Podle Miky Häkkinena bude nejspíš mistrem světa ten jezdec, který zvítězí v Abú Zabí - v posledním závodě sezony ohodnoceným dvojnásobným množstvím bodů.
Co si myslíte o okamžiku, kdy Nico Rosberg neprojel šikanou a pustil před sebe Lewise Hamiltona?Mika Häkkinen (MH): "Napětí stoupá v průběhu celého šampionátu, to je dobře. Překvapilo mě, že Lewis měl vyšší závodní tempo než Nico. Při průjezdu šikanou můžete udělat chybu, ale ne dvakrát v průběhu jednoho závodu. Možná měl Nico jinak nastavený vůz a nemohl brzdit stejným způsobem, jako jeho týmový kolega."Rozdíl mezi Rosbergem a Hamiltonem se snížil na 22 bodů. Rozhodne se o titulu až v posledním závodě v Abú Zabí?MH: "Nejspíš se mistrem světa stane ten jezdec, kdo tam získá 50 bodů."V Monze diváci na Rosberga pískali. Bude to mít na něho nějaký vliv?MH: "Nepodstatný, ale rozhodně ne pozitivní. Znám Nica velmi dobře, od fanoušků to nebylo fér."Tým Williams potvrdil pro příští sezonu smlouvu s Bottasem, co Vy na to?МH: "Valtteri si to zasloužil. Je dobré, že bude ve své kariéře pokračovat v silném týmu, který letos zaznamenal velký pokrok."Měl Valtteri v Monze šanci bojovat s Mercedesy?МH: "Myslím, že Valtteri má za sebou kvalitní víkend, startoval z třetího místa. Kdyby se mu podařilo déle udržet si pozici, mohl později vyvíjet tlak na Nica a Lewise."V průběhu závodu absolvoval Valtteri několik hezkých předjetí, v případě Magnussena se to neobešlo bez nepříjemností. Co si myslíte o stylu řízení jezdce z McLarenu?МH: "Dohady o style jízdy Kevina Magnussena začali ještě na začátku sezony. Jeho projev na okruhu hraničí s arogancí, ale jednou se mu někdo pomstí. Jezdci, kterým Magnussen způsobil nepříjemnosti, mají dobrou paměť."Poslední dobou se mluví o možnosti, že špičkové týmy by měly na startu tři vozy. Stala by se F1 jinou?МH: "Podobné řeči se šířily už když jsem v F1 začínal já. Má to své plusy i mínusy. Diváci by byli možná rádi, kdyby viděli souboj tří Mercedesů proti třem Ferrari. Kromě toho musíme promyslet i jinou věc - budou se body vybojované třetím jezdcem počítat do Poháru konstruktérů? Pokud ano, slabší týmy budou získávat body jen těžko."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.