Lewis Hamilton včera zkritizoval trofej, kterou dostal poté, co vyhrál Velkou cenu Británie.
Za vítězství obrdžel britský pilot na pódiu zlatý pohár a sponzorskou trofej Santanderu, kterou dostali také ostatní piloti na pódiu a zástupce konstruktéra vítězného monopostu.
Pohár se Hamiltonovi líbil, neskrýval však zklamání ze sponzorské trofeje: "Když jsem vyrůstal a sledoval Formuli 1, viděli jste skutečné trofeje. A trofeje, které máme dnes... i když to jde o skutečné privilegium stanout na nejvyšším stupínku pódia - tak ta moje se rozpadla na kousky! Spodní část upadla."
Nelíbila se mu kvalita, podle něj šlo o dílo za pár korun: "Je z plastu, musela stát deset liber. To je děsné. Mohl jsem dostat jen štítek, který byl, myslím, zřejmě nejdražší částí té trofeje. Kdysi dělali skutečné trofeje. Tohle je zvláštní věc, když jste na pódiu a vítězíte."
"Tyto trofeje pro mě znamenají - nevím jak pro ostatní jezdce - ale tohle pak musíme ukazovat za naše celoživotní úspěchy. Doufám, že v budoucnu budeme dostávat lepší," kroutí hlavou Hamilton, který domácí závod vyhrál poté, co jeho týmový kolega Rosberg musel kvůli technickým problémům odstoupit. Němcův náskok se ztenčil na pouhé čtyři body a bitva o titul je opět široce otevřená.
Fotografie trofejí najdete pod článkem, kompletní fotogalerii ze Silverstone čítající přes 500 snímků (včetně možnosti filtrování) zde.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.