Lotus: Honili jsme se za maximální rychlosti, zaplatili jsme. Nové auto je stabilnější

Maldonado, Pastor
Maldonado, Pastor, foto: Lotus F1 Team
Petr Hlawiczka 16. února 2015 06:20
Sdílej:

Lotus věří, že v sezóně 2015 dosáhne s motorem Mercedes mnohem lepších výsledků než minulý rok s Renaultem, který se soustředil hlavně na Red Bull. Letošní vůz poháněný Mercedesem je stabilnější a pilotům se lépe řídí.

Podle majitele týmu Gerarda Lopeze by pro Renault minulý rok bylo lepší, kdyby se soustředil na všechny své týmy. Zaměření na Red Bull výrobci motorů neprospělo: "Bylo by to pro ně užitečnější, kdyby své úsilí nesoustředili pouze na jeden tým. Náš nový motor Mercedesu udělá rozdíl, i když za katastrofální sezónu 2014 nemůžeme vinit pouze Renault."

S novým vozem jsou po prvních testech spokojeni: "Zvolili jsme méně agresivní přístup. Nejen proto, že jsme u E22 zašli příliš daleko, ale také kvůli tomu, že jsme si při vývoji preferujícímu vyšší maximální rychlosti dali vlastní gól. Zaplatili jsme za to a poučili jsme se z toho."

Hodně se toho napsalo o dobrých lidech, kteří odešli, ve skutečnosti je ale pravdou to, že kromě několika odchodů zůstal technický tým zodpovědný za vozy 2012 a 2013 nedotčen," vysvětluje pro Auto Hebdo majitel týmu, který chce letos potrápit špičkové stáje.

Grosjean pošilhává po první pětceZávodní pilot Romain Grosjean přibližuje cíle týmu: "Realisticky chceme končit v nejlepší desítce a rádi bychom končili v nejlepší pětce. Stále si myslím, že některé týmy budou o něco silnější, uděláme ale všechno, co můžeme.

Mezi rokem 2014 a 2015 jsme zažili období stability, které jsme v předchozím roce neměli, což je velmi dobré pro začátek sezóny. Všichni znají svou práci a dělají ji řádně. To nám určitě pomůže," věří francouzský pilot.

Jízda s novým Lotusem E23 vykouzlila Romainovi Grosjeanovi na tváři úsměv(foto: Lotus F1 Team)

Po prvních testech nové vozu E23 byl spokojený a vnímal velký posun kupředu: "Choval se hodně dobře, abych byl upřímný. Víme, že Mercedes má tu nejlepší pohonnou jednotku v poli a že náš začátek s nimi byl velmi hladký. Všechno funguje tak, jak bychom si přáli, máme tedy v rovnici o jednu neznámou méně.

Minulý rok to pro nás v této fázi bylo těžké. Přišli jsme o Jerez a pak jsme odjeli do Bahrajnu a nedojeli jsme kolo, takže to je rozdíl. Tento rok když se dostanete do zatáčky, tak se auto chová stabilně, nesetkáváte se s žádnými nepříjemnými překvapeními. Je předvídatelné a můžete na to víc tlačit. Hodně jsem se usmíval, protože se auto řídilo příjemně," dodává Grosjean.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.