Šéf Ferrari Maurizio Arrivabene se Sebastianem Vettelem oslavil bronz, zároveň si ale našel čas na povzbuzení Kimiho Räikkönena, který svůj vůz musel po chybě v boxech na dráze odstavit.
"Seb byl samozřejmě rád, protože se mu splnil sen - dostat se na pódium s Ferrari je pro pilota F1 něčím opravdu zvláštním," uvádí Arrivabene k veselí a oslavám společně s novou posilou z Red Bullu. Na druhého jezdce, který do cíle nedojel, však nezapomněl.
"Pokud jde o Kimiho, šel jsem si s ním hned promluvit. Více, co máte s jezdcem dělat, musíte pochopit, udržet ho nahoře. Jinak když chcete s jedním oslavovat a druhého ignorovat, pak to nefunguje.
Ti dva kluci velmi dobře spolupracují a mou práci je udržet správnou rovnováhu a zajistit, aby si Kimi věřil. Mnohokrát jsem mu opakoval: 'Kimi, jsi jako kladivo, tlačíš na to o sto šest a tvé časy byly super.' Jsem přesvědčený o tom, že pro šampionát potřebujete dva jezdce, ne jen jednoho. A Kimi může odvádět pořádnou práci," věří šéf Ferrari finskému zkušenému jezdci.
"Nejprve ze všeho jsem šel do boxů a trochu je uklidnil, protože nechci, aby panikařili. Pak jsem se mechaniků zeptal, co se stalo? On mi to vysvětlil a já mu řekl: 'Poslouchej: uklidni se, soustřeď se a nedělej si starosti. Takové věci se stávají.'"
Kimi zajížděl výborné časy, po druhé zastávce ale musel svůj vůz odstavit (foto: Scuderia Ferrari)
"Jak jsem řekl dříve, naším cílem bylo poohlédnout se na začátku po Williamsu a Red Bullu. Nyní si musíme být o něco jistější sami sebou a snížit náskok kluků od Mercedesu. Je to jen otázkou pokračování v tomto přístupu se správnou metodologií, pracovat a respektovat program bez panikaření, udržovat na výši týmového ducha," uvědomuje si šéf Scuderie.
"Já jsem byl s týmem spokojený. Jako tifoso jsem byl spokojený také, ale jako šéf týmu jsem byl spokojený z poloviny, protože když jedno auto zastaví na dráze a druhé skončí na pódium, tak jsme odvedli poloviční práci," dodává Arrivabene.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.