Mercedes-Benz, vlastník týmu Mercedes AMG F1 Team přišel s velmi štědrým plánem, jak udržet Velkou cenu Německa v závodním kalendáři F1. Rozhodl se pokrýt polovinu nákladů na organizaci závodního víkendu.
Již včera jsme vás informovali o novém rozhodnutí FIA zrušit závod na jednom z tradičních závodních okruhů, kterých rok od roku na úkor tratí v nových destinacích ubývá. Německý automobilový gigant Mercedez-Benz na tuto novinku okamžitě zareagoval.
„Organizace závodního kalendáře a individuálních akcí je záležitostí FIA, držitelů komerčních práv a jednotlivých pořadatelů. Z principu nevěříme, pro soupeřící týmy by mělo být finanční udržování individuálních závodů a ani nevěříme tomu, že by to byl do budoucna udržitelný model,“ přiznává v úvodu svého prohlášení automobilka.
„Nicméně Velká cena Německa je klíčovým závodem v kalendáři Formule 1 a jedná se o závod, o jehož uskutečnění máme výjimečný zájem.“
„Mercedes-Benz se účastnil diskuzí a nabídl, že se bude významně podílet na úspěšné podpoře Velké ceny Německa v roce 2015, a to na Hockenheimringu,“ vysvětluje společnost své rozhodnutí. Ani takto štědrá nabídka ale na konečném rozhodnutí nic nezměnila.
„Tato nabídka bohužel nebyla přijata,“ stručně potvrdila automobilka.
Žádná další jednání už nejsou možná. FIA již i na oficiálních internetových stránkách Formule 1 oznámila, že závod v Německu je pro letošní rok s konečnou platností zrušen. Stalo se tak poté, co jak Nürburgring, tak i Hockemheimring oznámily vzdát se možnosti hostování závodu z důvodu vysokých finančních podmínek.
Ani náhradní finanční plán o oživení diskuze o německém závodě nevyšel. Pro letošek se před branami F1 uzavírá jak Nürburgring, tak i Hockenheimring
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.