Force India je posledním týmem, který odhalil svou zbraň pro sezónu 2015 - vůz VJM08. V pátek se dočká také debutu na trati v Barceloně.
Indická stáj sice měla letos jako první prezentaci - v Mexiku se ale chlubila jen loňským vozem s letošním nosem a novým zbarvením. To skutečné auto poprvé odhalila až dnes. Bočnice jsou úzké a rychle se zužují, vpředu zůstává u zavěšení push-rod, vzadu u pull-rodu a před monokokem je patrné vyústění S-kanálu. Nos je kratší než při prezentaci před měsícem.
Provozní ředitel Otmar Szafnauer o jeho komplikovaných přípravách uvádí: "V posledních dnech to šlo dobře a auto jsme teď v továrně nastartovali. To je vždy klíčovým okamžikem, když se vůz probudí k životu. U každého oddělení jsme pozorovali ohromné úsilí v posledních měsících, abychom se dostali do této fáze. Těšíme se, až auto uvidíme později tento týden na dráze."
Srovnání hybridu VJM07 představeného v Mexiku (nahoře) s VJM08 (foto: Sahara Force India)
V Barceloně se s ním svezou závodní piloti Nico Hülkenberg a Sergio Pérez, ale počkat si na něj budou muset až do pátku, i když testování začíná už zítra. "VJM08 do Barcelony dorazí v pátek ráno a k poslednímu nastavení dojde až v garáži na trati. Máme za cíl vyjet v pátek a s novým vozem toho během víkendu urazit co nejvíce," pokračuje Szafnauer.
Minulý týden testovala v Katalánsku se starým vozem. Na co se indická stáj zaměřovala? "Šlo o produktivní týden, hlavním předmětem zájmu bylo poznávání pneumatik pro rok 2015. Protože loňské auto známe tak dobře, mohli jsme se soustředit čistě na vyhodnocování pneumatik při různém množství paliva. Využili jsme všechny suché směsi, které byly minulý týden dostupné, a veškeré informace můžeme přenést do našeho programu pro rok 2015."
Boční srovnání loňského vozu s letošním (foto: Sahara Force India)
Fotky nového vozu najdete pod článkem, snímky z prezentace v Mexiku a technické specifikace VJM08 zde.
Damon Hill zpochybňuje, jak dlouho Max Verstappen vydrží u Red Bullu, pokud se změní dynamika týmu nebo výkonnost vozu. Podle něj bude rozhodující, zda pro něj Red Bull zůstane dostatečně motivující výzvou.
Ferrari doufalo v boj o titul, místo toho řeší výkyvy formy a limity vozu. Klíčová bude trojice závodů, hlavně Barcelona s očekávanými vylepšeními.
Max Verstappen se v pátek pokusil o tajný test na Nürburgringu pod jménem „Franz Hermann“, ale jeho identitu fanoušci i fotografové rychle odhalili. Z tichého výjezdu s týmem Verstappen.com Racing se tak stala nečekaná mediální událost.
Sergio Pérez zůstává středem pozornosti. O jeho služby pro rok 2026 usilují kromě Cadillacu, další dva týmy a návrat na startovní rošt je reálnou možností.
Toto Wolff zmírnil svůj postoj k chystaným změnám pravidel pro motory v roce 2026 a místo kritiky vyzývá k otevřenosti. Podle něj by měla F1 zvážit úpravy, pokud povedou k lepšímu výsledku pro celý sport.
Oscar Piastri letos udělal výrazný výkonnostní skok díky zásadnímu zlepšení v práci s pneumatikami. Podle šéfa McLarenu Andrey Stelly je právě tato dovednost klíčová pro jeho schopnost držet krok s elitou.
Alpine se znovu ocitá v chaosu, po rezignaci šéfa týmu přichází i dočasná výměna jezdců, kdy Jacka Doohana nahrazuje Franco Colapinto. Oficiálně jde o výměnu, neoficiálně o peníze, sponzory a rostoucí nejistotu kolem budoucnosti týmu ve Formuli 1.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.