2. TRÉNINK, VELKÁ BRITÁNIE; SILVERSTONE - Ve druhém tréninku na čele opět Mercedesy. Hamiltonův trénink však skončil předčasně, když mu vypověděl službu motor Mercedes. Třetí byl Alonso ve Ferrari.
V Británii je před druhým pátečním tréninkem teplota vzduchu 22 °C, trať má 35 °C.
Jako první se po otevření tratě na dráhu vydává Max Chilton v Marussii, po něm i Valtteri Bottas s Williamsem. Hned po dvou minutách už také krouží Hülkenberg, Kobajaši, Kvjat, Vergne či Sutil a po ranních problémech a stání v garáži vyjel také Maldonado s Lotusem.
U Williamsu se pilně pracuje na opravách Massova vozu, který ráno rozbil. Jeho týmový kolega Bottas zajíždí první měřený čas s hodnotou 1:39,032.
Po dvanácti minutách zajíždí nejrychleji Alonso (1:36,024). Hülkenberg si stěžuje na přetáčivost a vítr. Mimo trať vyjíždí Hamilton, zatímco Button si stěžuje na opotřebování zadních pneumatik.
Rosberg překonává o 0,379s Alonsův nejrychlejší čas. Massa už se pomalu chystá vyjet na trať, na trať se poprvé podíval i Red Bull. Na čele oba Mercedesy, první Hamilton o 0,221 s. Räikkönen až třináctý a s vozem se jak se zdá poněkud trápí. Red Bully se řadí na čtvrté a páté místo.
Räikkönen se posouvá na desáté místo. Na trať se vydává i Felipe Massa a řadí se na sedmé místo. Romain Grosjean si stěžuje na svůj Lotus a s vozem se na trati trápí. Na první místo se posouvá s časem 1:34,736 Nico Rosberg. Hamilton však jeho čas ještě o 0.228s překonává.
Zbývá 40 minut, piloti zatím jezdili na středně trvé sadě pneumatik. Pořadí na čele: Hamilton, Rosberg, Alonso, Ricciardo, Vettel, Bottas, Button, Magussen, Räikkönen, Vergne.
Maldonado v zatáčce Village vyjíždí mimo trať když probrzdil svůj Lotus. Piloti teď zkouší simulaci závodu.
Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí
Hamilton svůj Mercedes zastavil hned pár zatáček po vyjetí z garáže a hláší inženýrům, že zhasl motor a nemohl řadit. Nejpilnějším pilotem dne je Bottas, který najel 28 kol. Gutiérrez probrzdil, udržel však svůj vůz na trati. Smyk předvádí i Räikkönen.
A v zatáčce Village zastavuje i Vergne - ztratil levé přední kolo. Tento incident vypadal nebezpečně. Mercedes prý nyní zkoumá potíže s motorem na voze Lewise Hamiltona.
Räikkönen hlásí inženýrům, že vůz nedokáže rozjet při nájezdu na rovinku po výjezdu ze zatáčky a že tomu nerozumí. Vettel vjel v zatáčce Becketts na obrubník. Časy na čele už se pochopitelně nemění. Tím končí druhý trénink na Silverstone. Na čele opět Stříbrné šípy.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.