Ferrari má po čtvrtečním testování v Barceloně rozporuplné pocity. Pneumatiky se nechovaly konzistentně a kvůli technickým problémům nesplnili program, který měli za cíl
Kimi Räikkönen s vozem SF15-T ujel jen 80 kol, což odpovídá 372,4 kilometrům. Na středně-tvrdých pneumatikách zajel až šestý nejrychlejší čas, přičemž na nejrychlejšího Felipeho Massu s Williamsem ztratil 2,827 sekundy.
Scuderia dnes využívala měkké, středně-tvrdé a tvrdé pneumatiky a v programu se zaměřovala na analýzu nastavení, nácvik startů a testování zastávek v boxech. V Barceloně bylo většinou zataženo a teploty vzduchu se pohybovaly mezi 8 - 14 °C, asfalt mezi 10 - 13 °C.
"Dnes jsme se něco naučili, i když jsme se setkali s některými problémy, o kterých jsem si jistý, že je vyřešíme. Auto celkově není příliš špatné, existují ale oblasti, ve kterých se chceme zlepšit, obzvlášť když se zhorší podmínky, které zažíváme a které působí, že pneumatiky nefungují v každém kole stejně," popisuje Räikkönen.
"Nyní musíme dát dohromady to, co jsme se naučili v dalším dnu testování. Za několik dní v Melbourne přijdeme na to, jak na tom opravdu jsme," upozorňuje finský pilot. Oproti prvnímu testu v Jerezu, kde Scuderia zářila a zajížděla nejrychlejší časy, v Barceloně zatím ztrácí.
Kimi Räikkönen si po dnešku stěžoval na nekonzistentní chování pneumatik(foto: Scuderia Ferrari)
Technický ředitel James Allison dodává: "Nebyl to pro nás jednoduchý den, protože jsme čas trávili řešením problémů se spolehlivosti, což se nám nakonec sice podařilo, ale dost to narušilo naše programy pro dnešek. Nyní můžeme před zítřkem dát dohromady to, co jsme se dnes naučili, aby to více odpovídalo tomu, co chceme."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.