Mercedes hodlá před Velkou cenou Singapuru využít letošní výjimky, která umožňuje jednu změnu převodových poměrů v letošní sezóně, což není pro soupeře příliš dobrou zprávou.
Týmy před sezónou museli nahlásit převodové poměry pro všech 19 závodů, a ty dále nemůžou měnit. V první sezóně nových pohonných jednotek a osmi-rychlostních převodovek byl však schválen ústupek popsaný v článku 9.6.2 technických pravidel v podobě jedné renominace - změny všech převodových poměrů. To příští rok již možné nebude.
Toro Rosso tak učinilo už v Monaku, McLaren v Německu, Red Bull v Belgii a Ferrari v Monze. K podobnému kroku nyní chce sáhnout Mercedes, který má zkrátit své převodové poměry a využívat tak na pomalejších okruzích efektivněji sílu své pohonné jednotky. Do posledního závodu v Itálii totiž nastupoval s příliš "dlouhou" osmičkou, kterou do minulého týdne piloti Stříbrných šípů ani jednou nepoužili. Red Bull pro začátek sezóny zvolil naopak příliš krátké převody.
"Pro všechny ostatní okruhy byla příliš dlouhá. Při prvotní volbě převodů jsme si chtěli ponechat určitou rezervu, celkem brzy jsme si ale všimli, že by bylo lepší mít kratší převody. S jejich změnou jsme ale vyčkali až do Singapuru, protože v jsme osmý rychlostní stupeň mohli dobře využít," přiznává pro AMuS Aldo Costa, hlavní konstruktér Mercedesu.
Mezi řádky můžeme tedy vyčíst, že Stříbrné šípy i přes svou dominanci v první části sezóny nevyužívali optimálně výkon svého motoru. Díky svému náskoku si však dopřál pohodlí a změnu odložil až na 14. podnik letošního ročníku. Red Bull naproti tomu zvolil opačný přístup, ve Spa však prodloužil první, druhý, sedmý a osmý rychlostní stupeň, jak jsem zmiňoval po Velké ceně Belgie.
Mercedes od Singapuru začne používat kratší převody, což na zbývajících okruzích zlepší jeho výkonnost (ilustrační foto: Xtrac)
Williams nic měnit neplánuje: "Vystačili bychom si pouze s pěti rychlostmi"Třetí tým šampionátu - Williams - zatím své převody měnit nehodlá. Jeho technický ředitel Pat Symonds se již od začátku sezóny podivoval nad volbou převodových poměrů dodavatele svých motorů.
"Byli jsme trochu nervózní, protože jsme si říkali: 'Vědí něco více než my? Svůj motor znají zvenčí i zevnitř.' Po několika závodech jsem se uklidnil. Se svými převodovými poměry jsme spokojeni. Během testů v sezóně jsme si vyzkoušeli, jaký vliv mají delší převody," říká Symonds.
Osm rychlostí je podle něj navíc pro letošní pohonné jednotky zcela zbytečných: "Motory mají tak velký krouticí moment, že bychom si v pohodě vystačili s pěti-rychlostní převodovkou. Ušetřilo by to spoustu hmotnosti a místa. Žel pravidla jich předepisují osm. Původně se psalo o sedmi převodech, zmínka ale byla vyškrtnuta. Jinak bychom ji osm nikdy neinstalovali."
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.