Šéfka týmu Sauber Moniša Kaltenbornová nesouhlasí se slovy Marca Mattiacciho, který se vyjádřil, že některé týmy nepracují dostatečně efektivně.
Šéf týmu Ferrari Marco Mattiacci odpověděl v neděli v USA na dotaz, zda to není v současné F1 tak, že špičkové týmy nepotřebují ty z druhého konce startovního pole. „Problém není jenom v definování středních a slabých týmů, F1 potřebuje konkurenceschopné účastníky,“ prohlásil Mattiacci.
„Ve světě existuje hodně korporací a podniků, které mohou efektivně využít platformu F1. Jenomže podnikatelé musí na to mít dobrý důvod. My výborně spolupracujeme s týmem Haas F1, jenomže Gene Haas velmi dobře ví, co chce. Má dlouhodobý plán, svůj projekt, solidní financování a dobré obchodní důvody pro investice a působení v F1. Potřebujeme konkurenceschopné týmy. Já neříkám, zda musí být středně velké, nebo malé. Potřebujeme konkurenceschopné týmy se stabilním financováním a solidním obchodním základem.“
Moniša Kaltenbornová s ním ale nesouhlasí a domnívá se, že vzorový model Ferrari není neprůstřelný. Podle ní by měly být změnám otevřené všechny týmy. „Neřekl snad Marco Mattiacci, že se ho jeho partneři ptají na jejich dividendy?"
Jak plánuje zajistit efektivní návratnost investic v této situaci? Co se stane, když se ho jeho partneři, kteří investují do týmu hodně peněz, zeptají na výsledky? Jaké jsou dividendy, když ratingy padají a závody jsou nudné? Bude jeho práce fungovat bez podpory těchto partnerů, nebo výrobce automobilů? Zdá se mi, že kdyby neinvestoval výrobce automobilů, tento druh byznysu by byl rychle u konce. A já vím, o čem mluvím.“
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.