Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene se Sebastianem Vettelem oslavil bronz, zároveň si ale našel čas na povzbuzení Kimiho Räikkönena, který svůj vůz musel po chybě v boxech na dráze odstavit.
"Seb byl samozřejmě rád, protože se mu splnil sen - dostat se na pódium s Ferrari je pro pilota F1 něčím opravdu zvláštním," uvádí Arrivabene k veselí a oslavám společně s novou posilou z Red Bullu. Na druhého jezdce, který do cíle nedojel, však nezapomněl.
"Pokud jde o Kimiho, šel jsem si s ním hned promluvit. Více, co máte s jezdcem dělat, musíte pochopit, udržet ho nahoře. Jinak když chcete s jedním oslavovat a druhého ignorovat, pak to nefunguje.
Ti dva kluci velmi dobře spolupracují a mou práci je udržet správnou rovnováhu a zajistit, aby si Kimi věřil. Mnohokrát jsem mu opakoval: 'Kimi, jsi jako kladivo, tlačíš na to o sto šest a tvé časy byly super.' Jsem přesvědčený o tom, že pro šampionát potřebujete dva jezdce, ne jen jednoho. A Kimi může odvádět pořádnou práci," věří šéf Ferrari finskému zkušenému jezdci.
"Nejprve ze všeho jsem šel do boxů a trochu je uklidnil, protože nechci, aby panikařili. Pak jsem se mechaniků zeptal, co se stalo? On mi to vysvětlil a já mu řekl: 'Poslouchej: uklidni se, soustřeď se a nedělej si starosti. Takové věci se stávají.'"
Kimi zajížděl výborné časy, po druhé zastávce ale musel svůj vůz odstavit (foto: Scuderia Ferrari)
"Jak jsem řekl dříve, naším cílem bylo poohlédnout se na začátku po Williamsu a Red Bullu. Nyní si musíme být o něco jistější sami sebou a snížit náskok kluků od Mercedesu. Je to jen otázkou pokračování v tomto přístupu se správnou metodologií, pracovat a respektovat program bez panikaření, udržovat na výši týmového ducha," uvědomuje si šéf Scuderie.
"Já jsem byl s týmem spokojený. Jako tifoso jsem byl spokojený také, ale jako šéf týmu jsem byl spokojený z poloviny, protože když jedno auto zastaví na dráze a druhé skončí na pódium, tak jsme odvedli poloviční práci," dodává Arrivabene.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.