Lewis Hamilton včera zkritizoval trofej, kterou dostal poté, co vyhrál Velkou cenu Británie.
Za vítězství obrdžel britský pilot na pódiu zlatý pohár a sponzorskou trofej Santanderu, kterou dostali také ostatní piloti na pódiu a zástupce konstruktéra vítězného monopostu.
Pohár se Hamiltonovi líbil, neskrýval však zklamání ze sponzorské trofeje: "Když jsem vyrůstal a sledoval Formuli 1, viděli jste skutečné trofeje. A trofeje, které máme dnes... i když to jde o skutečné privilegium stanout na nejvyšším stupínku pódia - tak ta moje se rozpadla na kousky! Spodní část upadla."
Nelíbila se mu kvalita, podle něj šlo o dílo za pár korun: "Je z plastu, musela stát deset liber. To je děsné. Mohl jsem dostat jen štítek, který byl, myslím, zřejmě nejdražší částí té trofeje. Kdysi dělali skutečné trofeje. Tohle je zvláštní věc, když jste na pódiu a vítězíte."
"Tyto trofeje pro mě znamenají - nevím jak pro ostatní jezdce - ale tohle pak musíme ukazovat za naše celoživotní úspěchy. Doufám, že v budoucnu budeme dostávat lepší," kroutí hlavou Hamilton, který domácí závod vyhrál poté, co jeho týmový kolega Rosberg musel kvůli technickým problémům odstoupit. Němcův náskok se ztenčil na pouhé čtyři body a bitva o titul je opět široce otevřená.
Fotografie trofejí najdete pod článkem, kompletní fotogalerii ze Silverstone čítající přes 500 snímků (včetně možnosti filtrování) zde.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.