Nový vůz Williamsu si uchová charakteristiku loňského FW36 - opět bude díky nízkému odporu dosahovat vyšších maximálních rychlostí. Jeho konstruktéři jsou přesvědčeni o tom, že poměr přítlaku a odporu zvolili správně.
Loni býval na rovinkách pravidelně tím vůbec nejrychlejším vozem a Mercedes kvůli tomu musel být ve střehu. I když se ani jednou nedočkal vítězství, tak Williams věří, že se u FW37 jedná znovu o správný přístup.
Technický ředitel Pat Symonds podle Autosportu řekl: "Myslíme si, že naše úrovně odporu jsme minulý rok zvolili velmi správně. Dalo nám to velmi dobré závodní auto a ke konci sezóny jsme se s ním také dokázali velmi dobře kvalifikovat.
Tento druh cílů si volíme prostřednictvím simulace. Simulaci provádíme znovu nejen z roka na rok - jde o relativně kontinuální věc pro kontrolu toho, jak na tom jsme. Této simulace jsme se drželi při konstrukci FW36 a dobře nám posloužila. Proto jsme se těch technik hodně přidrželi i při FW37," vysvětluje Symonds.
Williams FW37 jde opět cestou nízkého odporu, na rovinkách budei letos patřit k nejrychlejším (foto: Pirelli)
A věří, že udržení vysokých maximálních rychlostí společně s vývojem vozu Williamsu umožní bojovat o vítězství: "Konkurenceschopnost je relativní věcí. Rozhodně jsme udělali kroky, o kterých věřím, že nás posunou dopředu. Ale zatím nevím, co udělali naši soupeři.
Doufám přinejmenším v to, že začneme tam, kde jsme skončili. A naše vývojové tempo minulý rok patřilo k věcem, na které jsem obzvlášť hrdý. Opravdu jsme autu přidali hodně výkonnosti ve srovnání s našimi soupeři. Opět při tom uplatňujeme ty stejné filozofie, takže ano - snažíme se tam dostat a bojovat," potvrzuje cíl Williamsu vyhrávat závody.
Maximální rychlosti dosažené týmy během čtyř dnů v Jerezu
Při posledních testech v Jerezu Williams na rovinkách potvrdil, že jeho vůz má nízké hodnoty odporu a že bude opět patřit mezi nejrychlejší. Felipe Massa dosáhl 307,6 km/h, stejně jako Nico Rosberg s Mercedesem. Z tabulky je také patrné, že Mercedes má stále navrch.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.