Mercedes-Benz, vlastník týmu Mercedes AMG F1 Team přišel s velmi štědrým plánem, jak udržet Velkou cenu Německa v závodním kalendáři F1. Rozhodl se pokrýt polovinu nákladů na organizaci závodního víkendu.
Již včera jsme vás informovali o novém rozhodnutí FIA zrušit závod na jednom z tradičních závodních okruhů, kterých rok od roku na úkor tratí v nových destinacích ubývá. Německý automobilový gigant Mercedez-Benz na tuto novinku okamžitě zareagoval.
„Organizace závodního kalendáře a individuálních akcí je záležitostí FIA, držitelů komerčních práv a jednotlivých pořadatelů. Z principu nevěříme, pro soupeřící týmy by mělo být finanční udržování individuálních závodů a ani nevěříme tomu, že by to byl do budoucna udržitelný model,“ přiznává v úvodu svého prohlášení automobilka.
„Nicméně Velká cena Německa je klíčovým závodem v kalendáři Formule 1 a jedná se o závod, o jehož uskutečnění máme výjimečný zájem.“
„Mercedes-Benz se účastnil diskuzí a nabídl, že se bude významně podílet na úspěšné podpoře Velké ceny Německa v roce 2015, a to na Hockenheimringu,“ vysvětluje společnost své rozhodnutí. Ani takto štědrá nabídka ale na konečném rozhodnutí nic nezměnila.
„Tato nabídka bohužel nebyla přijata,“ stručně potvrdila automobilka.
Žádná další jednání už nejsou možná. FIA již i na oficiálních internetových stránkách Formule 1 oznámila, že závod v Německu je pro letošní rok s konečnou platností zrušen. Stalo se tak poté, co jak Nürburgring, tak i Hockemheimring oznámily vzdát se možnosti hostování závodu z důvodu vysokých finančních podmínek.
Ani náhradní finanční plán o oživení diskuze o německém závodě nevyšel. Pro letošek se před branami F1 uzavírá jak Nürburgring, tak i Hockenheimring
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.