Jezdec Ferrari věří tomu, že dynamika je předností vedoucího týmu Scuderie. Také Mattiacci vidí šanci na změnu.
Ačkoliv se o tom šuškalo již delší dobu, byl odchod Lucy di Montezemola pro italské Tifosi velkým překvapením. Nakonec celá generace fanoušků jej znala jako žáka Enza Ferrariho a muže v modrém saku, který byl dlouhou dobu patronem značky. Ani Kimi Räikkönen s ním neměl žádný problém: "Hodně dlouho se to pozitivně vyvíjelo. Lidi na špiči ale zjistili, že je čas na změnu."
Fin, který musel po sezoně 2009 z Ferrari dle některých zpráv právě na rozkaz di Montezemola odejít, ale věří, že tato změna může dynamice stáje jen prospět. "Svět se točí dál a věci se mění. Je to dobrá změna. S Ferrari se toho během tohoto roku hodně stalo a není to jednoduché, když výsledky neodpovídají." I tak má ale bývalý mistr světa v tým z Maranella velkou důvěru a budoucnost vidí optimisticky. "Slabiny byly nalezeny a my učiníme pokrok."
Nový boss Ferrari, Sergio Marchionne, se vyjádřil na adresu Marca Mattiacciho, který je u týmu stále docela krátce: "Je stále ještě až moc brzy na to, abych mohl říci, jak přesně pracuje."
O změnách v rámci Ferrari se vyjádřil také šéf týmu, Marco Mattiacci: "Měl jsem velké štěstí, že jsem mohl s panem di Montezemolem pracoval pod tak legendárním manažerem. Teď pod panem Marchionnem. Pro mě je důležité se učit a diskutovat důležitá témata. Stále jsem váhavě optimistický. Je naším společným cílem přivést Ferrari zpět k dřívější síle."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.