Velká cena Německa je pro letošní rok ze závodního kalendáře oficiálně vyřazena. Rozhodla o tom FIA a přerušila tak historickou šňůru závodů sahající až do roku 1960.
Přestože se počítalo se závodem na klasickém okruhu v Nürburgringu plánovaném na 19. července, nové vedení okruhu přes zimu debatu do úspěšného konce nedovedlo.
Šéf Formule 1 Bernie Ecclestone v lednu prohlásil, že očekává ukončení spolupráce s Hockenheimem, ale tradice závodů v Německu bude po rozhodnutí z tohoto týdne ukončena ještě dříve.
Rada motorsportu FIA v pátek oznámila, že letošní závod na Nürburgringu bude vyřazen kvůli „držitelům komerčních práv a promotérům, kteří nedodrželi dohodu.“
V kalendáři tedy zůstane po našem západním sousedovi díra, která jezdcům a týmům poskytne letní přestávku v délce tří týdnů mezi Velkou cenou Velké Británie (5. července 2015) a Velkou cenou Maďarska (26. července 2015). Letošní závodní kalendář se tedy ustálí na 19 závodech.
Němečtí fanoušci poprvé po více než padesáti letech budou muset na závody F1vycestovat do zahraničí
Revidovaný kalendář sezóny 2015:
15. března VC Austrálie
29. března VC Malajsie
12. dubna VC Číny
19. dubna VC Bahrajnu
10. května VC Španělska
24. května VC Monaka
7. června VC Kanady
21. června VC Rakouska
5. července VC Velké Británie
26. července VC Maďarska
23. srpna VC Belgie
6. září VC Itálie
20. září VC Singapuru
27. září VC Japonska
11. října VC Ruska
25. října VC USA
1. listopadu VC Mexika
15. listopadu VC Brazílie
29. listopadu VC Abú Zabí
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.