Sébastien Buemi bude příští dva roky pokračovat v roli rezervního a hlavního testovacího jezdce.
Švýcar naposledy v F1 závodil v roce 2011 v juniorském týmu Red Bullu - v Toro Rosso, pro které tehdy získal 15 mistrovských bodů a v šampionátu obsadil 15. příčku. Pak se vedení rozhodlo vyměnit oba piloty - kromě něj i týmového kolegu i Jaimeho Alguersuariho, po nich dostali šanci Daniel Ricciardo a Jean-Eric Vergne.
Podle odborného poradce Helmuta Marka nedosahovali Alguersuari ani Buemi kalibru vítězných jezdců, druhého jmenovaného si ale nechali "pro případ, že by se něco stalo. Má zkušenosti a může odvést dobrou práci na simulátoru. Třetí pilot není žádný titul. Je součástí rodiny Red Bullu, všechny zná a my známe jej. Kolem zas tolik takových pilotů není."
Ve prospěch Buemiho tehdy svědčilo také větší množství zkušeností se simulátorem. 26letý pilot letos společně s týmovým kolegou Anthonym Davidsonem a Toyotou ovládli vytrvalostní sérii FIA WEC, kromě toho si také zazávodil nové elektrické Formuli E.
Příští rok u Red Bullu zůstane v kontaktu s F1 a v případě, že by se Kvjatovi, jenž u týmu nahrazuje Sebastiana Vettela odcházejícího k Ferrari, či Ricciardovi něco stalo, pak by mohl nastoupit i do velké ceny.
Sébastien Buemi s vozem Toro Rosso STR6 v Suzuce (foto: Scuderia Toro Rosso)
"Nikdy svému týmovému kolegovi nepřejete nic špatného. Pravdou je, že si práci na simulátoru užívám. Proto jsem znovu podepsal na další dva roky," prozrazuje pro Blick Švýcar, který se kromě plnění povinností hlavního testovacího jezdce Red Bullu bude moci i nadále účastnit závodění v jiných sériích motorsportu mimo F1.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.