Už od svého prvního výjezdu bojuje nový monopost McLaren Honda MP4-30 s mnoha technickými problémy. U spousty z nich může trvat jejich vyřešení delší dobu.
Nikdo z nás samozřejmě přesně neví, s jakými problémy se McLaren potýká a jaká je jejich šířka. V týmu všichni doufají, že k jejich vyřešení dojde ještě před startem sezony, ale podaří se jim to? "Ve srovnání s dneškem byla Formule 1 za mých časů primitivní.
Za mojí epochy nacházeli Japonci (už tehdy Honda) řešení [problémů] velice rychle, ale dnes, alespoň jak tomu rozumím, je třeba na nalezení řešení spousta inženýrů od McLarenu a spousta od Hondy. Řešení se už nedá najít tak rychle, neboť každá věc závisí na spoustě dalších," říká Jo Ramirez, který pracoval pro McLaren v letech 1984 až 2001.
"Čekal jsem, že to bude mít McLaren s novým motorem složité," přidává se Peter Windsor, dřívější manažer Williamsu. "Je frustující vidět, jak se jim nedaří najít rychlé řešení jejich problémů. Bylo by zajímavější vidět ihned Fernanda Alonsa a Jensona Buttona za volantem konkurenceschopného vozu."
Peter Windsor také dodává, že je škoda, že se široká veřejnost více nezajímá o špičkové technologie, které jsou v F1 hojně využívány. "Formule 1 ztratila hodně publika zavedením nových technologií. Mohlo by být fascinující, kdyby byli lidé více zapojeni do toho, co Honda teď právě dělá. Opravdu, kdyby se najednou vše u Hondy začalo dařit, tak se ani nemusíme dozvědět, jak se to stalo."
Start GP Německa na Hockenheimringu roku 2001(foto: Williams F1 Team)
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.