Nový vůz Williamsu si uchová charakteristiku loňského FW36 - opět bude díky nízkému odporu dosahovat vyšších maximálních rychlostí. Jeho konstruktéři jsou přesvědčeni o tom, že poměr přítlaku a odporu zvolili správně.
Loni býval na rovinkách pravidelně tím vůbec nejrychlejším vozem a Mercedes kvůli tomu musel být ve střehu. I když se ani jednou nedočkal vítězství, tak Williams věří, že se u FW37 jedná znovu o správný přístup.
Technický ředitel Pat Symonds podle Autosportu řekl: "Myslíme si, že naše úrovně odporu jsme minulý rok zvolili velmi správně. Dalo nám to velmi dobré závodní auto a ke konci sezóny jsme se s ním také dokázali velmi dobře kvalifikovat.
Tento druh cílů si volíme prostřednictvím simulace. Simulaci provádíme znovu nejen z roka na rok - jde o relativně kontinuální věc pro kontrolu toho, jak na tom jsme. Této simulace jsme se drželi při konstrukci FW36 a dobře nám posloužila. Proto jsme se těch technik hodně přidrželi i při FW37," vysvětluje Symonds.
Williams FW37 jde opět cestou nízkého odporu, na rovinkách budei letos patřit k nejrychlejším (foto: Pirelli)
A věří, že udržení vysokých maximálních rychlostí společně s vývojem vozu Williamsu umožní bojovat o vítězství: "Konkurenceschopnost je relativní věcí. Rozhodně jsme udělali kroky, o kterých věřím, že nás posunou dopředu. Ale zatím nevím, co udělali naši soupeři.
Doufám přinejmenším v to, že začneme tam, kde jsme skončili. A naše vývojové tempo minulý rok patřilo k věcem, na které jsem obzvlášť hrdý. Opravdu jsme autu přidali hodně výkonnosti ve srovnání s našimi soupeři. Opět při tom uplatňujeme ty stejné filozofie, takže ano - snažíme se tam dostat a bojovat," potvrzuje cíl Williamsu vyhrávat závody.
Maximální rychlosti dosažené týmy během čtyř dnů v Jerezu
Při posledních testech v Jerezu Williams na rovinkách potvrdil, že jeho vůz má nízké hodnoty odporu a že bude opět patřit mezi nejrychlejší. Felipe Massa dosáhl 307,6 km/h, stejně jako Nico Rosberg s Mercedesem. Z tabulky je také patrné, že Mercedes má stále navrch.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.