale zůstat nevýrazní dlouhodobě? To se jim jednoduše nestává." Räikkönena také u Ferrari v sezoně 2008 pravidelně převyšoval Felipe Massa, vloni oproti Alonsovi neměl šanci.
Své nejlepší časy zažil Kimi podle Coultharda mezi roky 2003 a 2005 u McLarenu. Tehdy podal několik opravdu neuvěřitelných výkonů a jen velká smůla (obvykle na straně techniky) jej připravila o tituly. Tehdy byl jeho kolegou právě David, který předtím jezdil po boku jiného Fina, Miki Häkkinena. Kdo z nich byl lepší?
Vzpomínáte na sezonu 2005 a rychlost Räikkönena s McLarenem MP4/20? (foto: McLaren)
"Odhadovat to podle rychlosti, to je velmi obtížné," říká vice-mistr světa z roku 2001. "Kimi i Mika byli oba neuvěřitelně talentovaní. Mohli skočit do auta a bez velkých analýz hned jezdit rychle. Oba jsou lepší, rychlejší a talentovanější, než jsem já," přiznává DC. Co však činí Häkkinena lepším než je Räikkönen, je jeho pracovní morálka. Tým je od začátku za ním.
Coulthard se teď moc těší na duel u Ferrari. Způsob, jakým si Kimi poradí s Vettelem, který v roce 2014 také nezažil dobrou sezonu, může být pro jeho kariéru rozhodující. "Skončí na konci sezony nebo jej čekají další roky? Kimi musí ve svém Ferrari něco najít, aby se vrátil starý dobrý Kimi."
"Je téměř nedotknutelný. Kritizujte ho a brzy to pocítíte." I to je však jedna z jeho kvalit. Räikkönenovi se také podařilo vybudovat si velkou fanouškovskou základu a to i přesto, že o to vlastně moc nestojí.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.