Mika Häkkinen si nemyslí, že Williams mohl minulý víkend v Rakousku získat vítězství. Lepší než třetí místo pro Bottase prostě nebylo možné.
V Rakousku získal Valtteri Bottas svoje první podium v F1. U Williamsu se tak mohli těšit z prvního podia po více než dvou letech. Po závodě se objevily různé názory, že anglická stáj po skvělé kvalifikaci díky špatně zvolené strategii závod prokaučovala. Nicméně dvojnásobný mistr světa, Mika Häkkinen, tento názor nesdílí.
"Podle mého názoru bylo pro Valtteriho třetí místo nejlepším výsledkem. Tempo Mercedesů je stejně jako v minulosti lepší než u ostatních. Williams byl ale v Rakousku velmi dobrým protivníkem. Bude hodně zajímavé sledovat, jestli bude Williams tak silným konkurentem pro Mercedes i na dalším závodu v Silverstone. Myslím, že by jejich vozům i tamější trať mohla dobře sednout," řekl Fin ve svém sloupku pro 'Hermes'.
Dále dřívější pilot McLarenu dodal, že "Valtteri opět dokázal porazit svého týmového kolegu, Felipeho Massu, a přitom by se nemělo zapomínat, že Brazilec není vůbec špatným jezdcem. Nakonec byl hodně blízko tomu, aby v roce 2008 získal titul. Je pěkné sledovat, jak pozitivně Massa reagoval na třetí místo Valtteriho."
Valtteri Bottas při cestě za svým prvním podiem (foto: Williams F1 Team)
Silný výkon Williamsů není ale pro Miku "žádným překvapením. Dosavadní silné výkony Williamsu ukazují, že jejich auto jezdí dobře na rozdílných tratích. Je hezké vidět, že Williams znovu dosáhl úrovně, kterou měl před lety. O Williamsu se teď mluví tak moc jako například o Ferrari nebo o McLarenu."
Mezitím jsme se také dozvěděli, co mohlo stát za velice pěknou rychlostí ve Spielbergu. Tým z Grove umístil mezichladič svého pohonného ústrojí o něco blíže ke kokpitu a mohl tak svoje bočnice udělat hodně úzké a aerodynamicky efektivnější. Toto řešení je možné díky pohonné jednotce Mercedesu, která má turbo a kompresor na opačné straně. Ferrari a Renault se u svých systémů rozhodly využít jiné řešení.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.