Jezdec Ferrari věří tomu, že dynamika je předností vedoucího týmu Scuderie. Také Mattiacci vidí šanci na změnu.
Ačkoliv se o tom šuškalo již delší dobu, byl odchod Lucy di Montezemola pro italské Tifosi velkým překvapením. Nakonec celá generace fanoušků jej znala jako žáka Enza Ferrariho a muže v modrém saku, který byl dlouhou dobu patronem značky. Ani Kimi Räikkönen s ním neměl žádný problém: "Hodně dlouho se to pozitivně vyvíjelo. Lidi na špiči ale zjistili, že je čas na změnu."
Fin, který musel po sezoně 2009 z Ferrari dle některých zpráv právě na rozkaz di Montezemola odejít, ale věří, že tato změna může dynamice stáje jen prospět. "Svět se točí dál a věci se mění. Je to dobrá změna. S Ferrari se toho během tohoto roku hodně stalo a není to jednoduché, když výsledky neodpovídají." I tak má ale bývalý mistr světa v tým z Maranella velkou důvěru a budoucnost vidí optimisticky. "Slabiny byly nalezeny a my učiníme pokrok."
Nový boss Ferrari, Sergio Marchionne, se vyjádřil na adresu Marca Mattiacciho, který je u týmu stále docela krátce: "Je stále ještě až moc brzy na to, abych mohl říci, jak přesně pracuje."
O změnách v rámci Ferrari se vyjádřil také šéf týmu, Marco Mattiacci: "Měl jsem velké štěstí, že jsem mohl s panem di Montezemolem pracoval pod tak legendárním manažerem. Teď pod panem Marchionnem. Pro mě je důležité se učit a diskutovat důležitá témata. Stále jsem váhavě optimistický. Je naším společným cílem přivést Ferrari zpět k dřívější síle."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.