Sauber z finančních důvodů neměl jinou možnost, než zrušit plánované jízdy s nadějnou pilotkou Simonou de Silvestrovou.
De Silvestrová se přidala letos ke švýcarskému týmu jako členská jezdkyně a úspěšně absolvovala dva testy s monopostem C31, aby mohla získat super-licenci, jež by ji umožnila závodit ve Formuli 1.
O své možnosti jezdit se Sauberem a případně nastoupit do některého z volných tréninků před velkou cenou (hovořilo se o Austinu) však přišla kvůli neshodám mezi týmem a jejím managementem. Ty se týkají - jak jinak - peněz, resp. financování její smlouvy. De Silvestrová však i přesto nadále zůstává členskou pilotkou stáje z Hinwilu.
"Z naší strany jsme se ji od počátku snažili pomoci a zejména já jsem ji pomáhala od prvního dne, kdy vstoupila do našich kanceláří v Hinwilu a kdy vysvětlila, co chce dělat. Velmi otevřeně jsme ji upozornili na rizika a ona to přijala.
Je tak motivovaná a odhodlaná, což je velmi působivé. Když sleduji její dosavadní závodní kariéru, tak si myslím, že je momentálně jedinou pilotkou, která by mohla pokročit [k místu v F1]. Musíte však dát dohromady celkový balík a dodat to, co odsouhlasíte.
Takový je svět. Něco se vám osobně může zamlouvat a chcete něco maximálně podporovat, ale já mám také své zodpovědnosti," vysvětluje pro Autosport Moniša Kaltenbornová, šéfka Sauberu, která se stále snaží De Silvestrové pomoci s její budoucností.
Simona de Silvestrová v kokpitu Sauberu (foto: Sauber Motorsport AG)
"Museli jsme udělat určité rozhodnut a stále bych ji ráda co nejvíce podporovala. Ale z důvodu, který jsem řekla, musíme počkat a uvidíme, co budeme moci udělat. Nevím, jestli pro ni něco svedeme, ale myslím si, že to má cenu počkat a přinejmenším vyhodnotit jiné možnosti. Podle mě hodně záleží na jejím managementu, jak na tom jsou a jaké mají plány," dodává šéfka Sauberu.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.