Renault v první sezóně po návratu turbomotorů za Mercedesem výrazně zaostává a svou ztrátu již letos kvůli omezenému vývoji zřejmě nedotáhne. Jeho soupeř dle jeho šéfa Roba Whitea zaslouží uznání.
Francouzský výrobce, který své pohonné jednotky dodává Caterhamu, Lotusu, Red Bullu a Toro Rosso, je pod velkým tlakem zejména ze strany rakouské mistrovské stáje, která požaduje velké pokroky. K tomu ale podle Whitea letos již zřejmě nedojde.
"Možnost pro změnu specifikace motoru v průběhu sezóny je extrémně omezená. Tlačíme na to pro příští rok, abychom měli větší prostor pro vývoj. Momentálně není možné změnit specifikaci pohonné jednotky bez povolení FIA, a ta je neudílí kvůli zvyšování výkonnosti," konstatuje White.
Po katastrofálních předsezónních testech podle něj Renault dosáhl "významných vylepšení" a na dalších pracuje: "Půjde však o změny spíše pro dlouhodobý horizont. My nakonec nehledáme výmluvy, protože pravidla jsou stejná pro všechny a musíme respektovat to, co udělali ostatní."
Prezident společnosti Renault Sport F1 Jean-Michel Jalinier přitom pro SpeedWeek popřel spekulace o tom, že by Red Bull již došla trpělivost poté, co opakovaně dali veřejně najevo svou nespokojenost: "Spolupráce je velmi intenzivní a jsme v každodenním kontaktu. Na pracovní úrovni probíhá vše hladce. Atmosféra je dobrá a konstruktivní."
Renault ani Ferrari zatím Mercedes nedostihli (foto: Renault Sport F1)
Renault je na tom podobně jako Ferrari, které na Mercedes také ztrácí. Netrápí je ani tak spolehlivost, jako spíše horší výkonnost jejich pohonné jednotky. V Maranellu proto pro příští rok hledají nového dodavatele turba. Současný produkt, který jim dodává Honeywell, je podle nich jednou z hlavních příčin výkonnostního deficitu: "Ferrari má své historické partnery, ale něco se musí změnit," píše Autosprint.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.
Integrace Carlose Sainze do týmu Williams probíhá hladce. James Vowles, šéf týmu, popisuje Španěla jako „bojovník poslaný z nebe“ díky jeho pracovní morálce, která skvěle zapadá do hodnot týmu.
Juki Cunoda se podělil o překvapivý moment, kdy mu Red Bull oznámil, že prohrál v závodě o post týmového kolegy Maxe Verstappena s Liamem Lawsonem.
Fernando Alonso po úvodních trénincích v Melbourne k Australské Grand Prix 2025 vyjádřil svou frustraci vůči mediálním rozhovorům a rozhodl se zcela vynechat komentáře. Po prvním tréninku, kde skončil na 8. místě, a po druhém, ve kterém klesl na 13. pozici, jasně odmítl jakékoliv rozhovory s novináři.
Mercedes měl v pátečních trénincích na Velkou cenu Austrálie problémy s optimalizací výkonu mezi měkkými a středními pneumatikami, což ovlivnilo jejich kvalifikační simulace.
Lando Norris byl nejrychlejší v prvním tréninku, ale ve druhém ho předstihl Charles Leclerc, zatímco britský jezdec nadále hledá optimální vyvážení vozu. Max Verstappen se potýkal s nedotáčivostí a obsadil až sedmé místo, což potvrzuje, že Red Bull zatím postrádá konkurenceschopné tempo.
Oliver Bearman se omluvil týmu Haas po své nehodě během prvního tréninku na Velké ceně Austrálie, která ho připravila o druhou část pátečního programu. I přes rozsáhlou opravu vozu se mladý britský nováček na trať nevrátil.
Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton měl náročný debut za Ferrari během Velké ceny Austrálie. Jeho příchod k týmu z Maranella se stal hlavním tématem víkendu na trati v Albert Parku.
Charles Leclerc zajel v druhém pátečním tréninku na Velkou cenu Austrálie nejrychlejší čas, čímž předstihl oba jezdce McLarenu. Trénink byl plný zajímavých momentů, které naznačují vyrovnaný boj a nepředvídatelný vývoj celého víkendu.