Kimi Räikkönen si dnes poprvé vyzkoušel nové Ferrari SF15-T. Jaké jsou jeho dojmy?
Fin se loni hodně trápil s ovládáním svého Ferrari. Dnes v Jerezu dostal konečně možnost usednout za volant nového monopostu, a jízdu si nemohl vynachválit - podle něj se chová "velmi odlišně - jde o nové auto."
"Obvykle víte, zda je auto dobré nebo ne, a letos očividně jde o zcela jiný příběh než minulý rok. Jde o pozitivní začátek a příjemný, dobrý den," hodnotí Räikkönen, který dnes zvládl 94 kol a byl druhý nejrychlejší - na prvního Felipeho Nasra se Sauberem mu scházely jen 2 desetiny sekundy, jezdil ale na středně-tvrdých pneumatikách, zatímco Brazilec měl při svém nejlepší pokusu obutou měkkou směs (více zde).
"Celý tým během zimy po loňském roce a náročných chvílích odvedl dobrou práci. Byl to dobrý první den - dosáhli jsme spoustu vylepšení v oblastech, kde jsme měli dříve problémy," pokračuje finský pilot, jenž po svém boku má nového týmového kolegu: Fernanda Alonsa nahradil Sebastian Vettel.
"Samozřejmě, že to byl jen první den a bylo žel mokro - okruh zůstal vlhký po většinu dne. Myslím si ale, že jsme absolvovali dobré jízdy, ujeli nějakou vzdálenost. A jak jsem řekl, velké díky týmu za to, že nám postavil slušný, dobrý výchozí bod," pochvaluje se Räikkönen své nové Ferrari.
Kimi Räikkönen je po prvním svezení s novým Ferrari velmi spokojený (foto: Scuderia Ferrari)
S týmem se dnes věnoval aerodynamickým testům a pracoval na nastavení. Technický ředitel James Allison o tom říká: "Z pohledu spolehlivosti jsme prožili lepší den a s Kimim jsme zvládli hodně testů. Bylo to zajímavé získat jeho zpětnou vazbu ohledně jízdních vlastností SF15-T při srovnání s loňským autem."
Dnešní fotografie Kimiho a Ferrari z Jerezu najdete pod článkem, kompletní fotogalerii zde.
Max Verstappen vynechává mediální den před Velkou cenou Miami, jeho soukromý letoun vyrazil z Francie do USA teprve před několika hodinami. Okamžitě se tak rozšířily spekulace, že nizozemský šampion a jeho partnerka Kelly Piquet možná právě přivítali na svět svého prvního potomka.
Po krátké pauze a nabírání sil po náročné trojici závodů je tu další adrenalinová jízda – Formule 1 se o víkendu vrací na scénu Velkou cenou Miami, kde se očekává další dramatické dějství sezóny 2025.
Racing Bulls představil pro Velkou cenu Miami jednorázové růžovo-bílé zbarvení monopostů inspirované novou příchutí Red Bull Summer Edition. Své zbarvení představil i Sauber.
Ferrari představilo pro Velkou cenu Miami speciální lakování. Zatímco někteří oceňují moderní prvky značky HP, jiní kritizují design jako nevyvážený a chaotický.
Johnny Herbert přirovnal podmínky, které musí Jack Doohan splnit, aby se prosadil v týmu Alpine, k jinému prostředí ve Formuli 1, se kterým bude tento Australan dobře obeznámen.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.