Sébastien Buemi bude příští dva roky pokračovat v roli rezervního a hlavního testovacího jezdce.
Švýcar naposledy v F1 závodil v roce 2011 v juniorském týmu Red Bullu - v Toro Rosso, pro které tehdy získal 15 mistrovských bodů a v šampionátu obsadil 15. příčku. Pak se vedení rozhodlo vyměnit oba piloty - kromě něj i týmového kolegu i Jaimeho Alguersuariho, po nich dostali šanci Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne.
Podle odborného poradce Helmuta Marka nedosahovali Alguersuari ani Buemi kalibru vítězných jezdců, druhého jmenovaného si ale nechali "pro případ, že by se něco stalo. Má zkušenosti a může odvést dobrou práci na simulátoru. Třetí pilot není žádný titul. Je součástí rodiny Red Bullu, všechny zná a my známe jej. Kolem zas tolik takových pilotů není."
Ve prospěch Buemiho tehdy svědčilo také větší množství zkušeností se simulátorem. 26letý pilot letos společně s týmovým kolegou Anthonym Davidsonem a Toyotou ovládli vytrvalostní sérii FIA WEC, kromě toho si také zazávodil nové elektrické Formuli E.
Příští rok u Red Bullu zůstane v kontaktu s F1 a v případě, že by se Kvjatovi, jenž u týmu nahrazuje Sebastiana Vettela odcházejícího k Ferrari, či Ricciardovi něco stalo, pak by mohl nastoupit i do velké ceny.
Sébastien Buemi s vozem Toro Rosso STR6 v Suzuce (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Nikdy svému týmovému kolegovi nepřejete nic špatného. Pravdou je, že si práci na simulátoru užívám. Proto jsem znovu podepsal na další dva roky," prozrazuje pro Blick Švýcar, který se kromě plnění povinností hlavního testovacího jezdce Red Bullu bude moci i nadále účastnit závodění v jiných sériích motorsportu mimo F1.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.