Renault v první sezóně po návratu turbomotorů za Mercedesem výrazně zaostává a svou ztrátu již letos kvůli omezenému vývoji zřejmě nedotáhne. Jeho soupeř dle jeho šéfa Roba Whitea zaslouží uznání.
Francouzský výrobce, který své pohonné jednotky dodává Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso, je pod velkým tlakem zejména ze strany rakouské mistrovské stáje, která požaduje velké pokroky. K tomu ale podle Whitea letos již zřejmě nedojde.
"Možnost pro změnu specifikace motoru v průběhu sezóny je extrémně omezená. Tlačíme na to pro příští rok, abychom měli větší prostor pro vývoj. Momentálně není možné změnit specifikaci pohonné jednotky bez povolení FIA, a ta je neudílí kvůli zvyšování výkonnosti," konstatuje White.
Po katastrofálních předsezónních testech podle něj Renault dosáhl "významných vylepšení" a na dalších pracuje: "Půjde však o změny spíše pro dlouhodobý horizont. My nakonec nehledáme výmluvy, protože pravidla jsou stejná pro všechny a musíme respektovat to, co udělali ostatní."
Prezident společnosti Renault Sport F1 Jean-Michel Jalinier přitom pro SpeedWeek popřel spekulace o tom, že by Red Bull již došla trpělivost poté, co opakovaně dali veřejně najevo svou nespokojenost: "Spolupráce je velmi intenzivní a jsme v každodenním kontaktu. Na pracovní úrovni probíhá vše hladce. Atmosféra je dobrá a konstruktivní."
Renault ani Ferrari zatím Mercedes nedostihli (foto: Renault Sport F1)
Renault je na tom podobně jako Ferrari, které na Mercedes také ztrácí. Netrápí je ani tak spolehlivost, jako spíše horší výkonnost jejich pohonné jednotky. V Maranellu proto pro příští rok hledají nového dodavatele turba. Současný produkt, který jim dodává Honeywell, je podle nich jednou z hlavních příčin výkonnostního deficitu: "Ferrari má své historické partnery, ale něco se musí změnit," píše Autosprint.
Sedminásobný mistr světa dokázal posunout svůj vůz několik příček vpřed a nakonec dokončil závod v Las Vegas desátý.
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.