Pilot Kimi Räikkönen je po čtvrtém dnu spokojený s ovladatelností vozu a s ujetou vzdáleností. Soupeře nesleduje, zaměřuje se jen na vlastní výkony.
Kimi Räikkönen včera dosáhl nejrychlejší času za poslední čtyři dny testů a zopakoval svou spokojenost s ovladatelností nového monopostu: "Během zimy jsme dosáhli dobrého pokroku a tohle auto je rozhodně zlepšení oproti tomu z roku 2014.
Celý balík pokročil, stále je však před námi spousta práce. Nesrovnáváme se s ostatními, věnujeme se jen vlastní práci, aniž bychom sledovali ostatní. Časy mají relativně malou důležitost - to, co se počítá, je slušné množství kol, které jsme bez skutečných problémů dali dohromady.
Dnešní podmínky nebyly jednoduché, na dráze foukal silný vítr, ale to bylo stejné pro všechny. Jak už jsem řekl, nyní máme dobrý základ, na kterém můžeme zahájit vývojové práce," popisuje finský pilot, jenž rekord zaznamenal ve středu na měkké směsi v 77. kole z celkových 106.
Jeho týmový kolega Sebastian Vettel ovládl první dva dny a v pondělí dosáhl o 0,143 sekund horšího času - to měl ale obutou středně-tvrdou směs, která byla téměř o 1,5 sekundy na kolo pomalejší.
Kimi Räikkönen při testech nového vozu v Jerezu (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari při testování v Jerezu ujelo čtvrtou největší vzdálenost - 1545,4 km. Lépe na tom byli pouze Toro Rosso (1563 km), Sauber (1691,5 km) s jejich pohonnou jednotkou a úřadující mistři světa - Mercedes (2284,8 km).
Shrnutí testů v Jerezu najdete zde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.