Ferrari má po čtvrtečním testování v Barceloně rozporuplné pocity. Pneumatiky se nechovaly konzistentně a kvůli technickým problémům nesplnili program, který měli za cíl
Kimi Räikkönen s vozem SF15-T ujel jen 80 kol, což odpovídá 372,4 kilometrům. Na středně-tvrdých pneumatikách zajel až šestý nejrychlejší čas, přičemž na nejrychlejšího Felipeho Massu s Williamsem ztratil 2,827 sekundy.
Scuderia dnes využívala měkké, středně-tvrdé a tvrdé pneumatiky a v programu se zaměřovala na analýzu nastavení, nácvik startů a testování zastávek v boxech. V Barceloně bylo většinou zataženo a teploty vzduchu se pohybovaly mezi 8 - 14 °C, asfalt mezi 10 - 13 °C.
"Dnes jsme se něco naučili, i když jsme se setkali s některými problémy, o kterých jsem si jistý, že je vyřešíme. Auto celkově není příliš špatné, existují ale oblasti, ve kterých se chceme zlepšit, obzvlášť když se zhorší podmínky, které zažíváme a které působí, že pneumatiky nefungují v každém kole stejně," popisuje Räikkönen.
"Nyní musíme dát dohromady to, co jsme se naučili v dalším dnu testování. Za několik dní v Melbourne přijdeme na to, jak na tom opravdu jsme," upozorňuje finský pilot. Oproti prvnímu testu v Jerezu, kde Scuderia zářila a zajížděla nejrychlejší časy, v Barceloně zatím ztrácí.
Kimi Räikkönen si po dnešku stěžoval na nekonzistentní chování pneumatik(foto: Scuderia Ferrari)
Technický ředitel James Allison dodává: "Nebyl to pro nás jednoduchý den, protože jsme čas trávili řešením problémů se spolehlivosti, což se nám nakonec sice podařilo, ale dost to narušilo naše programy pro dnešek. Nyní můžeme před zítřkem dát dohromady to, co jsme se dnes naučili, aby to více odpovídalo tomu, co chceme."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.