Spekulace o jezdecké sestavě u Ferrari pokračují a s odchodem týmů Marussia a Caterham se dostávají do nové úrovně. Pokud by velké týmy opravdu musely nasadit třetí vozy, mohla by mít Scuderia opravdu hvězdnou jezdeckou sestavu.
Proč Ferrari stále oficiálně neoznámilo příchod Sebastiana Vettela do svého týmu pro příští sezonu? Zmírnily by se tím spekulace i napětí kolem týmu. Podle informací z Německa za to může Fernando Alonso. Zatímco všichni počítají s tím, že Vettelovi uvolní místo, 'Auto Bild Motorsport' přišel s tím, že Španěl zvažuje, že se naopak stane jeho týmovým kolegou.
Pokud by za Ferrari příští rok jezdili Alonso s Vettelem, součet jejich titulů by dosahoval čísla 6, což je pro všechny šéfy týmů v F1 opravdu lákavé číslo. Poněkud realističtěji vypadající zprávy jsou ze Španělska.
Podle těch by měl být sice Alonso na odchodu z týmu, avšak vzhledem k platné smlouvě až do sezony 2016 by se mělo jednat o výši odchodného. Podobná situace italský tým potkala v sezoně 2009, po které odcházel Räikkönen, který měl též platnou smlouvu a tým ho musel vyplatit. Alonso odchodné by podle některých spekulací mohlo dosáhnout až 40 milionů EUR.
Vettel, Räikkönen i Alonso v jednom týmu? (foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari má tedy pro sezonu 2015 pod smlouvou tři piloty. Kimi Räikkönen totiž podepsal před svým příchodem do Ferrari dvouletou smlouvu. Tým s ním pro příští rok počítá, o tom svědčí i Mattiaciho komentáře na Finovu adresu. Situace by se však týmu mohla nakonec vyplatit. V Austinu bude na startu jen 18 vozů, dle platné smlouvy má mít ale pole minimálně 20 aut... Budou tedy muset velké týmy nasadit třetí vozy?
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.