Stáj Williams po včerejším odhalení nového vozu dnes oficiálně zveřejnila snímky svého nového monopostu FW37.
Již včera se na Internetu objevila obálka časopisu F1 Racing s vyobrazením nové zbraně Williamsu. Dnes stáj oficiálně vypustila snímky, které si můžete prohlédnout níže. Foto ve vysokém rozlišení najdete mezi tapetami.
"Představa o FW37 byla taková, že se blíže podíváme na FW36 a jeho výkonnost. Pak jsme rozpoznávali, co fungovalo dobře, identifikovali a řešili oblasti, které podle nás potřebovaly vylepšit. Ačkoliv aerodynamika auta byla působivá, vždy je prostor pro zlepšení, obzvlášť když jsme se museli přizpůsobit novým pravidlům pro nosy v roce 2015," popisuje technický ředitel Pat Symonds.
Návrh FW37 tedy vychází z výkonnosti FW36, ale koncepční myšlenky se zrodily dávno před loňskými úspěchy: "První koncepční fáze FW37 přišla před tím, než se na FW36 otočila kola. Hlavním prvkem je pochopení změn v pravidlech a toho, jak ovlivní konstrukci auta. Poté můžeme začít pozorovat, zda naše nápady budou vyhovovat předpisům," pokračuje Symonds.
Boční pohled na novou zbraň Williamsu pro sezónu 2015 (foto: Williams F1 Team)
S výkonností šel loni Williams nahoru, z devátého místa se v šampionátu konstruktérů vyhoupl na třetí, devětkrát přitom stál na pódiu. V Rakousku dokonce obsadil první a druhé místo v kvalifikaci.
"Touha porazit Ferrari v boji o třetí místo mezi konstruktéry v roce 2014 znamenala, že jsme na to ve vývoji tlačili až do pozdního podzimu. Díky současné velikosti týmy jsme dokázali nejen udržet vývoj, ale i pracovat na FW37," vzpomíná na závěr minulého roku technický ředitel Williamsu.
Vývoj až do konce umožnila také stabilní pravidla: "Cítili jsme, že jsme se dostali ke konstrukčním omezením FW36, a tak jsme se rozhodli využít příležitost a tato omezení ve prospěch výkonnosti odstranit. FW36 neslo celkem velké množství zátěže, proto jsme dokázali učinit změny v konstrukci a navýšit výkonnost, aniž bychom se museli obávat zvýšení hmotnosti."
Špička nosu Williamsu FW37 (foto: Williams F1 Team)
V pravidlech došlo pouze ke zvýšení minimální hmotnosti o 11 kg na 702 kg a úpravě špičky nosu. I tak malá změna ale dala Williamsu zabrat: "Změna v pravidlech nám způsobila mírné bolesti hlavy. Nová pření část monokoku a geometrie nosu mají mnohem větší dopad, než jsme původně očekávali, a vliv na aerodynamiku byl dalekosáhlý. Tým tvrdě pracoval na tom, aby získal zpět to, co jsme kvůli těmto pravidlům ztratili.
Čím jsou pravidla stabilnější, tím se pole stává vyrovnanější. Doufám, že jako tým budeme schopni si udržet náš posun vpřed, abychom dostihli Mercedes více, než týmy za námi dohánějí nás. Pohyb vpřed a zlepšování není jen o stabilních pravidlech, ale také o týmu a každém člověku, který zde pracuje," dodává Symonds.
Srovnání loňského a letošního vozu (foto: Williams F1 Team)
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.