Šéfka týmu Sauber Moniša Kaltenbornová nesouhlasí se slovy Marca Mattiacciho, který se vyjádřil, že některé týmy nepracují dostatečně efektivně.
Šéf týmu Ferrari Marco Mattiacci odpověděl v neděli v USA na dotaz, zda to není v současné F1 tak, že špičkové týmy nepotřebují ty z druhého konce startovního pole. „Problém není jenom v definování středních a slabých týmů, F1 potřebuje konkurenceschopné účastníky,“ prohlásil Mattiacci.
„Ve světě existuje hodně korporací a podniků, které mohou efektivně využít platformu F1. Jenomže podnikatelé musí na to mít dobrý důvod. My výborně spolupracujeme s týmem Haas F1, jenomže Gene Haas velmi dobře ví, co chce. Má dlouhodobý plán, svůj projekt, solidní financování a dobré obchodní důvody pro investice a působení v F1. Potřebujeme konkurenceschopné týmy. Já neříkám, zda musí být středně velké, nebo malé. Potřebujeme konkurenceschopné týmy se stabilním financováním a solidním obchodním základem.“
Moniša Kaltenbornová s ním ale nesouhlasí a domnívá se, že vzorový model Ferrari není neprůstřelný. Podle ní by měly být změnám otevřené všechny týmy. „Neřekl snad Marco Mattiacci, že se ho jeho partneři ptají na jejich dividendy?"
Jak plánuje zajistit efektivní návratnost investic v této situaci? Co se stane, když se ho jeho partneři, kteří investují do týmu hodně peněz, zeptají na výsledky? Jaké jsou dividendy, když ratingy padají a závody jsou nudné? Bude jeho práce fungovat bez podpory těchto partnerů, nebo výrobce automobilů? Zdá se mi, že kdyby neinvestoval výrobce automobilů, tento druh byznysu by byl rychle u konce. A já vím, o čem mluvím.“
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.