Mika Häkkinen posuzuje šance obou kandidátů na letošní titul mistra světa – Lewise Hamiltona a Nica Rosberga.
Co si myslíte o dvojitém bodování v posledním závodě sezony?Mika Häkkinen (MH): „Mnohým se ta myšlenka nelíbí, ale není to špatné, když se boj o mistra světa prodlužuje až do posledního závodu. Já jsem své dva tituly také získal v posledních závodech. Z hlediska fanoušků a sezony jako celku je to ideální scénář. Michael Schumacher získal některé tituly ve velkém předstihu, podobně Sebastian Vettel. Muselo se něco změnit.“
Kdo se letos stane mistrem světa – Hamilton, nebo Rosberg? MH: „To se zatím neví, ale Lewis bude mít malou převahu.“
Co si myslíte o chybě, které se dopustil Lewis ve čtvrté zatáčce v Interlagosu?MH: „Je to složitá zatáčka. Na vjezdu do ní trať klesá a zadní část vozu se stává lehkou. Před zatáčkou se musí brzdit dřív, než je obvyklé. Když se pozdě zabrzdí, zadní část vozu ztrácí stabilitu a může dojít k bočnímu skluzu, jako v případě Hamiltona.“
Nico Rosberg je v celkovém pořadí na druhém místě, bude v lehčí situaci? MH: „Já se na to dívám jinak. Nejdůležitější roli sehraje to, kdo z jezdců zachová klid a využije slabých stránek svého soupeře.“
Nejste překvapen, že je Nico letos silnější v kvalifikacích, než Lewis?MH: „Nico dosahuje optimální rychlost a v kvalifikacích dobře pracuje s pneumatikami. Ze začátku není na okruhu přilnavost optimální, jak u zadních, tak předních pneumatik, ale Nico se s tím umí vyrovnat.“
Má okruh v Abú Zabí nějakou zvláštnost, která by byla v prospěch Rosberga nebo Hamiltona?MH: „Těžko říct, ale v Abú Zabí musíte jezdit agresivně přes obrubníky. Není to pro vozy lehký závod. Nesmíme zapomínat na to, že i motory už mají dost. Nejdůležitějším faktorem v boji o titul bude spolehlivost.“
Měl jste někdy problémy s bezpečnostními pásy v průběhu závodu, jako v neděli Bottas? MH: „Když vznikne na bezpečnostních pásech závada, kompromis je nepřípustný. Problém musí být okamžitě odstraněn v boxech, i když by si to vyžádalo víc času. Také jsem měl několik problémů podobného druhu. Když pásy dostatečně pevně nedrží tělo, můžete při brzdění ztrácet čas.“
Zmýlil jste si někdy boxy, jako Felipe Massa?MH: „Teď si nevzpomínám, jestli se mi to někdy stalo, ale jinak je to možné a stává se to. Riziko omylu se zvyšuje, když po několika letech v jednom týmu závodíte v jiném.“
Co si myslíte o výkonu Kimiho Räikkönena?MH: „V Brazílii jezdil lépe, než v předešlém závodě, některé problémy se mu podařilo odstranit.“
Proč se podle Vás vyskytlo tolik chyb při zastávkách v boxech?MH: „Pro mnohé to byla složitá sezona. Když jste unaven, dopouštíte se chyb.“
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.