Talentovaný rezervní pilot Mercedesu Pascal Wehrlein již sice ujel spoustu kilometrů s vozem F1, příští rok by ale do závodu kvůli změně v systému udělování superlicencí naskočit nemohl.
Dvacetiletý mladík jezdil s Mercedesem W05 Hybrid již loni v Abú Zabí, minulý týden si v Barceloně vyzkoušel nový model Stříbrných šípů i monopost Force Indie - celkem tam ujel 749,5 km. Letos to na superlicenci stačí, ale příští rok by kvůli změnám už měl smůlu.
Mezinárodní automobilová federace totiž nyní požaduje, aby uchazeč nasbíral alespoň 40 bodů v juniorských kategoriích, jako jsou GP2, GP3, Formula Renault 3.5 apod. Jenže Wehrlein za Mercedes závodí v sérii DTM, kterou FIA do svého seznamu nezařadila. V případě potřeby by tak nemohl zaskočit za indisponované závodní jezdce, což se německému týmu pochopitelně nelíbí.
Bodové ohodnocení umístění v sériích pro udílení superlicencí
"Mercedes o tom s FIA jedná. Tuto sezónu by to nebyl problém, ale v roce 2016 budeme mít nový bodovací systém, takže uvidíme. Už jsem toho hodně natestoval, takže by to pro mě neměl být problém závodit příští rok v F1," uvádí Wehrlein pro Tuttosport.
Nový systém superlicencí tento týden pro Autosport zkritizovala také Susie Wolffová, testovací pilotka Williamsu: "Takhle to nemůže zůstat. Pascal je jinde než já, je rostoucím pilotem. Vstup takového kluka by neměl být omezován. Musíme si uvědomit, že čas strávený ve voze F1 je tak cenný, protože je velmi omezený. Každý kilometr vám jako jezdci tedy dává výhodu. Dává vám zkušenosti, a to by nemělo být zcela přehlíženo."
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.