Ferrari má po čtvrtečním testování v Barceloně rozporuplné pocity. Pneumatiky se nechovaly konzistentně a kvůli technickým problémům nesplnili program, který měli za cíl
Kimi Räikkönen s vozem SF15-T ujel jen 80 kol, což odpovídá 372,4 kilometrům. Na středně-tvrdých pneumatikách zajel až šestý nejrychlejší čas, přičemž na nejrychlejšího Felipeho Massu s Williamsem ztratil 2,827 sekundy.
Scuderia dnes využívala měkké, středně-tvrdé a tvrdé pneumatiky a v programu se zaměřovala na analýzu nastavení, nácvik startů a testování zastávek v boxech. V Barceloně bylo většinou zataženo a teploty vzduchu se pohybovaly mezi 8 - 14 °C, asfalt mezi 10 - 13 °C.
"Dnes jsme se něco naučili, i když jsme se setkali s některými problémy, o kterých jsem si jistý, že je vyřešíme. Auto celkově není příliš špatné, existují ale oblasti, ve kterých se chceme zlepšit, obzvlášť když se zhorší podmínky, které zažíváme a které působí, že pneumatiky nefungují v každém kole stejně," popisuje Räikkönen.
"Nyní musíme dát dohromady to, co jsme se naučili v dalším dnu testování. Za několik dní v Melbourne přijdeme na to, jak na tom opravdu jsme," upozorňuje finský pilot. Oproti prvnímu testu v Jerezu, kde Scuderia zářila a zajížděla nejrychlejší časy, v Barceloně zatím ztrácí.
Kimi Räikkönen si po dnešku stěžoval na nekonzistentní chování pneumatik(foto: Scuderia Ferrari)
Technický ředitel James Allison dodává: "Nebyl to pro nás jednoduchý den, protože jsme čas trávili řešením problémů se spolehlivosti, což se nám nakonec sice podařilo, ale dost to narušilo naše programy pro dnešek. Nyní můžeme před zítřkem dát dohromady to, co jsme se dnes naučili, aby to více odpovídalo tomu, co chceme."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.