Lotus věří, že v sezóně 2015 dosáhne s motorem Mercedes mnohem lepších výsledků než minulý rok s Renaultem, který se soustředil hlavně na Red Bull. Letošní vůz poháněný Mercedesem je stabilnější a pilotům se lépe řídí.
Podle majitele týmu Gerarda Lopeze by pro Renault minulý rok bylo lepší, kdyby se soustředil na všechny své týmy. Zaměření na Red Bull výrobci motorů neprospělo: "Bylo by to pro ně užitečnější, kdyby své úsilí nesoustředili pouze na jeden tým. Náš nový motor Mercedesu udělá rozdíl, i když za katastrofální sezónu 2014 nemůžeme vinit pouze Renault."
S novým vozem jsou po prvních testech spokojeni: "Zvolili jsme méně agresivní přístup. Nejen proto, že jsme u E22 zašli příliš daleko, ale také kvůli tomu, že jsme si při vývoji preferujícímu vyšší maximální rychlosti dali vlastní gól. Zaplatili jsme za to a poučili jsme se z toho."
Hodně se toho napsalo o dobrých lidech, kteří odešli, ve skutečnosti je ale pravdou to, že kromě několika odchodů zůstal technický tým zodpovědný za vozy 2012 a 2013 nedotčen," vysvětluje pro Auto Hebdo majitel týmu, který chce letos potrápit špičkové stáje.
Grosjean pošilhává po první pětceZávodní pilot Romain Grosjean přibližuje cíle týmu: "Realisticky chceme končit v nejlepší desítce a rádi bychom končili v nejlepší pětce. Stále si myslím, že některé týmy budou o něco silnější, uděláme ale všechno, co můžeme.
Mezi rokem 2014 a 2015 jsme zažili období stability, které jsme v předchozím roce neměli, což je velmi dobré pro začátek sezóny. Všichni znají svou práci a dělají ji řádně. To nám určitě pomůže," věří francouzský pilot.
Jízda s novým Lotusem E23 vykouzlila Romainovi Grosjeanovi na tváři úsměv(foto: Lotus F1 Team)
Po prvních testech nové vozu E23 byl spokojený a vnímal velký posun kupředu: "Choval se hodně dobře, abych byl upřímný. Víme, že Mercedes má tu nejlepší pohonnou jednotku v poli a že náš začátek s nimi byl velmi hladký. Všechno funguje tak, jak bychom si přáli, máme tedy v rovnici o jednu neznámou méně.
Minulý rok to pro nás v této fázi bylo těžké. Přišli jsme o Jerez a pak jsme odjeli do Bahrajnu a nedojeli jsme kolo, takže to je rozdíl. Tento rok když se dostanete do zatáčky, tak se auto chová stabilně, nesetkáváte se s žádnými nepříjemnými překvapeními. Je předvídatelné a můžete na to víc tlačit. Hodně jsem se usmíval, protože se auto řídilo příjemně," dodává Grosjean.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.