Nový vůz Williamsu si uchová charakteristiku loňského FW36 - opět bude díky nízkému odporu dosahovat vyšších maximálních rychlostí. Jeho konstruktéři jsou přesvědčeni o tom, že poměr přítlaku a odporu zvolili správně.
Loni býval na rovinkách pravidelně tím vůbec nejrychlejším vozem a Mercedes kvůli tomu musel být ve střehu. I když se ani jednou nedočkal vítězství, tak Williams věří, že se u FW37 jedná znovu o správný přístup.
Technický ředitel Pat Symonds podle Autosportu řekl: "Myslíme si, že naše úrovně odporu jsme minulý rok zvolili velmi správně. Dalo nám to velmi dobré závodní auto a ke konci sezóny jsme se s ním také dokázali velmi dobře kvalifikovat.
Tento druh cílů si volíme prostřednictvím simulace. Simulaci provádíme znovu nejen z roka na rok - jde o relativně kontinuální věc pro kontrolu toho, jak na tom jsme. Této simulace jsme se drželi při konstrukci FW36 a dobře nám posloužila. Proto jsme se těch technik hodně přidrželi i při FW37," vysvětluje Symonds.
Williams FW37 jde opět cestou nízkého odporu, na rovinkách budei letos patřit k nejrychlejším (foto: Pirelli)
A věří, že udržení vysokých maximálních rychlostí společně s vývojem vozu Williamsu umožní bojovat o vítězství: "Konkurenceschopnost je relativní věcí. Rozhodně jsme udělali kroky, o kterých věřím, že nás posunou dopředu. Ale zatím nevím, co udělali naši soupeři.
Doufám přinejmenším v to, že začneme tam, kde jsme skončili. A naše vývojové tempo minulý rok patřilo k věcem, na které jsem obzvlášť hrdý. Opravdu jsme autu přidali hodně výkonnosti ve srovnání s našimi soupeři. Opět při tom uplatňujeme ty stejné filozofie, takže ano - snažíme se tam dostat a bojovat," potvrzuje cíl Williamsu vyhrávat závody.
Maximální rychlosti dosažené týmy během čtyř dnů v Jerezu
Při posledních testech v Jerezu Williams na rovinkách potvrdil, že jeho vůz má nízké hodnoty odporu a že bude opět patřit mezi nejrychlejší. Felipe Massa dosáhl 307,6 km/h, stejně jako Nico Rosberg s Mercedesem. Z tabulky je také patrné, že Mercedes má stále navrch.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.