Mika Häkkinen posuzuje šance obou kandidátů na letošní titul mistra světa – Lewise Hamiltona a Nica Rosberga.
Co si myslíte o dvojitém bodování v posledním závodě sezony?Mika Häkkinen (MH): „Mnohým se ta myšlenka nelíbí, ale není to špatné, když se boj o mistra světa prodlužuje až do posledního závodu. Já jsem své dva tituly také získal v posledních závodech. Z hlediska fanoušků a sezony jako celku je to ideální scénář. Michael Schumacher získal některé tituly ve velkém předstihu, podobně Sebastian Vettel. Muselo se něco změnit.“
Kdo se letos stane mistrem světa – Hamilton, nebo Rosberg? MH: „To se zatím neví, ale Lewis bude mít malou převahu.“
Co si myslíte o chybě, které se dopustil Lewis ve čtvrté zatáčce v Interlagosu?MH: „Je to složitá zatáčka. Na vjezdu do ní trať klesá a zadní část vozu se stává lehkou. Před zatáčkou se musí brzdit dřív, než je obvyklé. Když se pozdě zabrzdí, zadní část vozu ztrácí stabilitu a může dojít k bočnímu skluzu, jako v případě Hamiltona.“
Nico Rosberg je v celkovém pořadí na druhém místě, bude v lehčí situaci? MH: „Já se na to dívám jinak. Nejdůležitější roli sehraje to, kdo z jezdců zachová klid a využije slabých stránek svého soupeře.“
Nejste překvapen, že je Nico letos silnější v kvalifikacích, než Lewis?MH: „Nico dosahuje optimální rychlost a v kvalifikacích dobře pracuje s pneumatikami. Ze začátku není na okruhu přilnavost optimální, jak u zadních, tak předních pneumatik, ale Nico se s tím umí vyrovnat.“
Má okruh v Abú Zabí nějakou zvláštnost, která by byla v prospěch Rosberga nebo Hamiltona?MH: „Těžko říct, ale v Abú Zabí musíte jezdit agresivně přes obrubníky. Není to pro vozy lehký závod. Nesmíme zapomínat na to, že i motory už mají dost. Nejdůležitějším faktorem v boji o titul bude spolehlivost.“
Měl jste někdy problémy s bezpečnostními pásy v průběhu závodu, jako v neděli Bottas? MH: „Když vznikne na bezpečnostních pásech závada, kompromis je nepřípustný. Problém musí být okamžitě odstraněn v boxech, i když by si to vyžádalo víc času. Také jsem měl několik problémů podobného druhu. Když pásy dostatečně pevně nedrží tělo, můžete při brzdění ztrácet čas.“
Zmýlil jste si někdy boxy, jako Felipe Massa?MH: „Teď si nevzpomínám, jestli se mi to někdy stalo, ale jinak je to možné a stává se to. Riziko omylu se zvyšuje, když po několika letech v jednom týmu závodíte v jiném.“
Co si myslíte o výkonu Kimiho Räikkönena?MH: „V Brazílii jezdil lépe, než v předešlém závodě, některé problémy se mu podařilo odstranit.“
Proč se podle Vás vyskytlo tolik chyb při zastávkách v boxech?MH: „Pro mnohé to byla složitá sezona. Když jste unaven, dopouštíte se chyb.“
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.