Sébastien Buemi bude příští dva roky pokračovat v roli rezervního a hlavního testovacího jezdce.
Švýcar naposledy v F1 závodil v roce 2011 v juniorském týmu Red Bullu - v Toro Rosso, pro které tehdy získal 15 mistrovských bodů a v šampionátu obsadil 15. příčku. Pak se vedení rozhodlo vyměnit oba piloty - kromě něj i týmového kolegu i Jaimeho Alguersuariho, po nich dostali šanci Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne.
Podle odborného poradce Helmuta Marka nedosahovali Alguersuari ani Buemi kalibru vítězných jezdců, druhého jmenovaného si ale nechali "pro případ, že by se něco stalo. Má zkušenosti a může odvést dobrou práci na simulátoru. Třetí pilot není žádný titul. Je součástí rodiny Red Bullu, všechny zná a my známe jej. Kolem zas tolik takových pilotů není."
Ve prospěch Buemiho tehdy svědčilo také větší množství zkušeností se simulátorem. 26letý pilot letos společně s týmovým kolegou Anthonym Davidsonem a Toyotou ovládli vytrvalostní sérii FIA WEC, kromě toho si také zazávodil nové elektrické Formuli E.
Příští rok u Red Bullu zůstane v kontaktu s F1 a v případě, že by se Kvjatovi, jenž u týmu nahrazuje Sebastiana Vettela odcházejícího k Ferrari, či Ricciardovi něco stalo, pak by mohl nastoupit i do velké ceny.
Sébastien Buemi s vozem Toro Rosso STR6 v Suzuce (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Nikdy svému týmovému kolegovi nepřejete nic špatného. Pravdou je, že si práci na simulátoru užívám. Proto jsem znovu podepsal na další dva roky," prozrazuje pro Blick Švýcar, který se kromě plnění povinností hlavního testovacího jezdce Red Bullu bude moci i nadále účastnit závodění v jiných sériích motorsportu mimo F1.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.