Už od svého prvního výjezdu bojuje nový monopost McLaren Honda MP4-30 s mnoha technickými problémy. U spousty z nich může trvat jejich vyřešení delší dobu.
Nikdo z nás samozřejmě přesně neví, s jakými problémy se McLaren potýká a jaká je jejich šířka. V týmu všichni doufají, že k jejich vyřešení dojde ještě před startem sezony, ale podaří se jim to? "Ve srovnání s dneškem byla Formule 1 za mých časů primitivní.
Za mojí epochy nacházeli Japonci (už tehdy Honda) řešení [problémů] velice rychle, ale dnes, alespoň jak tomu rozumím, je třeba na nalezení řešení spousta inženýrů od McLarenu a spousta od Hondy. Řešení se už nedá najít tak rychle, neboť každá věc závisí na spoustě dalších," říká Jo Ramirez, který pracoval pro McLaren v letech 1984 až 2001.
"Čekal jsem, že to bude mít McLaren s novým motorem složité," přidává se Peter Windsor, dřívější manažer Williamsu. "Je frustující vidět, jak se jim nedaří najít rychlé řešení jejich problémů. Bylo by zajímavější vidět ihned Fernanda Alonsa a Jensona Buttona za volantem konkurenceschopného vozu."
Peter Windsor také dodává, že je škoda, že se široká veřejnost více nezajímá o špičkové technologie, které jsou v F1 hojně využívány. "Formule 1 ztratila hodně publika zavedením nových technologií. Mohlo by být fascinující, kdyby byli lidé více zapojeni do toho, co Honda teď právě dělá. Opravdu, kdyby se najednou vše u Hondy začalo dařit, tak se ani nemusíme dozvědět, jak se to stalo."
Start GP Německa na Hockenheimringu roku 2001(foto: Williams F1 Team)
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.