Mika Häkkinen nepovažuje ohlášený odchod svého kolegy, Kimiho Räikkönena, za zrovna chytrý. Nehoda ze Silverstone jej ohromila.
Kimi Räikkönen před startem závodního víkendu v Silverstone otevřeně koketoval s možným odchodem z F1 - psali jsme zde, což všechny udivilo, protože s Ferrari má smlouvu platnou ještě do konce sezony 2015. Mika Häkkinen se dokonce obává, že si jeho krajan tímto prohlášením uškodil: "Každý dělá, co považuje za správné. Ale podle mě tohle nebylo takticky moc chytré."
Podle bývalé hvězdy týmu McLaren může mít toto prohlášení za následek, že se tým bude v budoucnu spíše starat o jeho kolegu, Fernanda Alonsa, protože ten má spíše u Scuderie perspektivu. "Když přemýšlíte nad koncem závodění, negativně se to projeví na motivaci. Hůře se poté koncentrujete na spoustu věcí, které v F1 hrají roli," píše Fin ve svém sloupku pro 'Hermes'.
Nehodu v Silverstone však s tímto prohlášením nespojuje: "Nechci Kimiho kárat. Vina je na prohlubni v trávníku. Silverstone má dobrou trať, ale proč byla ta díra zrovna v místě, kde se Kimi vracel na trať? Když v F1 ztratite v rychlosti kontakt s tratí, tak už žádný jezdec není schopný zvládnout auto." Häkkinen po zkušenosti z Adelaide 1994 moc dobře ví, o čem mluví...
Bude se Ferrari v budocnu spíše soustředit na Alonsa než na Räikkönena, který nemá tak velkou perspektivu? (zdroj: Scuderia Ferrari)
45letý bývalý pilot si je jistý tím, že by Kimi býval zpomalil, kdyby o hrbolu věděl: "Z vlastní zkušenosti vím, jaké to je, když vidíte, jak se blížíte ke svodidlům a nemůžete s tím nic udělat. V tu chvíli máte v hlavě jen to, jestli to ta svodidla vydrží a kam Vás vymrští."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.