Pro přežití jsou jednotlivé týmy ochotny udělat všechno. O lepší finanční situaci týmu ze švýcarského Hinwilu by se teď mohl postarat Marcus Ericsson.
Dle švýcarských médií by měl mít Marcus Ericsson svoje místo u Sauberu pro rok 2015 již jisté. Pro letošní jezdce týmu, Adriana Sutila a Estebana Guttiereze, to znamená jediné, alespoň jeden z nich by se musel svého místa pro příští rok vzdát.
Švéd má tu výhodu, že je už několik let podporován jednou bohatou osobou, která si ovšem nepřeje být veřejně jmenována. Ericsson by díky jeho štědré podpoře měl disponovat roční sumou lehce přesahující 20 milionů švýcarských franků (460 milionů Kč). Tato suma by jej tak mohla dostat k Sauberu velice jednoduše.
Zajímavostí je, že Ericsson, byť momentálně bez práce, přeci jen odjel do Austinu. Jen dodejme, že Marcus je letos v F1 nováčkem, zatím odjel 16 Grand Prix a nejlépe dojel v Monaku, kde skončil těsně za body na 11. místě.
Také úřadující šampion GP2, Fabio Leimer, je podporován soukromým sponzorem, nicméně on se prý s žádným týmem z F1 nedohodl a to i přesto, že u Sauberu nabízel až 275 milionů Kč.
U Caterhamu se hodně těšili na nový nos, nakonec jeho potenciál zřejmě nevyužijí. Zde Marcus Ericsson v Rusku (foto: Caterham F1 Team)
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.