Problémy Kimiho Räikkönena s ovládáním jeho Ferrari mají podle Felipeho Massy psychického původu. Sám podobnou situaci po boku Fernanda Alonsa zažíval.
Brazilec se pravidelně nedokázal vyrovnat rychlosti Alonsa a nakonec minulý rok Ferrari musel opustit. Nyní závodí za Williams a za svým mladým týmovým kolegou Valtterim Bottasem opět ztrácí: Fin letos zatím získal 145 bodů, Massa sotva 91 bodů.
Jeho místo u Ferrari zaujal Räikkönen, jenž na Alonsa také ztrácí. V kvalifikacích prohrává 2:14 a na mistrovské body 47:141 - v 16 závodech sezóny 2014 tedy získal přesně třetinu bodů. Kimi si stěžoval na problémy s řízením, které mu nevyhovovalo, podle Massy má však problémy spíše s psychikou.
"Myslím, že Kimiho problém je psychologický. Já jsem tím hodně trpěl, když přišel Alonso. Kimi je nepochybně mnohem lepší, než ukazuje, stačí se podívat na to, co dokázal v minulosti," popisuje Brazilec pro brazilský Lance.
"Ale s Alonsem v týmu trochu ztratil hlavu a neodvádí práci, kterou je schopný. Žijeme ve světě detailů, a pokud to psychologicky neklape, nedokážete odvádět perfektní práci. Snadno se řekne, že Kimi není motivovaný, stejně jako u mě říkali, že to bylo kvůli mé nehodě.
Podle mého názoru je Alonso nejsilnějším pilotem v poli, když tedy nejste perfektní, tak to je těžké být před ním. Je také velmi inteligentní a dokáže dostat tým na svou stranu. Tím způsobuje, že druhý jezdec trpí. Když pak vidíte, že získává větší pozornost týmu, situace se velmi těžko obrací," dodává Massa.
Felipe Massa s Kimim Räikkönenem v roce 2007, kdy oba jezdili za Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Alonso ale u Ferrari končí, jak potvrdil bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo. Scuderia by měla brzy ohlásit příchod čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, který by měl jeho místo příští rok zaujmout.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.