Mika Häkkinen není překvapen zvěstmi o možném spojení Valtteriho Bottase a jezdecké sedačky u McLarenu pro rok 2015.
Mika Häkkinen, dvojnásobný mistr světa z let 1998 a 1999, řekl, že Valtteri Bottas je společně s Danielem Ricciardem velkým překvapením letošní sezony. Bottas získal podium ve třech z posledních čtyřech závodů a v hodnocení letošního MS je pátý za oběma jezdci Mercedesu, Danielem Ricciardem a Fernandem Alonsem.
Bottas si tím získává mezi ostatními jezdci velké uznání a má se za to, že McLaren vážně zvažuje, že mu učiní nabídku pro rok 2015. Od příštího roku McLaren po letech znovuobnovuje partnerství s Hodnou a chce mít špičkové jezdecké složení. Mnoho lidí v paddocku je názoru, že to ve dvojici Jenson Button a Kevin Magnussen nemají.
Uvidíme příští rok Bottase u McLarenu?
Bývalého jezdce McLarenu, Miku Häkkinena, zvěstí o spojení jmen Bottas-McLaren nepřekvapují. "Momentálně jsou dvěma horkými jmény v F1 Bottas a Ricciardo," píše Fin ve svém sloupku pro Hermes. "Je to [spekulace] docela přirozené. První věcí je, že Valtteri je stále mladým jezdcem, který je v F1 stále jen docela krátkou dobu. Ale Valtteri není zajímavý jen svojí rychlostí. Může také motivovat další v týmu a je schopen vytvořit atmosféru, která je nezbytná pro úspěch. Je zde zájem a to je dobré. Co bude v budoucnu, to uvidíme," zakončil Häkkinen, který hrál kariéře svého krajana také určitou roli.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.