Sauber z finančních důvodů neměl jinou možnost, než zrušit plánované jízdy s nadějnou pilotkou Simonou de Silvestrovou.
De Silvestrová se přidala letos ke švýcarskému týmu jako členská jezdkyně a úspěšně absolvovala dva testy s monopostem C31, aby mohla získat super-licenci, jež by ji umožnila závodit ve Formuli 1.
O své možnosti jezdit se Sauberem a případně nastoupit do některého z volných tréninků před velkou cenou (hovořilo se o Austinu) však přišla kvůli neshodám mezi týmem a jejím managementem. Ty se týkají - jak jinak - peněz, resp. financování její smlouvy. De Silvestrová však i přesto nadále zůstává členskou pilotkou stáje z Hinwilu.
"Z naší strany jsme se ji od počátku snažili pomoci a zejména já jsem ji pomáhala od prvního dne, kdy vstoupila do našich kanceláří v Hinwilu a kdy vysvětlila, co chce dělat. Velmi otevřeně jsme ji upozornili na rizika a ona to přijala.
Je tak motivovaná a odhodlaná, což je velmi působivé. Když sleduji její dosavadní závodní kariéru, tak si myslím, že je momentálně jedinou pilotkou, která by mohla pokročit [k místu v F1]. Musíte však dát dohromady celkový balík a dodat to, co odsouhlasíte.
Takový je svět. Něco se vám osobně může zamlouvat a chcete něco maximálně podporovat, ale já mám také své zodpovědnosti," vysvětluje pro Autosport Moniša Kaltenbornová, šéfka Sauberu, která se stále snaží De Silvestrové pomoci s její budoucností.
Simona de Silvestrová v kokpitu Sauberu (foto: Sauber Motorsport AG)
"Museli jsme udělat určité rozhodnut a stále bych ji ráda co nejvíce podporovala. Ale z důvodu, který jsem řekla, musíme počkat a uvidíme, co budeme moci udělat. Nevím, jestli pro ni něco svedeme, ale myslím si, že to má cenu počkat a přinejmenším vyhodnotit jiné možnosti. Podle mě hodně záleží na jejím managementu, jak na tom jsou a jaké mají plány," dodává šéfka Sauberu.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.