Jezdec Ferrari věří tomu, že dynamika je předností vedoucího týmu Scuderie. Také Mattiacci vidí šanci na změnu.
Ačkoliv se o tom šuškalo již delší dobu, byl odchod Lucy di Montezemola pro italské Tifosi velkým překvapením. Nakonec celá generace fanoušků jej znala jako žáka Enza Ferrariho a muže v modrém saku, který byl dlouhou dobu patronem značky. Ani Kimi Räikkönen s ním neměl žádný problém: "Hodně dlouho se to pozitivně vyvíjelo. Lidi na špiči ale zjistili, že je čas na změnu."
Fin, který musel po sezoně 2009 z Ferrari dle některých zpráv právě na rozkaz di Montezemola odejít, ale věří, že tato změna může dynamice stáje jen prospět. "Svět se točí dál a věci se mění. Je to dobrá změna. S Ferrari se toho během tohoto roku hodně stalo a není to jednoduché, když výsledky neodpovídají." I tak má ale bývalý mistr světa v tým z Maranella velkou důvěru a budoucnost vidí optimisticky. "Slabiny byly nalezeny a my učiníme pokrok."
Nový boss Ferrari, Sergio Marchionne, se vyjádřil na adresu Marca Mattiacciho, který je u týmu stále docela krátce: "Je stále ještě až moc brzy na to, abych mohl říci, jak přesně pracuje."
O změnách v rámci Ferrari se vyjádřil také šéf týmu, Marco Mattiacci: "Měl jsem velké štěstí, že jsem mohl s panem di Montezemolem pracoval pod tak legendárním manažerem. Teď pod panem Marchionnem. Pro mě je důležité se učit a diskutovat důležitá témata. Stále jsem váhavě optimistický. Je naším společným cílem přivést Ferrari zpět k dřívější síle."
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.