Mercedes-Benz, vlastník týmu Mercedes AMG F1 Team přišel s velmi štědrým plánem, jak udržet Velkou cenu Německa v závodním kalendáři F1. Rozhodl se pokrýt polovinu nákladů na organizaci závodního víkendu.
Již včera jsme vás informovali o novém rozhodnutí FIA zrušit závod na jednom z tradičních závodních okruhů, kterých rok od roku na úkor tratí v nových destinacích ubývá. Německý automobilový gigant Mercedez-Benz na tuto novinku okamžitě zareagoval.
„Organizace závodního kalendáře a individuálních akcí je záležitostí FIA, držitelů komerčních práv a jednotlivých pořadatelů. Z principu nevěříme, pro soupeřící týmy by mělo být finanční udržování individuálních závodů a ani nevěříme tomu, že by to byl do budoucna udržitelný model,“ přiznává v úvodu svého prohlášení automobilka.
„Nicméně Velká cena Německa je klíčovým závodem v kalendáři Formule 1 a jedná se o závod, o jehož uskutečnění máme výjimečný zájem.“
„Mercedes-Benz se účastnil diskuzí a nabídl, že se bude významně podílet na úspěšné podpoře Velké ceny Německa v roce 2015, a to na Hockenheimringu,“ vysvětluje společnost své rozhodnutí. Ani takto štědrá nabídka ale na konečném rozhodnutí nic nezměnila.
„Tato nabídka bohužel nebyla přijata,“ stručně potvrdila automobilka.
Žádná další jednání už nejsou možná. FIA již i na oficiálních internetových stránkách Formule 1 oznámila, že závod v Německu je pro letošní rok s konečnou platností zrušen. Stalo se tak poté, co jak Nürburgring, tak i Hockemheimring oznámily vzdát se možnosti hostování závodu z důvodu vysokých finančních podmínek.
Ani náhradní finanční plán o oživení diskuze o německém závodě nevyšel. Pro letošek se před branami F1 uzavírá jak Nürburgring, tak i Hockenheimring
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.