Talentovaný rezervní pilot Mercedesu Pascal Wehrlein již sice ujel spoustu kilometrů s vozem F1, příští rok by ale do závodu kvůli změně v systému udělování superlicencí naskočit nemohl.
Dvacetiletý mladík jezdil s Mercedesem W05 Hybrid již loni v Abú Zabí, minulý týden si v Barceloně vyzkoušel nový model Stříbrných šípů i monopost Force Indie - celkem tam ujel 749,5 km. Letos to na superlicenci stačí, ale příští rok by kvůli změnám už měl smůlu.
Mezinárodní automobilová federace totiž nyní požaduje, aby uchazeč nasbíral alespoň 40 bodů v juniorských kategoriích, jako jsou GP2, GP3, Formula Renault 3.5 apod. Jenže Wehrlein za Mercedes závodí v sérii DTM, kterou FIA do svého seznamu nezařadila. V případě potřeby by tak nemohl zaskočit za indisponované závodní jezdce, což se německému týmu pochopitelně nelíbí.
Bodové ohodnocení umístění v sériích pro udílení superlicencí
"Mercedes o tom s FIA jedná. Tuto sezónu by to nebyl problém, ale v roce 2016 budeme mít nový bodovací systém, takže uvidíme. Už jsem toho hodně natestoval, takže by to pro mě neměl být problém závodit příští rok v F1," uvádí Wehrlein pro Tuttosport.
Nový systém superlicencí tento týden pro Autosport zkritizovala také Susie Wolffová, testovací pilotka Williamsu: "Takhle to nemůže zůstat. Pascal je jinde než já, je rostoucím pilotem. Vstup takového kluka by neměl být omezován. Musíme si uvědomit, že čas strávený ve voze F1 je tak cenný, protože je velmi omezený. Každý kilometr vám jako jezdci tedy dává výhodu. Dává vám zkušenosti, a to by nemělo být zcela přehlíženo."
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.