Dvojnásobný mistr světa Formule 1 Mika Häkkinen varuje, že by mezi sebou tvrdě bojující jezdce Mercedesu nakonec mohl připravit o titul pilot Red Bullu Daniel Ricciardo, který jim je v šampionátu po třetím vítězství sezóny nejblíže.
"Dominance Mercedesu se snížila v porovnání s tím, co jsme vídávali na počátku sezóny. Z mého pohledu je Ricciardo nebezpečný. Jezdí za tým, který několikrát v řadě za sebou vyhrál šampionát, mají v těchto situacích mnoho zkušeností a prokazují velkou vyrovnanost," uvádí Häkkinen, jenž aktivní kariéru v F1 ukončil v roce 2001.
"U Mercedesu je větší tlak a konflikt mezi jeho jezdci v cíli získat titul nikterak nepomáhá," pokračuje bývalý šampion. Podle něj bude interní válka mezi Lewisem Hamiltonem a Nicem Rosbergem bez ohledu na následky a snahy týmu o zklidnění situace pokračovat.
"Oba piloti budou říkat: 'Hej, mistrem světa se chci stát já.' Samozřejmě, že dle interních pravidel nesmí v žádném případě dojít ke kolizi v počátečních fázích závodu. Pak ale přijde další závod. Věřím, že přes všechny snahy nikdo nezastaví intenzivní soutěžení mezi Nicem a Lewisem," říká bývalý pilot Lotusu a McLarenu.
Häkkinen varuje Mercedes: Ricciardo je nebezpečný, můžeHamiltona s Rosbergem připravit o titul (foto: Red Bull Racing)
Ricciardo sedm velkých cen před koncem sezóny ztrácí na Hamiltona 35 bodů a na Rosberga 64 bodů. Při finále v Abú Zabí se bude udělovat dvojnásobný počet bodů, vítěz jich tam tedy bude moci získat rovných padesát.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.