Ferrari má po čtvrtečním testování v Barceloně rozporuplné pocity. Pneumatiky se nechovaly konzistentně a kvůli technickým problémům nesplnili program, který měli za cíl
Kimi Räikkönen s vozem SF15-T ujel jen 80 kol, což odpovídá 372,4 kilometrům. Na středně-tvrdých pneumatikách zajel až šestý nejrychlejší čas, přičemž na nejrychlejšího Felipeho Massu s Williamsem ztratil 2,827 sekundy.
Scuderia dnes využívala měkké, středně-tvrdé a tvrdé pneumatiky a v programu se zaměřovala na analýzu nastavení, nácvik startů a testování zastávek v boxech. V Barceloně bylo většinou zataženo a teploty vzduchu se pohybovaly mezi 8 - 14 °C, asfalt mezi 10 - 13 °C.
"Dnes jsme se něco naučili, i když jsme se setkali s některými problémy, o kterých jsem si jistý, že je vyřešíme. Auto celkově není příliš špatné, existují ale oblasti, ve kterých se chceme zlepšit, obzvlášť když se zhorší podmínky, které zažíváme a které působí, že pneumatiky nefungují v každém kole stejně," popisuje Räikkönen.
"Nyní musíme dát dohromady to, co jsme se naučili v dalším dnu testování. Za několik dní v Melbourne přijdeme na to, jak na tom opravdu jsme," upozorňuje finský pilot. Oproti prvnímu testu v Jerezu, kde Scuderia zářila a zajížděla nejrychlejší časy, v Barceloně zatím ztrácí.
Kimi Räikkönen si po dnešku stěžoval na nekonzistentní chování pneumatik(foto: Scuderia Ferrari)
Technický ředitel James Allison dodává: "Nebyl to pro nás jednoduchý den, protože jsme čas trávili řešením problémů se spolehlivosti, což se nám nakonec sice podařilo, ale dost to narušilo naše programy pro dnešek. Nyní můžeme před zítřkem dát dohromady to, co jsme se dnes naučili, aby to více odpovídalo tomu, co chceme."
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.