Kimi Räikkönen si dnes poprvé vyzkoušel nové Ferrari SF15-T. Jaké jsou jeho dojmy?
Fin se loni hodně trápil s ovládáním svého Ferrari. Dnes v Jerezu dostal konečně možnost usednout za volant nového monopostu, a jízdu si nemohl vynachválit - podle něj se chová "velmi odlišně - jde o nové auto."
"Obvykle víte, zda je auto dobré nebo ne, a letos očividně jde o zcela jiný příběh než minulý rok. Jde o pozitivní začátek a příjemný, dobrý den," hodnotí Räikkönen, který dnes zvládl 94 kol a byl druhý nejrychlejší - na prvního Felipeho Nasra se Sauberem mu scházely jen 2 desetiny sekundy, jezdil ale na středně-tvrdých pneumatikách, zatímco Brazilec měl při svém nejlepší pokusu obutou měkkou směs (více zde).
"Celý tým během zimy po loňském roce a náročných chvílích odvedl dobrou práci. Byl to dobrý první den - dosáhli jsme spoustu vylepšení v oblastech, kde jsme měli dříve problémy," pokračuje finský pilot, jenž po svém boku má nového týmového kolegu: Fernanda Alonsa nahradil Sebastian Vettel.
"Samozřejmě, že to byl jen první den a bylo žel mokro - okruh zůstal vlhký po většinu dne. Myslím si ale, že jsme absolvovali dobré jízdy, ujeli nějakou vzdálenost. A jak jsem řekl, velké díky týmu za to, že nám postavil slušný, dobrý výchozí bod," pochvaluje se Räikkönen své nové Ferrari.
Kimi Räikkönen je po prvním svezení s novým Ferrari velmi spokojený (foto: Scuderia Ferrari)
S týmem se dnes věnoval aerodynamickým testům a pracoval na nastavení. Technický ředitel James Allison o tom říká: "Z pohledu spolehlivosti jsme prožili lepší den a s Kimim jsme zvládli hodně testů. Bylo to zajímavé získat jeho zpětnou vazbu ohledně jízdních vlastností SF15-T při srovnání s loňským autem."
Dnešní fotografie Kimiho a Ferrari z Jerezu najdete pod článkem, kompletní fotogalerii zde.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.