Renault v první sezóně po návratu turbomotorů za Mercedesem výrazně zaostává a svou ztrátu již letos kvůli omezenému vývoji zřejmě nedotáhne. Jeho soupeř dle jeho šéfa Roba Whitea zaslouží uznání.
Francouzský výrobce, který své pohonné jednotky dodává Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso, je pod velkým tlakem zejména ze strany rakouské mistrovské stáje, která požaduje velké pokroky. K tomu ale podle Whitea letos již zřejmě nedojde.
"Možnost pro změnu specifikace motoru v průběhu sezóny je extrémně omezená. Tlačíme na to pro příští rok, abychom měli větší prostor pro vývoj. Momentálně není možné změnit specifikaci pohonné jednotky bez povolení FIA, a ta je neudílí kvůli zvyšování výkonnosti," konstatuje White.
Po katastrofálních předsezónních testech podle něj Renault dosáhl "významných vylepšení" a na dalších pracuje: "Půjde však o změny spíše pro dlouhodobý horizont. My nakonec nehledáme výmluvy, protože pravidla jsou stejná pro všechny a musíme respektovat to, co udělali ostatní."
Prezident společnosti Renault Sport F1 Jean-Michel Jalinier přitom pro SpeedWeek popřel spekulace o tom, že by Red Bull již došla trpělivost poté, co opakovaně dali veřejně najevo svou nespokojenost: "Spolupráce je velmi intenzivní a jsme v každodenním kontaktu. Na pracovní úrovni probíhá vše hladce. Atmosféra je dobrá a konstruktivní."
Renault ani Ferrari zatím Mercedes nedostihli (foto: Renault Sport F1)
Renault je na tom podobně jako Ferrari, které na Mercedes také ztrácí. Netrápí je ani tak spolehlivost, jako spíše horší výkonnost jejich pohonné jednotky. V Maranellu proto pro příští rok hledají nového dodavatele turba. Současný produkt, který jim dodává Honeywell, je podle nich jednou z hlavních příčin výkonnostního deficitu: "Ferrari má své historické partnery, ale něco se musí změnit," píše Autosprint.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.