Šéfka týmu Sauber Moniša Kaltenbornová nesouhlasí se slovy Marca Mattiacciho, který se vyjádřil, že některé týmy nepracují dostatečně efektivně.
Šéf týmu Ferrari Marco Mattiacci odpověděl v neděli v USA na dotaz, zda to není v současné F1 tak, že špičkové týmy nepotřebují ty z druhého konce startovního pole. „Problém není jenom v definování středních a slabých týmů, F1 potřebuje konkurenceschopné účastníky,“ prohlásil Mattiacci.
„Ve světě existuje hodně korporací a podniků, které mohou efektivně využít platformu F1. Jenomže podnikatelé musí na to mít dobrý důvod. My výborně spolupracujeme s týmem Haas F1, jenomže Gene Haas velmi dobře ví, co chce. Má dlouhodobý plán, svůj projekt, solidní financování a dobré obchodní důvody pro investice a působení v F1. Potřebujeme konkurenceschopné týmy. Já neříkám, zda musí být středně velké, nebo malé. Potřebujeme konkurenceschopné týmy se stabilním financováním a solidním obchodním základem.“
Moniša Kaltenbornová s ním ale nesouhlasí a domnívá se, že vzorový model Ferrari není neprůstřelný. Podle ní by měly být změnám otevřené všechny týmy. „Neřekl snad Marco Mattiacci, že se ho jeho partneři ptají na jejich dividendy?"
Jak plánuje zajistit efektivní návratnost investic v této situaci? Co se stane, když se ho jeho partneři, kteří investují do týmu hodně peněz, zeptají na výsledky? Jaké jsou dividendy, když ratingy padají a závody jsou nudné? Bude jeho práce fungovat bez podpory těchto partnerů, nebo výrobce automobilů? Zdá se mi, že kdyby neinvestoval výrobce automobilů, tento druh byznysu by byl rychle u konce. A já vím, o čem mluvím.“
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.