Sébastien Buemi bude příští dva roky pokračovat v roli rezervního a hlavního testovacího jezdce.
Švýcar naposledy v F1 závodil v roce 2011 v juniorském týmu Red Bullu - v Toro Rosso, pro které tehdy získal 15 mistrovských bodů a v šampionátu obsadil 15. příčku. Pak se vedení rozhodlo vyměnit oba piloty - kromě něj i týmového kolegu i Jaimeho Alguersuariho, po nich dostali šanci Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne.
Podle odborného poradce Helmuta Marka nedosahovali Alguersuari ani Buemi kalibru vítězných jezdců, druhého jmenovaného si ale nechali "pro případ, že by se něco stalo. Má zkušenosti a může odvést dobrou práci na simulátoru. Třetí pilot není žádný titul. Je součástí rodiny Red Bullu, všechny zná a my známe jej. Kolem zas tolik takových pilotů není."
Ve prospěch Buemiho tehdy svědčilo také větší množství zkušeností se simulátorem. 26letý pilot letos společně s týmovým kolegou Anthonym Davidsonem a Toyotou ovládli vytrvalostní sérii FIA WEC, kromě toho si také zazávodil nové elektrické Formuli E.
Příští rok u Red Bullu zůstane v kontaktu s F1 a v případě, že by se Kvjatovi, jenž u týmu nahrazuje Sebastiana Vettela odcházejícího k Ferrari, či Ricciardovi něco stalo, pak by mohl nastoupit i do velké ceny.
Sébastien Buemi s vozem Toro Rosso STR6 v Suzuce (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Nikdy svému týmovému kolegovi nepřejete nic špatného. Pravdou je, že si práci na simulátoru užívám. Proto jsem znovu podepsal na další dva roky," prozrazuje pro Blick Švýcar, který se kromě plnění povinností hlavního testovacího jezdce Red Bullu bude moci i nadále účastnit závodění v jiných sériích motorsportu mimo F1.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.