Force India je posledním týmem, který odhalil svou zbraň pro sezónu 2015 - vůz VJM08. V pátek se dočká také debutu na trati v Barceloně.
Indická stáj sice měla letos jako první prezentaci - v Mexiku se ale chlubila jen loňským vozem s letošním nosem a novým zbarvením. To skutečné auto poprvé odhalila až dnes. Bočnice jsou úzké a rychle se zužují, vpředu zůstává u zavěšení push-rod, vzadu u pull-rodu a před monokokem je patrné vyústění S-kanálu. Nos je kratší než při prezentaci před měsícem.
Provozní ředitel Otmar Szafnauer o jeho komplikovaných přípravách uvádí: "V posledních dnech to šlo dobře a auto jsme teď v továrně nastartovali. To je vždy klíčovým okamžikem, když se vůz probudí k životu. U každého oddělení jsme pozorovali ohromné úsilí v posledních měsících, abychom se dostali do této fáze. Těšíme se, až auto uvidíme později tento týden na dráze."
Srovnání hybridu VJM07 představeného v Mexiku (nahoře) s VJM08 (foto: Sahara Force India)
V Barceloně se s ním svezou závodní piloti Nico Hülkenberg a Sergio Pérez, ale počkat si na něj budou muset až do pátku, i když testování začíná už zítra. "VJM08 do Barcelony dorazí v pátek ráno a k poslednímu nastavení dojde až v garáži na trati. Máme za cíl vyjet v pátek a s novým vozem toho během víkendu urazit co nejvíce," pokračuje Szafnauer.
Minulý týden testovala v Katalánsku se starým vozem. Na co se indická stáj zaměřovala? "Šlo o produktivní týden, hlavním předmětem zájmu bylo poznávání pneumatik pro rok 2015. Protože loňské auto známe tak dobře, mohli jsme se soustředit čistě na vyhodnocování pneumatik při různém množství paliva. Využili jsme všechny suché směsi, které byly minulý týden dostupné, a veškeré informace můžeme přenést do našeho programu pro rok 2015."
Boční srovnání loňského vozu s letošním (foto: Sahara Force India)
Fotky nového vozu najdete pod článkem, snímky z prezentace v Mexiku a technické specifikace VJM08 zde.
George Russell ovládl druhý trénink v Kanadě a společně s třetím Kimim Antonellim potvrdil silnou formu Mercedesu. Pro mladého Itala šlo o cenný výkon, kterým naznačil, že se s ním v budoucnu musí počítat.
Úřadující šampion Max Verstappen ovládl chaotický první trénink Velké ceny Kanady. Na kluzkém montrealském okruhu si nejlépe poradil s náročnými podmínkami s Williamsy v zádech.
Yuki Tsunoda zatím v barvách Red Bullu dosud nepřekročil deváté místo a před Velkou cenou Kanady přiznává, že potřebuje zlepšit výkony. Montreal vnímá jako ideální příležitost k restartu sezony a návratu do boje o body.
Max Verstappen před Velkou cenou Kanady přiznal, že další vítězství na tomto okruhu je tentokrát nepravděpodobné, a varoval před silou Mercedesu. Podle něj se konkurence výrazně přibližuje a letošní sezona bude mnohem těsnější než v minulosti.
Francouzský nováček Isack Hadjar naznačil, že by rád dokončil svou první sezonu ve Formuli 1 v barvách Racing Bulls. Po slibném začátku ročníku 2025 si buduje silnou pozici v týmu a svými výkony si říká o dlouhodobější důvěru vedení stáje. Hadjar tak dává jasně najevo, že si svou šanci v F1 hodlá udržet až do konce sezony a ideálně i dál.
Aston Martin momentálně drží devátou příčku v pořadí konstruktérů. Tým se zatím potýká s konzistentností výsledků, které nestačí na posun do vyšších pater tabulky. Přestože se občas daří sbírat důležité body, konkurence je silná a Martinům zatím chybí stabilita potřebná pro výraznější zlepšení v průběhu sezóny.
George Russell označil případný závodní zákaz pro Maxe Verstappena za oprávněný a připomněl, že pravidla musí platit pro všechny stejně bez ohledu na jméno. Verstappen má na kontě 11 trestných bodů a Russell zdůraznil, že pokud někdo překročí čáru, musí nést důsledky svých činů.
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.