Problémy Kimiho Räikkönena s ovládáním jeho Ferrari mají podle Felipeho Massy psychického původu. Sám podobnou situaci po boku Fernanda Alonsa zažíval.
Brazilec se pravidelně nedokázal vyrovnat rychlosti Alonsa a nakonec minulý rok Ferrari musel opustit. Nyní závodí za Williams a za svým mladým týmovým kolegou Valtterim Bottasem opět ztrácí: Fin letos zatím získal 145 bodů, Massa sotva 91 bodů.
Jeho místo u Ferrari zaujal Räikkönen, jenž na Alonsa také ztrácí. V kvalifikacích prohrává 2:14 a na mistrovské body 47:141 - v 16 závodech sezóny 2014 tedy získal přesně třetinu bodů. Kimi si stěžoval na problémy s řízením, které mu nevyhovovalo, podle Massy má však problémy spíše s psychikou.
"Myslím, že Kimiho problém je psychologický. Já jsem tím hodně trpěl, když přišel Alonso. Kimi je nepochybně mnohem lepší, než ukazuje, stačí se podívat na to, co dokázal v minulosti," popisuje Brazilec pro brazilský Lance.
"Ale s Alonsem v týmu trochu ztratil hlavu a neodvádí práci, kterou je schopný. Žijeme ve světě detailů, a pokud to psychologicky neklape, nedokážete odvádět perfektní práci. Snadno se řekne, že Kimi není motivovaný, stejně jako u mě říkali, že to bylo kvůli mé nehodě.
Podle mého názoru je Alonso nejsilnějším pilotem v poli, když tedy nejste perfektní, tak to je těžké být před ním. Je také velmi inteligentní a dokáže dostat tým na svou stranu. Tím způsobuje, že druhý jezdec trpí. Když pak vidíte, že získává větší pozornost týmu, situace se velmi těžko obrací," dodává Massa.
Felipe Massa s Kimim Räikkönenem v roce 2007, kdy oba jezdili za Ferrari (foto: Scuderia Ferrari)
Alonso ale u Ferrari končí, jak potvrdil bývalý prezident Ferrari Luca di Montezemolo. Scuderia by měla brzy ohlásit příchod čtyřnásobného mistra světa Sebastiana Vettela, který by měl jeho místo příští rok zaujmout.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.
Jediný vítěz velké ceny F1 označil své dlouhodobé pokračování u Alpine za „přirozené rozhodnutí“, vycházející z dosavadní spolupráce a důvěry v tým. Podle něj stabilita a jasná vize představují klíč k postupnému zlepšování výkonů.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.