Mika Häkkinen nepovažuje ohlášený odchod svého kolegy, Kimiho Räikkönena, za zrovna chytrý. Nehoda ze Silverstone jej ohromila.
Kimi Räikkönen před startem závodního víkendu v Silverstone otevřeně koketoval s možným odchodem z F1 - psali jsme zde, což všechny udivilo, protože s Ferrari má smlouvu platnou ještě do konce sezony 2015. Mika Häkkinen se dokonce obává, že si jeho krajan tímto prohlášením uškodil: "Každý dělá, co považuje za správné. Ale podle mě tohle nebylo takticky moc chytré."
Podle bývalé hvězdy týmu McLaren může mít toto prohlášení za následek, že se tým bude v budoucnu spíše starat o jeho kolegu, Fernanda Alonsa, protože ten má spíše u Scuderie perspektivu. "Když přemýšlíte nad koncem závodění, negativně se to projeví na motivaci. Hůře se poté koncentrujete na spoustu věcí, které v F1 hrají roli," píše Fin ve svém sloupku pro 'Hermes'.
Nehodu v Silverstone však s tímto prohlášením nespojuje: "Nechci Kimiho kárat. Vina je na prohlubni v trávníku. Silverstone má dobrou trať, ale proč byla ta díra zrovna v místě, kde se Kimi vracel na trať? Když v F1 ztratite v rychlosti kontakt s tratí, tak už žádný jezdec není schopný zvládnout auto." Häkkinen po zkušenosti z Adelaide 1994 moc dobře ví, o čem mluví...
Bude se Ferrari v budocnu spíše soustředit na Alonsa než na Räikkönena, který nemá tak velkou perspektivu? (zdroj: Scuderia Ferrari)
45letý bývalý pilot si je jistý tím, že by Kimi býval zpomalil, kdyby o hrbolu věděl: "Z vlastní zkušenosti vím, jaké to je, když vidíte, jak se blížíte ke svodidlům a nemůžete s tím nic udělat. V tu chvíli máte v hlavě jen to, jestli to ta svodidla vydrží a kam Vás vymrští."
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.
V posledních týdnech se hodně spekuluje o budoucnosti Lewise Hamiltona ve Ferrari, avšak vše nasvědčuje tomu, že kontrolu nad svým současným kontraktem má pevně v rukou právě on.
Zak Brown, šéf McLarenu, připomněl, že růst Formule 1 v USA dlouhou dobu brzdila absence stálé domácí Velké ceny a také nedostatečné zapojení fanoušků, které se změnilo až s příchodem Liberty Media.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.