Sauber z finančních důvodů neměl jinou možnost, než zrušit plánované jízdy s nadějnou pilotkou Simonou de Silvestrovou.
De Silvestrová se přidala letos ke švýcarskému týmu jako členská jezdkyně a úspěšně absolvovala dva testy s monopostem C31, aby mohla získat super-licenci, jež by ji umožnila závodit ve Formuli 1.
O své možnosti jezdit se Sauberem a případně nastoupit do některého z volných tréninků před velkou cenou (hovořilo se o Austinu) však přišla kvůli neshodám mezi týmem a jejím managementem. Ty se týkají - jak jinak - peněz, resp. financování její smlouvy. De Silvestrová však i přesto nadále zůstává členskou pilotkou stáje z Hinwilu.
"Z naší strany jsme se ji od počátku snažili pomoci a zejména já jsem ji pomáhala od prvního dne, kdy vstoupila do našich kanceláří v Hinwilu a kdy vysvětlila, co chce dělat. Velmi otevřeně jsme ji upozornili na rizika a ona to přijala.
Je tak motivovaná a odhodlaná, což je velmi působivé. Když sleduji její dosavadní závodní kariéru, tak si myslím, že je momentálně jedinou pilotkou, která by mohla pokročit [k místu v F1]. Musíte však dát dohromady celkový balík a dodat to, co odsouhlasíte.
Takový je svět. Něco se vám osobně může zamlouvat a chcete něco maximálně podporovat, ale já mám také své zodpovědnosti," vysvětluje pro Autosport Moniša Kaltenbornová, šéfka Sauberu, která se stále snaží De Silvestrové pomoci s její budoucností.
Simona de Silvestrová v kokpitu Sauberu (foto: Sauber Motorsport AG)
"Museli jsme udělat určité rozhodnut a stále bych ji ráda co nejvíce podporovala. Ale z důvodu, který jsem řekla, musíme počkat a uvidíme, co budeme moci udělat. Nevím, jestli pro ni něco svedeme, ale myslím si, že to má cenu počkat a přinejmenším vyhodnotit jiné možnosti. Podle mě hodně záleží na jejím managementu, jak na tom jsou a jaké mají plány," dodává šéfka Sauberu.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.